Gällande dualism
Moderator: Moderatorgruppen
- Harald Davidsson
Gällande dualism
Vad jag håller på med här är alltså den YTTERSTA DOMEN, på gamla Rikets tid i Egyptien var det OSIRIS som satt på tronen och vägde hjärtat och tungan, för att sortera ut de som skulle få komma in till det eviga riket och minimum för att få komma in dit var att det fjärde chakrat var öppnat, hjärtat.
- Harald Davidsson
Gällande dualism
Essensen av all andlighet handlar om att försöka ta sig upp från tredje chakrat till det fjärde, där kärleken öppnar sin dörr för oss till en helt ny värld, men du måste längta efter kärlek, längta och längta och längta 24 timmar om dygnet, och strunta i pengar, makt och glamor, men för allt i världen använd ingen teknik, för då blir du diskvalificerad, din kärlekslängtan är nog, fast var öppen, ärlig, barmhärtig och var alltid utan våld till din nästa, då kommer Gud Vishnu att lyfta dig upp.
- Harald Davidsson
Gällande dualism
Var glad för att du finns däruppe i ditt huvud med dina tankar, att du finns i ditt sjunde chakra med dina tankar, i sjätte chakrat i dina ögon och i femte chakrat,i halsen, i dina ord, för om dina tankar föll ner i botten på ditt lägsta chakra då vore du inte ens ett djur, det är din känsla som ramlat ner och din handling, men inte dina tankar, din känsla ramla ner i andra chakrat, i ditt sexorgan och din handling ramla ner i din mage för att stilla din hunger, och din rädsla för att tänka fritt föll ner i muladara, men du har fortfarande dina tankar kvar där uppe i huvudet och undvik att förvirra dig själv och dina tankar med sådant strunt som zen-buddhism, var glad för varje tanke du kan tänka.
- Harald Davidsson
Gällande dualism
Små lätta moln ser jag på din himmel, din himmel lyser blå, som Pugh sjunger, dina tankar graviterar inte, de är som Pughs moln, dina tankar har vingar, flyg dit du vill, flyg med dina tankar, flyg och flyg, för du är dina tankar.
- Harald Davidsson
Gällande dualism
Platon var i sjätte chakrat, Sokrates i åttonde, Herakleit i åttonde, Pytagoras i sjätte, Sigmund Freud i sjätte, Albert Einstein i sjätte, Marlon Brando var i femte chakrat, Tommy Berggren i fjärde chakrat, Bo Wideberg i femte chakrat, Ingmar Bergman i femte chakrat, Liv Ullman i femte chakrat, Roy Andersson i femte chakrat, Kjell Grede i femte chakrat, Mozart var i sjunde chakrat, Satie i femte, Sibelius var i sjätte, Louis Armstrong var i sjätte, Charlie Parker i sjätte, Janis Joplin i femte, John Lennon i femte, Martin Luther King var i femte, Lars Gulin i femte, Emil Nolde var i sjätte, Wilhelm Reich i femte, Marcuse i femte, H.C. Andersen i sjunde, Sören Kierkegaard i sjätte, I Sverige har det bara funnits en som nått sjätte chakrat, Selma, hon är den högste inkarneringen i Sverige någonsin, både Ingmar Bergman och Gunnar Ekelöf snuddade vid sjätte chakrat.
- Harald Davidsson
Gällande dualism
Herkleit sa att allt flyter, men jag säger att allt roterar runt en till synes oändligt brinnande eld.
- Harald Davidsson
Gällande dualism
Ni undrar kanske Dag Hammarsköld, jag har ej tagit med politiker och adminstratörer, men Dag var i femte chakrat, fast Olof Palme nådde det sjätte chakrat och Tage Erlander det femte, men vi har haft tur med Amerikanska presidenter, både Bill Clinton och Bush var i sjätte chakrat, men Obama har en magisk uppbyggnad, fast Abaraham Lincoln var i sjätte.
- Harald Davidsson
Gällande dualism
Jag försöker ge forumet ett CHAKRA-MEDVETANDE, som ett första steg i riktning emot ett SANT samhälle, idag har svenskarna ett socialt samhälle där man kalssificerar individer i socialgrupper, men min klassificering är genetisk, psykisk och andlig, varje individ kan kolla upp min klassificering med någon brahminsk präst som kan verifiera vissa delar, fast till viss del är min klassificering en förnyelse av hinduismen, normalt pratar man om sex eller sju chakra, faktiskt var det jag som började använda tio chakra modellen för åtta, nio år sedan, nu har Brahminska prästerna tagit efter den modellen, och den nya modellen på 12 chakra är min komposition som kom förra året och också den har brahminska präster tagit efter...och för det nya samhället som man kan börja skönja nästa år kommer detta chakra-medvetande att vara det rådande klassificderings-systemet, alltså alla människor lever på de tre första chakrans nivå, det gäller att ta upp sin känsla från sexorganet till hjärtat, för att kunna uppleva kärlek med sex..det är första steget..
