Den geniala hinduismen

Traditionella religionsriktningar, men även andlighet ur ett mer generellt perspektiv.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 10 sep 2011 12:46

Skogsälvan skrev:Eftersom du villigt talar om hur många svenskar som ska överleva den här övergången, vilket, om jag har förstått dig rätt, grundar sig i information som du har fått via nån brahmin, tycker jag att det vore logiskt att du skulle undra själv om hur många indier som överlever. Räknas du som indier förresten?

Hör du själv vad du säger om hur det indiska folket uppfattar kast-systemet? Personligen tycker jag att det är en äcklig hierarki, en sk ordning som upprätthåller ett mycket smutsigt tänkande av att legitimera förtryck.

Dessutom, Harald, tycker jag att du har varit mer än lovligt oförskämd mot Zokrates senaste dagarna och därför är jag lite sur på dig nu.

Du läser tydligen inte vad jag skriver, det rör sig om mer än en million Brahminer och varje större temple har en yantra-puja-Brahmin, och Sai Baba grupp, hur den nu fungerar rent praktiskt, och Vatikanen, som också kan göra yantra puja, jag skulle tro att en million runt vatikanens ledning känner till detta.

Inga från Amerika kommer heller med i gruppen, enligt dessa Brahminer,
lilla Amerika, sverige och stora Amerika ansees vara totalt extraverta, utan inre värld. enligt dessa Brahminer.

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 10 sep 2011 12:54

Har du pratat med en miljon brahminer? Nej, det har du inte.

Det här sjukliga tänkandet... Det finns en rörelse som kallas Jehovas Vittnen. De tror stenhårt på att 144 000 går vidare. Lite kruxigt när det finns betydligt fler i deras organisation... Jesus pratar om bjälken i ögat och det är ju lika applicerbart på brahminer du har pratat med - ja, i bägge fallen pratar de om sina egna och förkastar andra. Det är ju föga överraskande att en pessimistisk brahmin tippar på att trots allt en tredjedel av hans folk ska gå vidare.
"Det är inte volten som skadar dig, utan amperen." (Kompis)

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 10 sep 2011 13:34

Skogsälvan skrev:Har du pratat med en miljon brahminer? Nej, det har du inte.

Det här sjukliga tänkandet... Det finns en rörelse som kallas Jehovas Vittnen. De tror stenhårt på att 144 000 går vidare. Lite kruxigt när det finns betydligt fler i deras organisation... Jesus pratar om bjälken i ögat och det är ju lika applicerbart på brahminer du har pratat med - ja, i bägge fallen pratar de om sina egna och förkastar andra. Det är ju föga överraskande att en pessimistisk brahmin tippar på att trots allt en tredjedel av hans folk ska gå vidare.

Detta är en hypotes,

ingen vet nåt om framtiden, men de använder samma kausalitet som övriga världen, de tror att i morgon kommer solen att gå upp därför att det har den gjort millioner gånger, och enligt sannolikhetsläran så kommer alltså solen att stiga i morgonbitti, som det heter,

men en konfliktforskare kan förstå att befolkningsexplosionen kommer snart att nå sitt maximum och då kommer spänningar och kriser att förlösas,,

men Brahminerna talar mera om en ändamålsenlig utveckling, för de säger att endast de som nått fjärde chakrat och mera kommer att överleva, så alla över fjärde chakrat är skyddade, hur vet jag inte,

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 11 sep 2011 10:40

Fjärde chakrat i ditt system var hjärtat, eller hur var det nu igen? Jag har inte blivit helt klok på din egenkomponerade chakramodell. Tror du att det här har med nationalitet att göra? Tror du på fullt allvar att det inte finns enda människa i USA - detta stora land - som har den förmågan? Inte ens Dylan? Måste man flytta till Indien för att ha en chans? Jag tycker att det låter rejält skruvat. I bibeln säger Jesus att Guds rike finns inom dig. Det är väldigt lätt att jämföra med chakran.

Visserligen tror jag också att det kommer att ske en omvälvande förändring, men jag tror inte att det på något vis automatiskt ska gynna "fina" kastmänniskor, såna som sitter med ett lakan runt huvudet och bränner andra med cigaretter. Det finns ett gäng egenskaper en människa ska ha om det ska vara möjligt med något sorts Eden, och dessa egenskaper tror jag att vi är ganska införstådda med allihop, även om vissa kanske måste tänka till rejält för att förstå det.

Hur var det nu Harald - är du indier och därmed har en chans? Anser du att du hade varit körd om du hade stannat i detta land?

