PopJimmy skrev:Haha, skojar du eller? Inser du inte att klimatet är sådant att man måste ta plats? Jag har inte vagit en person som gillat att ta plats, jag kanske gillar det till och från. Men det ideal jag ser upp till är harmlösa österländska buddhister som håller sig till sitt och som ger plats utan att missionera, och som då samtdigit ger lekmännen och lokalbefolkningen mening och motivation genom sin närvaro genom sin intensiva strävan och dedikation för sin livsstil, före kristna västerlänningar som kommer och missionerar och ska konveretera allt och alla - och som tvingar lekmännen att underkasta sig deras livsstil/hierarki - detta har buddhisterna aldrig gjort, eller västerländska entreprenörer som kommer och "fixar" "problem" runt om i världen - dvs skapar mer problem och exploaterar kulturer. Det är ju västerlänningen som är självupptagen, och det är ju precis denna självupptagenhet jag är här för att kritisera! Du är ju väldigt självupptagen själv, som ska komma här och kritisera mig, för att jag tar plats. Du försöker ju i belåtenhet konservera saker, eller det blir resultatet av intrycket iaf, eftersom du inte erbjuder något som ens är i närheten av att vara någon lösning. (Inte vad jag har sett iaf, men jag är ju lite otålig också)J R Auk skrev:Jimmy du är en smula självupptagen.
Jag håller med dig i detta, lite därav jag är motsträvig till att använda institutioner, som iv talade om i andra tråden, för att pracka på förändringar. Jag vill helst leva som ett föredöme och låta andra bestämma om det är ett omdömme som jag uppvisar som är värt att följa. Om min idé inte går fram, vem skall jag skylla på? Mig, dig? Spelar det någon roll? Kan du inte förutsätta en gemensam strävan?
PopJimmy skrev:Problemet med västerlänningens självupptagenhet är att han vill inte blir störd, han vill ha sitt lilla isolerade space, då han delat upp hela världen i ett fyrkantigt rutnät, där alla, eller alla som har råd "äger" varsin ruta, Han är vidare inte alls speciellt bra på att rätta sig i leden (om det inte är något som på något sätt avviker från hans etnocentrism, dvs, då är det bara att köra fram pansarvagnarna). Jag får intrycket av att du inte vill att jag ska komma och lägga mig i västerlänningens vardag, eftersom västerlänningen redan, som du säger, är "under så stort tryck". Men vafan vakna upp, vem fan är det som skapat detta samhällstryck egentligen? Är det österlänningarna eller afrikanerna? Det västerländska samhället gör ju inte ens västerlänningen lycklig, även fast han drar ner resten av planeten på köpet med sitt projekt att frälsa världen.
Jag fattar inte vad du försvarar egentligen. Kan du vara lite mer konkret? Du kritiserar alltså att JAG är här och försöker frälsa människor? Jag är ju inte här för att frälsa människor, jag är här för att slå bort förtrollningen ur ansiktet på västerlänningen.
Jag fattar ju inte varför du tror att jag försvarar något
Jag ville ge dig min synpunkt på varför man inte bör fly ut i en grotta och ägna sig åt sig själv och sin introspektion. Jag ville visa varför jag tycker att man skall göra det i samhället i gemenskapen.
PopJimmy skrev:Jag har ju flera gånger påpekat att jag funderar på att åka in i en grotta om meditera bort all min samhällsavesion, eftersom, ÄR det så, som DU SÄGER, att JAG, "BARA" är "en smula självupptagen" och vi annars lever i ett så SUNT klimat, där människor, INTE, på något sätt, skulle vara i närheten av att vara så självupptagna som mig - eller att de, om de är lika självupptagna som mig - i alla fall har något RELEVANT att säga, ja, då håller jag väll med dig, antar jag, att problemet bara finns HOS mig.
Att andra är långt mer självupptagna, vad spelar det för roll? Om jag i min blindhet är mer självupptagen vad spelar det för roll? Det var en anmärkning i välmening.
PopJimmy skrev:Postmodernister, primitivister, skapare av alternativsamhällen, etc, Fin kritik, men ingen konstruktiv substans. Men flytta bort härifrån då säger jag. Jag har ju funderat på det själv säger jag, antaligen mycket mer seriöst än postmodernisten, hans livsstil är trots allt totalt beroende och parasiterar trots allt på modernismen. Jag är oberoende. Jag är redo att ta mitt liv eller flytta ut i en grotta.
Jag försökte ju påpeka för dig att jag har liknande tankar och gav min syn på varför jag inte såg det som en lösning. Även om jag förlade förklaringen extrovert min person.[/quote]
PopJimmy skrev:Allihop på det här skitforumet (inkluderat fem av mina andra personligheter). HAHA! :DJ R Auk skrev:PopJimmy skrev:Nej, jag håller inte alls med er. Människor behöver kultur, det är precis vad detta samhälle behöver. Problemet med er är att ni har det för bra. Ni vill inte bli störda i er bekvämlighet. Ni vill inte att människor kommer och rör om. Ni hatar kultur, ni vill isolera er.
Vem talar du med? Vem riktar du dig till?
Nej, jag borde ta mitt pick och pack och dra till någon kyrka, och sen komma tillbaka om ett par år och vara så Überpositiv gospelgay som det bara går. Då ska jag blir säljare, glida runt med naivt pepsodentsmile och erbjuda "snälla" och snabba lösningar samtidigt som jag verkligen är övertygad om att mina lösningar inte, på något sätt, exploaterar människor.
Placera fan inte mig i den gruppen tack. Och om du har så svårt att uppmärksamma andras mening så förstår jag varför du tycker det är ett skitforum!!!!!!
Integral vad Jimmy?
Vad integrerar du egentligen i ditt tänkande? På det stora planet mycket det vet jag, har sett och uppskattar jag. Ger mig vidgad vy.
Men på det personliga planet, såhär personligt som det nu blir över ett forum.
Ganska dövt öra. Ganska mycket förutfattade meningar.
Som sagt, om du förväntar dig att inget finna så kommer du ju inte ens leta. Var inte just det uppe på tapeten i diskussionen?