Svarta moln från Island, är domedagen nära?

Traditionella religionsriktningar, men även andlighet ur ett mer generellt perspektiv.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Re: Svarta moln från Island, är domedagen nära?

Inläggav Algotezza » 29 apr 2010 17:52

haralddavidsson skrev:En våg som bär mitt medvetande och mitt öde.

en ny formulering och snygg

Mod och dom... hör ihop...

Palindromsanning...

/Algotezza
Algotezza aka Algotezza

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 30 apr 2010 19:29

Om det är några som inte tycks mig vara sagoberättare så är det Darwin och Dawkins. De observerar, drar logiska slutsatser utifrån sina observationer, och berättar sina observationer och slutsatser. Vad är det som gör det till ett sagoberättande, mer än vad någon annans berättande är sagoberättande? skrev Justin

Jessi Owens hoppade 8.13 meter i längd, tror jag, på olympiaden i Berlin 1936 då Hitler sken som en sol, det var ett nytt fantastiskt världsrekord som stod sig i nästan 50 år. Det var ett resultat av en fredlig konkurrens. Freud kallade det för mortido. Wilhelm Reich för dödsdrift. Och Jung kallade  kraften i sin doktrin för libido. Konkurrens uppstår genom en aggressiv akt. Jag tror på Kärlek. Jag tror på vänligt samarbete. Jag tror på barmhärtighet. Jag tror på förlåtelse. Jag tror på agape. Och jag menar att kärlek är utveckling, progression av människan. Men konkurrens och aggression är degeneration,förfall av människan. Ifall Darvin hade testat de kvinnor han stötte på på sin långa resa runt jorden och graderat i en speciell notebook vilka som var de bästa liggen, att t.ex. en 17 årig skön kvinna från Brasilen som hade 60 procent maya-indian blod och 40 procent spanskt blod var ett skönt ligg.  Då skulle vi kunna förstå varför han reste iväg från sitt England för att då upptäcka var de skönaste liggen fanns på jordklotet. Och varför då Söderhavsöarna hade så många sköna ligg  (som Marlon Brando förstod)  i jämfört med t.ex. Tyskland. Vem är intresserad av ifall vi kommer från aper eller elefanter. Vad Darvin försökte kolla upp var sidoskotten, grenarna på det utvecklingsträd han skapat själv, men det träd han undersökte var kunskapens träd, syndens träd, djuren är skapade för människan som ett symboliskt språk och därmed som ett stöd för henne ifall hon förlorar sig själv. och kunna få hjälp tankemässigt att re-integrera den absoluta helheten som är hennes egentliga väsen. Dawkins, han är alltså ett degenerations-fenomen för ap-liknande människor att följa, en useless cheating-fellow och pure money-maker. Och Justin, vad säger Darvin om att de svarta männen har stora sex-organ och att de vita kvinnorma älskar att ha sex med svarta männ, som de upplever kan tillfredsställa dem, alltså är de svarta männen de bästa genbärarna för kommande släkten  med sina präktiga sex-organ som de kan göra  kvinnor lycklig med.
Och ska den vita mannen dö ut med sin lilla pitt till sex-organ.

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 30 apr 2010 19:55

Börjar "allt" med Big bang eller är det dit vi är på väg, skriver Algotezza.

En re-integrering av Big Bang, men vi i anden behöver ej oroa oss, vi kan titta på då materian exploderar, Är det inte en liten big bang på Island, en mini-mini-bang. en start.

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 30 apr 2010 20:01

De fulaste kvinnorna på jorden är väl i Kina och Japan, högst 1 procent vackra, kineser och japaner ser ut som kisse-katter...vad säger Darvin..kommer de från kattdjuren, också Thailand osv...men varför är de indska människorna helt olika kineser Nepalineser tibitaner osv..men de vackraste kvinnorna är nog de muslimska från Irak, Iran osv..men de gömmer sina huvuden under en tyg huva.

Användarvisningsbild
seekeroftruth

Inläggav seekeroftruth » 01 maj 2010 15:04

haralddavidsson skrev:De fulaste kvinnorna på jorden är väl i Kina och Japan, högst 1 procent vackra, kineser och japaner ser ut som kisse-katter...vad säger Darvin..kommer de från kattdjuren, också Thailand osv...men varför är de indska människorna helt olika kineser Nepalineser tibitaner osv..men de vackraste kvinnorna är nog de muslimska från Irak, Iran osv..men de gömmer sina huvuden under en tyg huva.

Vilka kvinnor som är vackrast är väldigt subjektivt... personligen tycker jag Europeiska kvinnor vara vackrast då jag själv är Europé.

Svarta män har i genomsnitt 1.5-2cm längre penis än vita. Gula män har 1.5-2cm kortare penis än vita.

