Scientologi
Moderator: Moderatorgruppen
- Skogsälvan
- Avslutat konto
- Inlägg: 5804
- Blev medlem: 28 jun 2005 18:54
- Skogsälvan
- Avslutat konto
- Inlägg: 5804
- Blev medlem: 28 jun 2005 18:54
- Skogsälvan
- Avslutat konto
- Inlägg: 5804
- Blev medlem: 28 jun 2005 18:54
CTID skrev:Skogsälvan skrev:Så det är totalt falskt att man får tillgång till mer "sanningar" genom studierna och auditeringarna?
Jo, man får tillgång till mer sanningar, men bara om det är sant för mig.
Jag kan med andra ord förkasta det också.
Har det hänt att du har förkastat en "sanning"? I så fall undrar jag hur du har bemötts av andra medlemmar och är även nyfiken på vad du då eventuellt har förkastat.
- Skogsälvan
- Avslutat konto
- Inlägg: 5804
- Blev medlem: 28 jun 2005 18:54
Skogsälvan skrev:CTID skrev:Skogsälvan skrev:Blev du medlem via ett personlighetstest varpå en kurs erbjöds? Många har visst gått den vägen som jag förstår det.
Jag köpte Dianetik-Den moderna vetenskapen om mental hälsa, läste den och sökte sedan upp kyrkan.
mvh
Vad fastnade du för?
Det var att det det faktiskt var möjligt att förklara irrationellt beteende och dessutom att det faktiskt går att göra något åt det.
- Skogsälvan
- Avslutat konto
- Inlägg: 5804
- Blev medlem: 28 jun 2005 18:54
- Skogsälvan
- Avslutat konto
- Inlägg: 5804
- Blev medlem: 28 jun 2005 18:54
Skogsälvan skrev:CTID skrev:Skogsälvan skrev:Så det är totalt falskt att man får tillgång till mer "sanningar" genom studierna och auditeringarna?
Jo, man får tillgång till mer sanningar, men bara om det är sant för mig.
Jag kan med andra ord förkasta det också.
Har det hänt att du har förkastat en "sanning"? I så fall undrar jag hur du har bemötts av andra medlemmar och är även nyfiken på vad du då eventuellt har förkastat.
Såg inte att det var en fråga till. Det har väl hänt i så måtto att jag bortsett från uppgifter som jag bedömt som mindre viktiga. Kan inte komma på några konkreta exempel men det har hänt. Jag skulle säkert inte bemötas på något speciellt sätt mer än att vi har delade meningar i frågan.
- Skogsälvan
- Avslutat konto
- Inlägg: 5804
- Blev medlem: 28 jun 2005 18:54
CTID skrev:Skogsälvan skrev:CTID skrev:Skogsälvan skrev:Så det är totalt falskt att man får tillgång till mer "sanningar" genom studierna och auditeringarna?
Jo, man får tillgång till mer sanningar, men bara om det är sant för mig.
Jag kan med andra ord förkasta det också.
Har det hänt att du har förkastat en "sanning"? I så fall undrar jag hur du har bemötts av andra medlemmar och är även nyfiken på vad du då eventuellt har förkastat.
Såg inte att det var en fråga till. Det har väl hänt i så måtto att jag bortsett från uppgifter som jag bedömt som mindre viktiga. Kan inte komma på några konkreta exempel men det har hänt. Jag skulle säkert inte bemötas på något speciellt sätt mer än att vi har delade meningar i frågan.
Har du informerat andra att du tyckt som du har tyckt?
- Skogsälvan
- Avslutat konto
- Inlägg: 5804
- Blev medlem: 28 jun 2005 18:54
Skogsälvan skrev:CTID skrev:Skogsälvan skrev:CTID skrev:Skogsälvan skrev:Så det är totalt falskt att man får tillgång till mer "sanningar" genom studierna och auditeringarna?
Jo, man får tillgång till mer sanningar, men bara om det är sant för mig.
Jag kan med andra ord förkasta det också.
Har det hänt att du har förkastat en "sanning"? I så fall undrar jag hur du har bemötts av andra medlemmar och är även nyfiken på vad du då eventuellt har förkastat.
Såg inte att det var en fråga till. Det har väl hänt i så måtto att jag bortsett från uppgifter som jag bedömt som mindre viktiga. Kan inte komma på några konkreta exempel men det har hänt. Jag skulle säkert inte bemötas på något speciellt sätt mer än att vi har delade meningar i frågan.
Har du informerat andra att du tyckt som du har tyckt?
Jo, det händer allt som oftast.
Skogsälvan skrev:CTID skrev:Skogsälvan skrev:Vad är irrationellt beteende?
T ex att fördöma något som man inte har inhämtat några kunskaper om.
Eller att A gör något mot mig och som svar på det sparkar jag på eller skäller på B.
Det håller jag med om. Kan du ge fler exempel?
Egentligen borde du läsa boken Dianetik, hur tanken påverkar kroppen.
eller se detta;
http://www.dianetics.se/#/videos
i stället för att du får min tolkning av vad det är.
mvh
Återgå till "Religion och andlighet"
Vilka är online
Användare som besöker denna kategori: 9 och 0 gäster