- Harald Davidsson
Gällande dualism
Det är alltså inte viktigt att veta i detalj om chakra-systemet, bara samma slags kunskap som du har om ditt eget hjärta, du upplever att det finns där, positionen, funktionen och känslan, för det är ju inte meningen att du ska börja utföra hjärt-transplantationer, samma med chakra-systemet, att hela tillvaron är uppbyggt av tolv olika nivåer hierarkiskt, människans kropp består av de sju första nivåerna, men träna dig i att känna de olika chakran, uppleva dem...
Harald, du är nu uppe i 14 egna inlägg på raken utan att någon besvarat dig. Tråden får därmed mest karaktären av en blogg. Jag tycker det är ok med en och annan sådan tråd, men håll dig helst då till trådar som du startat själv. Som det är nu kan det verka som du helt kidnappat en tråd som till en början startades med ett annat intresse.
- Harald Davidsson
Gällande dualism
harald, du är nu uppe i 14 egna inlägg på raken utan att någon besvarat dig. Tråden får därmed mest karaktären av en blogg. Jag tycker det är ok med en och annan sådan tråd, men håll dig helst då till trådar som du startat själv. Som det är nu kan det verka som du helt kidnappat en tråd som till en början startades med ett annat intresse.
vilket intresse?
vilket intresse?
- Harald Davidsson
Gällande dualism
Var är du polis någonstans, Herr Loke, jag trodde det var ett forum för filosofi, vilken polis-station jobbar du på??? och kidnappning, du anklagar mig för det, hur många år kan jag få i fängelse, jag blir kanske arresterad i kväll??
men att min dialog med skogsälvan till viss del tagits bort, i varför religion, är det också nån slags polis som gjort det?????
men att min dialog med skogsälvan till viss del tagits bort, i varför religion, är det också nån slags polis som gjort det?????
Nej, jag har inte modererat något i den tråden, även om jag har övervägt det. Moderator på ett forum kan väl jämföras med polis i samhället om man känner för det. Poliser, moderatorer och människor i gemen agerar efter känsla och sitt subjektiva tyckande. Det är frustrerande att bli satt på plats, men man måste ta hänsyn till det om det inte ska få inskränkande konsekvenser. Så är det när man har att göra med moderatorer eller poliser.
Vill du kan du nu kopiera det du skrivit om chackran till en ny tråd, men mal inte på och käfta med mig. Fortsätter du med det så kommer jag börja radera dina inlägg, i denna tråden och eventuelt i andra. Samt ge dig en varning (om avstägning av konto).
Vill du kan du nu kopiera det du skrivit om chackran till en ny tråd, men mal inte på och käfta med mig. Fortsätter du med det så kommer jag börja radera dina inlägg, i denna tråden och eventuelt i andra. Samt ge dig en varning (om avstägning av konto).
- Harald Davidsson
Gällande dualism
Varje tråd har sin egen dynamik, ingen vet hur den utvecklar sig, min tråd ..varför religion?..kom till genom ett tekniskt fel, det fanns redan en tråd med det namnet, och jag skulle svara på den, plötsligt hade jag öppnat en egen tråd..så utan min avsikt eller intresse öppnades en ny tråd och jag tror 12 eller 13 sidor är den nu..detsamma med min andra tråd..finns Gud,,den kom också till genom tekniskt misstag..vad jag vill säga är att kvaliteten på texternas filosofiska tankar är mycket låg här på forumet,,jag har gett PÄRLOR om chakrat...och du hotar mig, kan det verkligen vara sant...vad har jag gjort för fel??? hur kan du hota mig, jag kan inte fatta det, du får ursäkta mig..jag förstår ej logiken
- Harald Davidsson
Gällande dualism
Loke, Du kan kopiera det jag skrivt om chakran...men då måste ni öppna en ny huvudrubrik, alltså ... filosofisk brain-storming....och som delrubrik...innovationer om människans upplyftning till Gud..där placeras då chakra inläggen.
Återgå till "Religion och andlighet"