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 12 sep 2011 07:19

I Indien äter alla med händerna, fast på fina restauranger är det vissa som använder kniv, gaffel och sked, och skälet till att de äter med händerna beror naturligtvis inte på t.ex. vad väserlänningar kanske tror, att Indierna är outvecklade,
men istället på att de ej vill bryta kontinuiteten till de naturliga spontana förloppen i universum och naturen genom att alienera sig själva från dessa processer genom att införa ett teknisk moment, som ju upprinneligern kommer från intellektet, mellan dem själva och naturen, därför går också så många kvinnor på landsbygden fortfarande barfota därför att de vill känna den naturliga kontakten med LIVET, och då jag läste Martin Heideggers bok Teknikens väsen då jag vistades i Göteborg, kunde jag se att heidegger fattat detsamma som Indierna fattat, att bryta kontakten med de naturliga processerna skapar bland annat schizofreni, men också en hel del annt fördärvligt i människans livs-situation.

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 12 sep 2011 07:50

Natten som var sov jag i baksätet på bilen uppe i bergen och det var så lugnt och skönt, och jag vaggades faktiskt till ro av alla naturliga processer omkring mig och jag tänkte kristall-klara tankar om mig själv och om livet, jag mådde som en prins, fast jag i sälva verket då var en bil-luffare, men min prins-känsla kom sig av att jag kunde bestämma helt över mig själv, att jag tillfälligt klippt av det tekniska mellan mig och omvärlden,

jag sov alltså i mina mörkblåa manchesterbyxor om min violetta skjorta,  men tagit av mig skorna och släppt ner dem på golvet, fast hade strumperna kvar, jag lever alltså ett mycket enkelt liv, jag hade en flaska sodavatten som jag drack ur då och då och satte ner på sitsen i framsätet och en liten pen-lampa som gav mig ljus, jag upplevde faktiskt att enkelheten i min situation liknande den de hade i Altamira-grottorna i Spanien för 12 000 år sedan, och polisen säger alltid om mig att Harald har inga dåliga vanor, sen åkte jag ner på morgonen till ett fik och tvättade händerna och tog lite vatten i ansiktet, och hunderna kom direkt upp runt mig och jag tog några kaffe och matade hunderna, och en katt kom också dit och mjamade och hon åt också mina små kex. Fast underr natten som gick pratade jag naturligtvis en del med både Vishnu och Nirguna.

och om jag kom till New York skulle folk tro att jag var E.T. och de skulle börja dyrka mig som det allra sista naturliga fenomenet på jorden, för de skulle omedelbart känna kontakt med alla mina naturliga processer i kroppen som flödar kontinuerligt och som de själva på Manhattan för länge sedan stängt därren till och istället börjat sällskapat med sina tekniska fenomen. men strax skulle det komma människor som Zokrates, Viola, Skogsälvan, Oblivion, osv.. och de skulle börja skruva folket för att få dem att tvivla på mig. men också dessa skruvare är i sin tur skruvade av kyrkan som är de bästa skruvarna på jorden och har åtskillig erfarenhet genom sina religösa domstolar, inkvisitionen,  där de alltid kunde få den arresterade att bekänna att han var ond, att han var en kättare osv, och då skulle gott bli ont och jag skulle naturligtvis brännas på bål och alla skulle säga att den där konspiratören var ond, ond ond.

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 12 sep 2011 08:52

Skogsälvan skrev:Fjärde chakrat i ditt system var hjärtat, eller hur var det nu igen? Jag har inte blivit helt klok på din egenkomponerade chakramodell. Tror du att det här har med nationalitet att göra? Tror du på fullt allvar att det inte finns enda människa i USA - detta stora land - som har den förmågan? Inte ens Dylan? Måste man flytta till Indien för att ha en chans? Jag tycker att det låter rejält skruvat. I bibeln säger Jesus att Guds rike finns inom dig. Det är väldigt lätt att jämföra med chakran.

Visserligen tror jag också att det kommer att ske en omvälvande förändring, men jag tror inte att det på något vis automatiskt ska gynna "fina" kastmänniskor, såna som sitter med ett lakan runt huvudet och bränner andra med cigaretter. Det finns ett gäng egenskaper en människa ska ha om det ska vara möjligt med något sorts Eden, och dessa egenskaper tror jag att vi är ganska införstådda med allihop, även om vissa kanske måste tänka till rejält för att förstå det.

Hur var det nu Harald - är du indier och därmed har en chans? Anser du att du hade varit körd om du hade stannat i detta land?

vad jag faktiskt vet från min egen utveckling och igenom kontakt med Brahminska präster, men också genom Kodi Samy som jag satt ett år bredvid som ansågs som ett av de största helgonen i tamils historia är att chakra-konstruktionen i vår kropp är det verkliga systemet bakom människans väsen och hennes möjlighet att förvandlas, allt går genom de olika chakra-stegen och den nya vibration som kommer att genomstråla mänskligheten nästa år verkar det som att alla människor som nått fjärde chakrat och över kommer att överleva, skyddas, medan de i de tre första chakran kommer att förgås.