Testesterone halten hos svarta är något högre än hos vita och hos vita något högre än hos gula...

De människor med högst IQ i genomsnitt är de med lägst testosteron halt i genomsnitt, alltså Kineser och Japaner.
må gud skydda dig från allt det onda... och skänka dig allt det goda i överflöd!

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 01 maj 2010 15:54

Vilka kvinnor som är vackrast är väldigt subjektivt, skriver aseekeroftruth

vad menar du med det? Varför säger du inte detsamma om vetenskapen?

hur vet du att de svarta har 2 cm längre, jag har en hel del svarta kompisar i Indien...

jag har haft en del utställningar som målare, jag har jobbat mycket med skönhet.

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 01 maj 2010 16:29

personligen tycker jag Europeiska kvinnor vara vackrast då jag själv är Europé, skriver seeker..

är du medveten om att detta är ett uttryck för värsta sortens rasism, det var så de tänkte på Göbbels kontor, Hitlers propagandaminister, jag vill säga att detta är rent ku kux klan snack....då jag själv är europe. som du skriver.

varför skriver du personligen...vad menar du med personligen,,utgår du ifrån någon speciell personlighets-psykologi eller ??? Räcker det inte att du skriver... jag tycker europeiska kvinnor är vackrare..tror du inte läsare förstår att det är du som tycker..varför måste du betona med personligen..därför att du inte tänker, du pratar i minnet..
hur kan du värdera mina utsagor...hur kan du säga att de är subjektiva..vilket värderingsinstrument använder du???

Användarvisningsbild
seekeroftruth

Inläggav seekeroftruth » 01 maj 2010 17:25

haralddavidsson skrev:personligen tycker jag Europeiska kvinnor vara vackrast då jag själv är Europé, skriver seeker..

är du medveten om att detta är ett uttryck för värsta sortens rasism, det var så de tänkte på Göbbels kontor, Hitlers propagandaminister, jag vill säga att detta är rent ku kux klan snack....då jag själv är europe. som du skriver.

varför skriver du personligen...vad menar du med personligen,,utgår du ifrån någon speciell personlighets-psykologi eller ??? Räcker det inte att du skriver... jag tycker europeiska kvinnor är vackrare..tror du inte läsare förstår att det är du som tycker..varför måste du betona med personligen..därför att du inte tänker, du pratar i minnet..
hur kan du värdera mina utsagor...hur kan du säga att de är subjektiva..vilket värderingsinstrument använder du???

Jag använder egna erfarenheter därför skrivar jag personligen... tycker personligen att svarta kvinnor med stora näsor osv inte är så vackra. En afrikan kanske tycker att vita kvinnor är fula för dom har så spetsig näsa.

De vackraste kvinnorna för mig är de som har liknande gener som jag har enligt mig och detta är antar jag för att de liknar mig själv i mångt och mycke.

Jag har träffat män som tycker att deras kvinnor är vackrast osv... Tex iranier tycker iranska kvinnor i regel är vackrast osv osv. Därför drar jag slutsatsen att det hela är subjektivt.

En häst tycker mest om hästar... en människa om människor. En hund om hundar. Olika raser föredrar så som jag har sett utav egen erfarenhet de som liknar mest deras "egna" ras.

Du skriker att den "gula" rasen är fulast, men det kanske inte en japan anser. Han kanske tycker att den svarta rasen är fulast.

Det finns undersökningar som visar på det jag skrev om penis storlek bland olika raser... vetenskapliga. Det finns också undersökning kring IQ. Ingenting jag hittar på.

Olika raser är olika bra på olika saker, sedan kan du kalla mig Hitler eller Gandhi spelar ingen roll för mig.

"Rasism är en indelning av människor i ett hierarkiskt system av raser, där vissa raser ibland tillskrivs moralisk rätt att härska över andra. " - Wikipedia

Rasist i den bemärkelsen är jag INTE.
må gud skydda dig från allt det onda... och skänka dig allt det goda i överflöd!

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 01 maj 2010 18:03

Det finns undersökningar som visar på det jag skrev om penis storlek bland olika raser, skriver seeker..

visa på dessa undersökningar,, jag är trött på ditt svammel,..var de gjordes...hur stort sample..vilka mätinstrument och vilka som gjorde denna undersökning..och orsaken till undersökningen..

hur vet du att jag är subjektiv...visa mig på dina mätinstrument..

F A K T A--OKEJ..

