Den geniala hinduismen

Traditionella religionsriktningar, men även andlighet ur ett mer generellt perspektiv.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 05 aug 2011 07:03

De Brahminska prästerna säger att de finns omkring 75 procent onda människor
på joprden idag, som nästa år, 2012,
förmodligen kommer att dö ut av olika sjukdommar,

men jag tycker det verkar väldigt många, alltså mer än 2000 människor på jorden som
kan leva i den goda energins kölvatten,

för enligt mig är det inte ens en handfull människor som är verkligt goda,

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 05 aug 2011 09:27

Det sägs att då kassanvanna swamy slängde sin sigarett-fimp
ut genom fönstret så kastade sig folk över den,
för att få sig ett bloss på denna swamys fimp betydde att deras karma
reducerades, så den som fick tag i fimpen tag bara ett enda bloss
innan näste man fick sitt bloss, o.s.v.

och människor över hela Indien besökte honom,

och att han brände de onda rakt på huden med sin sigarett
ifall de befann sig i hans närhet
betraktades av alla jag talat med som RÄTT.

men ibland kunde han sitta helt tyst veckor i sträck

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 06 aug 2011 08:54

Justin.

ifall vi använder NI isället för AI, alltså naturlig inteligens
istället för konstgjord,
så vill jag säga dig att här i Tamil Nadu är det sol nästan varje dag,
ja, över 300 dagar med sol precis som en svenska sommardag,
så ifall du bor här i detta solrika och vackra land så slipper du tänka
att också idag regnar det,
och kalla hårda vintern,
så ifall du lever i Tamil har du kanske tusen gånger lyckligare omgivning,
sol, sol, vacker väder, än i sverge regn blåst snö och kallt och slaskigt,

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 06 aug 2011 08:57

Justin

är det inte ett jävla självplågeri att bo där uppe i kalla snålblåsig norden
med alla dess fula kvinnor

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 07 aug 2011 10:15

Oblivion.

finns cafe opera kvar?

Oblivion

Inläggav Oblivion » 07 aug 2011 21:36

Harald Davidsson skrev:Oblivion.

finns cafe opera kvar?

Ja, de finns kvar.
"A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?" - Albert Einstein

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 08 aug 2011 06:01

Oblivion skrev:

finns cafe opera kvar?

Ja, de finns kvar.

när du går ut på krogen, vad pratar folk om i dag,
eller är det bara ren köttmarknad,

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 08 aug 2011 06:22

Kodi Samy, som jag satt bredvid hela dagarna ett helt år i Puravi Palayam, utanför Pollachy här i Tamil Nadu, var en helt annorlunda guru, han var helt ointresserad av att predika, han satt hela dagarna nersjunken i en mjuk fotölj och gav sin välsignelse till de personer som besökte honom uppe på terassen till ett stort palats som ägdes av en land-lord som hade gett honom fritt uppehälle där. Han hade inte Oshos kapacitet att förmedla det andliga, men hans kärlek var totalt ren och rörde just vid det nionde chakrat. Kode Samy var kanske den högsta inkarneringen av kärleken någonsin i Tamil Nadus histoiria, Thirumular som rörde sig mellan sjätte och åttonde chakrat, var väl mera en predikant än en kärleksbegåvning som Kodi Samy. Fast Mayama. ett kvinnligt helgon från Seelam i Tamil Nadu, som dog ett år tidigare än Kodi Samy alltså 1993, var också en hög kärleks-inkarnation.

citerat från min blog om hinduism

Oblivion

Inläggav Oblivion » 08 aug 2011 20:09

Harald Davidsson skrev:
Oblivion skrev:

finns cafe opera kvar?

Ja, de finns kvar.

när du går ut på krogen, vad pratar folk om i dag,
eller är det bara ren köttmarknad,

Det är en väldigt bra fråga. Det undrar jag med.
Jag har fått intrycket av att de flesta ställena är köttmarknader. Vissa pubar verkar vara undantaget.
"A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?" - Albert Einstein

Oblivion

Inläggav Oblivion » 09 aug 2011 19:12

Vad pratas det om på krogen i Indien då? Är det nåt drag eller är det mest köttmarknad där också?