USA har utvecklat det tekniska och dragit in vetenskapen i detta värde-perspektivet, så hela det nya Amerikanska seendet handlar om en sofistikerad teknik och ett bio-kemiskt manipulerande i hjärnan och detta är emot Gud och kommer nauturligvis att förstöras, men jag tror personligen att Dylan kommer att överleva, men är tveksam till cohen, fast Brodsky kanske kommer att överleva,

varför hängde de en liten skylt på Jesus kors, Judarnas konung, men Jesus konungarike var ej av denna världen,
för detta rike startar först i det fjärde chakrat, och det första målet för människan är därför att försöka nå det åttonde chakrat, Shiva-medvetande, alltså ett kärleksmedvetande, men på det nionde chakrats nivå där Horus, Garuda, Brahma befinner sig kan man bara nå genom att Vishnu startar denna processen i ens nionde chakrat, alltså en automatiskt process, och på tionde chakrat får man personligen hjälp av Visnu, för då tar han hand om hela processen, men detta kommer att ske i samarbeta med Saguna Brahman på det elfte chakrat, som är Shönheten, och med Nirguna Brahman som är ingenting, men som är den som ser i vårt tredje öga, alltså som kan se allting därför att han är ingenting,

men Jesus sa aldrig hur många han skulle ta med sig till himmelriket, hans tolv apostlar, det var bara en som nått fjärde chakrat, Johannes, och en kvinna magdalena,

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 12 sep 2011 21:37

Harald Davidsson skrev:och om jag kom till New York skulle folk tro att jag var E.T. och de skulle börja dyrka mig som det allra sista naturliga fenomenet på jorden, för de skulle omedelbart känna kontakt med alla mina naturliga processer i kroppen som flödar kontinuerligt och som de själva på Manhattan för länge sedan stängt därren till och istället börjat sällskapat med sina tekniska fenomen. men strax skulle det komma människor som Zokrates, Viola, Skogsälvan, Oblivion, osv.. och de skulle börja skruva folket för att få dem att tvivla på mig. men också dessa skruvare är i sin tur skruvade av kyrkan som är de bästa skruvarna på jorden och har åtskillig erfarenhet genom sina religösa domstolar, inkvisitionen,  där de alltid kunde få den arresterade att bekänna att han var ond, att han var en kättare osv, och då skulle gott bli ont och jag skulle naturligtvis brännas på bål och alla skulle säga att den där konspiratören var ond, ond ond.

Varför skulle de börja dyrka dig om du kom till New York? Är du inte medveten om att det finns ett ganska brett register av karaktärer där? Finns nog ganska många som har slaggat i bergen i en bil för skojs skull i manchesterjeans. Eller känns det lite härligt med ett så stort land och tanken att du skulle bli dyrkad där?

Vad du inte verkar inse att samtliga du räknat upp på forumet som har haft vissa invändningar på vad du sagt har trots allt varit rätt milda (jag vet att samtliga du räknade upp kan uttrycka sig hårdare och vassare) och det ska has i åtanke hur du har betett dig också. Anledningen jag ser till att dessa, mig inkluderad, har sagt dessa saker är av en välvilja. Du. liksom andra, är i behov av hjälp.

Du tycks inte medveten om ditt beteende och när någon ifrågasätter det flyger du i taket, men sanningen att säga pushar du fram de här konflikterna själv när du drar till med fabulerade vanföreställningar om folk så som du gör. Som en bumerang kommer det tillbaks till dig som du skapat. Det kallas karma - tror du på sånt?

Jag tycker att det är riktigt tröttsamt hur du, helt utan grund, drar till med en historia som finns i ditt huvud som du applicerar på en halvfrämmande/främmande människa. Det där beteendet är inte bra för dig och det är inte bra för din omgivning.

Men ond skulle jag inte kalla dig.

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 12 sep 2011 21:58

Harald Davidsson skrev:varför hängde de en liten skylt på Jesus kors, Judarnas konung, men Jesus konungarike var ej av denna världen,
för detta rike startar först i det fjärde chakrat, och det första målet för människan är därför att försöka nå det åttonde chakrat, Shiva-medvetande, alltså ett kärleksmedvetande, men på det nionde chakrats nivå där Horus, Garuda, Brahma befinner sig kan man bara nå genom att Vishnu startar denna processen i ens nionde chakrat, alltså en automatiskt process, och på tionde chakrat får man personligen hjälp av Visnu, för då tar han hand om hela processen, men detta kommer att ske i samarbeta med Saguna Brahman på det elfte chakrat, som är Shönheten, och med Nirguna Brahman som är ingenting, men som är den som ser i vårt tredje öga, alltså som kan se allting därför att han är ingenting,

men Jesus sa aldrig hur många han skulle ta med sig till himmelriket, hans tolv apostlar, det var bara en som nått fjärde chakrat, Johannes, och en kvinna magdalena,

Jag är av uppfattningen att judarna var Guds löftesfolk. Det är inte enbart ett priviligium, det är minst sagt tufft också. Vad får dig att påstå att bara Johannes av hans apostlar nått fjärde chakrat?