Användarvisningsbild
seekeroftruth

Inläggav seekeroftruth » 01 maj 2010 18:24

haralddavidsson skrev:Det finns undersökningar som visar på det jag skrev om penis storlek bland olika rase, skver seeker..

visa på dessa undersökningar,, jag är trött på ditt svammel,..var de gjordes...hur stort sample..vilka mätinstrument och vilka som gjorde denna undersökning..och orsaken till undersökningen..

hur vet du att jag är subjektiv...visa mig på dina mätinstrument..

F A K T A--OKEJ..

Det orkar jag faktiskt inte göra.

Men du kan försöka motbevisa mig.

Hitta undersökningar som visar på att GULA har större penis än SVARTA i genomsnitt eller LIKA STOR.

Därefter hitta undersökningar som visar på att SVARTA har högre IQ än GULA i genomsnitt eller LIKA HÖG.

Vidare hitta undersökningar som visar på att GULA anser svarta vara vackrare än deras egen ras.

Gör du det så kan jag medge att du har IDIOT förklarat mig och jag LOVAR på HEDER och SAMVETE att avregistrera mig från detta FORUM.

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 01 maj 2010 18:39

Men du kan försöka motbevisa mig.  skriver seeker..

Du kan inte projicera ditt bedrägeri på mig, jag vill inte ta ansvaret för det.
Och det du säger att jag är subjektiv, om det är sant, då är alla människor subjektiva enligt dig, och hur kan vi  då tala om objektivitet och vetenskap,
vi kan ju inte addera fram objektivitet, även om vi har 1000 subjektiva blir det inte mera objektivt,

hur får vi en objektiv värdering? räcker det med att sätta ett instrument framför näsan på det subjektiva?

min dator producerar denna text, men bara rent tekniskt, mentalt produceras texten av mina tankar.

Användarvisningsbild
seekeroftruth

Inläggav seekeroftruth » 01 maj 2010 19:08

haralddavidsson skrev:Men du kan försöka motbevisa mig.  skriver seeker..

Du kan inte projicera ditt bedrägeri på mig, jag vill inte ta ansvaret för det.
Och det du säger att jag är subjektiv, om det är sant, då är alla människor subjektiva enligt dig, och hur kan vi  då tala om objektivitet och vetenskap,
vi kan ju inte addera fram objektivitet, även om vi har 1000 subjektiva blir det inte mera objektivt,

hur får vi en objektiv värdering? räcker det med att sätta ett instrument framför näsan på det subjektiva?

min dator producerar denna text, men bara rent tekniskt, mentalt produceras texten av mina tankar.

Alltså det subjektiva är det subjektiva och då menade jag uppfattningen av vad som är vackert, gott osv... bajs kan vara gott för en fluga men äckligt för en människa... alltså samma sak men olika upplevelse. En man kan attraheras av en kvinna, men en elefant gör nog inte det. Alltså är det subjektivt.

Det som är objektivt är objektivt.

Jag vill inte projicera något bedrägeri. Jag har själv läst vetenskapliga belägg för det jag säger men orkar inte ta fram dom. Om du är intresserad av penis-storlek, testosteronhalter eller IQ bland olika raser så kan du ta reda på det själv.

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 01 maj 2010 20:07

Det du pratar om är inte det subjektiva, men individuella variationer som man överskrider mentalt i det religösa då ens subjekt helt smälter samman med objektet.

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 01 maj 2010 21:30

haralddavidsson skrev:Ty som det var i Noas dagar, så skall det vara vid Människosonens återkomst.
Som människorna levde dagarna före floden: de åt och drack, gifte sig och blev bortgifta, ända till den dag då Noa gick in i arken, och de visste ingenting, förrän floden kom och ryckte bort dem alla – så skall Människosonens ankomst vara.
Matt. 24:37-39

Fostervattnet... (?) Jag tycker iallafall att en orgasm känns som lava och is och kanske moder jord gör detsamma...

Användarvisningsbild
seekeroftruth

Inläggav seekeroftruth » 01 maj 2010 22:06

haralddavidsson skrev:Det du pratar om är inte det subjektiva, men individuella variationer som man överskrider mentalt i det religösa då ens subjekt helt smälter samman med objektet.

Jag tror vi ser på världen på helt olika sätt Harald.

Det jag upplever är inte nödväntigtvis sanningen. Mina sinnen ljuger, men mitt förnuft kan tala sanning.

Jag upplever något med mina sinnen, men kan komma fram till genom förnuftet att något inte är fult eller vackert utan att jag upplever det som så. Alltså är källan till det objektiva förnuftet.

Men som sagt jag tror du har helt olika utgångspunkter än jag när du formar din bild av världen.

Du verkar tänka mer i dualistiska banor och jag helt och hållet ur monistiska.

Min är mycket i stil med såsom Einstein tänkte tex.

Eller så förstår jag inte alls vad du menar.

Återgå till "Religion och andlighet"