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 11 aug 2011 07:58

Oblivion skrev:Vad pratas det om på krogen i Indien då? Är det nåt drag eller är det mest köttmarknad där också?

människorna i Indien är helt annorlunda, helt andra värderingar, jag har aldrig varit på nån krog här, det kanske finns nåt krogaktigt i chenna, i Bengalore, i kochin, från engelsmännens tid,
men människorna här söker inte samma saker som människorna i Sverige,
men de borde ju i princip ha samma mål innerst inne, alltså den totala fulländade orgasmen,
men i Sverige är de långt långt borta från den riktigt djupa orgasmen, den naturliga avspänningen, den äkta lycklan,
de kittlar sig själva i hjärnan med olika droger eller mediciner. runkar sin egen hjärna med kemiska bad, jag tror västern har blivit nåt slags Frankensteins laboratorium där de experimenterar och kittlar försökspersonerna i synaps-systemet för att finna en konstgjord paradiskänsla, de vill alla ha den här lätta moln känslan, flyga fritt i skyn utan ansvar för de fattiga eller alkoholisterm narkomaner, uteliggare, fängelsekunder, men här i Indien  är kvinnorna naturligt involverade i sexualiteten, därför att de känner vibrationerna.

Oblivion

Inläggav Oblivion » 11 aug 2011 23:12

Nu tror jag iofs att de flesta människorna i Indien i stort har ungefär lika skeva bilder av verkligheten som vi svenskar har.
Vem kan lura sig själv till skönast orgasm liksom? I min mening behöver det nödvändigtvis inte innebära något positivt att kunna lura sig själv bättre än vad andra kan.

Fast nånting säger mig ändå att du har en poäng och att folk i allmänhet faktiskt är lyckligare i Indien, om vi nu bortser från de mest fattiga. Känns som att de har "förstått" lite mer vad livet bör gå ut på.. eller rättare sagt, de har blivit uppfostrade att tänka på ett sätt som faktiskt är lite mer "right on track" jämfört med det allmänt rådande synsättet bland svenskar.
Är man bland svenskar och råkar säga att oj vad molnen är vackra idag, eller om man vid NÅGOT enstaka tillfälle försöker smita in med en kommentar om att det är ganska fantastiskt att leva ändå efter förutsättningarna... så är man ju UTAN TVEKAN en fullfjädrad galning som bör låsas sin asap. DET tycker jag är det galna, och där har jag en känsla av att indier är mer öppna till sinnet för det som faktiskt är det värdefulla i livet.

Har du plats för en till i ditt ashram? Jag tror vi skulle bli en rolig duo du och jag. Demonen och Hanuman. :)

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 12 aug 2011 09:19

Oblivion skrev:Nu tror jag iofs att de flesta människorna i Indien i stort har ungefär lika skeva bilder av verkligheten som vi svenskar har.
Vem kan lura sig själv till skönast orgasm liksom? I min mening behöver det nödvändigtvis inte innebära något positivt att kunna lura sig själv bättre än vad andra kan.

Fast nånting säger mig ändå att du har en poäng och att folk i allmänhet faktiskt är lyckligare i Indien, om vi nu bortser från de mest fattiga. Känns som att de har "förstått" lite mer vad livet bör gå ut på.. eller rättare sagt, de har blivit uppfostrade att tänka på ett sätt som faktiskt är lite mer "right on track" jämfört med det allmänt rådande synsättet bland svenskar.
Är man bland svenskar och råkar säga att oj vad molnen är vackra idag, eller om man vid NÅGOT enstaka tillfälle försöker smita in med en kommentar om att det är ganska fantastiskt att leva ändå efter förutsättningarna... så är man ju UTAN TVEKAN en fullfjädrad galning som bör låsas sin asap. DET tycker jag är det galna, och där har jag en känsla av att indier är mer öppna till sinnet för det som faktiskt är det värdefulla i livet.

Har du plats för en till i ditt ashram? Jag tror vi skulle bli en rolig duo du och jag. Demonen och Hanuman. :)

det var nog lättare att kunna träffa Greta Garbo på den tiden det begav sig,
än att kunna få träffa mig här i Indien,
men för mer än 10 år sen kom det hit två kvinnliga jornalister en dag
och nåt år tidigare var det en svensk kvinna här 2 dar,
det är all kontakt jag haft med svenskar på 20 år,

jag har en liten glugg på FF, det är nog för mig, men den kanske stängs i dag eller i morgon,
det beror på hur jag känner det, se mig som en sagofigur och mitt liv som jag berättat om ett och ett halvt år på FF som en saga, och då jag stänger gluggen kommer ingen någonsin mer att kunna kontakta mig,

i den största öppenheten finns också den största slutenheten,

Lufier

Inläggav Lufier » 12 aug 2011 09:33

Hette hon Stina Vasu? Hur var det mötet Harald?

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 12 aug 2011 10:01

Lufier skrev:Hette hon Stina Vasu? Hur var det mötet Harald?

Stina Vasu är konsul i Chennai som jag vägrat att träffa på 8 år, då hon var gift med en rik Brahmin nu död som var nära vän med Shankarchary i Kanchy puram, och hon var då bakom att jag blev arresterad i Shankarcharys rum 2003,

Återgå till "Religion och andlighet"