Jaha, riket startar i det fjärde chakrat och det första målet är att nå det åttonde... :-k Det femte, sjätte och sjunde är inte värt att nämnas?

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 13 sep 2011 06:58

Skogsälvan skrev:
Harald Davidsson skrev:och om jag kom till New York skulle folk tro att jag var E.T. och de skulle börja dyrka mig som det allra sista naturliga fenomenet på jorden, för de skulle omedelbart känna kontakt med alla mina naturliga processer i kroppen som flödar kontinuerligt och som de själva på Manhattan för länge sedan stängt därren till och istället börjat sällskapat med sina tekniska fenomen. men strax skulle det komma människor som Zokrates, Viola, Skogsälvan, Oblivion, osv.. och de skulle börja skruva folket för att få dem att tvivla på mig. men också dessa skruvare är i sin tur skruvade av kyrkan som är de bästa skruvarna på jorden och har åtskillig erfarenhet genom sina religösa domstolar, inkvisitionen,  där de alltid kunde få den arresterade att bekänna att han var ond, att han var en kättare osv, och då skulle gott bli ont och jag skulle naturligtvis brännas på bål och alla skulle säga att den där konspiratören var ond, ond ond.

Varför skulle de börja dyrka dig om du kom till New York? Är du inte medveten om att det finns ett ganska brett register av karaktärer där? Finns nog ganska många som har slaggat i bergen i en bil för skojs skull i manchesterjeans. Eller känns det lite härligt med ett så stort land och tanken att du skulle bli dyrkad där?

Vad du inte verkar inse att samtliga du räknat upp på forumet som har haft vissa invändningar på vad du sagt har trots allt varit rätt milda (jag vet att samtliga du räknade upp kan uttrycka sig hårdare och vassare) och det ska has i åtanke hur du har betett dig också. Anledningen jag ser till att dessa, mig inkluderad, har sagt dessa saker är av en välvilja. Du. liksom andra, är i behov av hjälp.

Du tycks inte medveten om ditt beteende och när någon ifrågasätter det flyger du i taket, men sanningen att säga pushar du fram de här konflikterna själv när du drar till med fabulerade vanföreställningar om folk så som du gör. Som en bumerang kommer det tillbaks till dig som du skapat. Det kallas karma - tror du på sånt?

Jag tycker att det är riktigt tröttsamt hur du, helt utan grund, drar till med en historia som finns i ditt huvud som du applicerar på en halvfrämmande/främmande människa. Det där beteendet är inte bra för dig och det är inte bra för din omgivning.

Men ond skulle jag inte kalla dig.

detta du skriver här saknar verklighetsförankring. och är just precis vad jag tidigare sa att du skruvar andra människors mind genom att försöka ge en falsk bild av en utvald människa, alltså mig,
och jag har sett att det verkar omöjligt att ändra dessa som skruvar, de är mentalt extremt aggressiva, de bussar folk på nån de inte gillar och står själva i mörkret och tittar på som en slags pyroman,

en sak jag märkte tidigt i mitt liv var att ifall en kvinna var svartsjuk på mig, upplevde att jag inte gilla henne så mycket men hade andra också i åtanke, då började hon försöka göra mig svartsjuk, genom att då flörta öppet med andra män, första gångerna var jag en aning förvirrad, men strax förstod jag, faktiskt innan jag var 20 och berördes aldrig mer av kvinnors svartsjuka

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 13 sep 2011 07:55

Skogsälvan skrev:
Harald Davidsson skrev:varför hängde de en liten skylt på Jesus kors, Judarnas konung, men Jesus konungarike var ej av denna världen,

Jag är av uppfattningen att judarna var Guds löftesfolk. Det är inte enbart ett priviligium, det är minst sagt tufft också. Vad får dig att påstå att bara Johannes av hans apostlar nått fjärde chakrat?

Jaha, riket startar i det fjärde chakrat och det första målet är att nå det åttonde... :-k Det femte, sjätte och sjunde är inte värt att nämnas?

Varför kan vi se bilden där Johannes står framför Jesus kors, detta skogsälvan beror på att Romarna har skruvat svenskarnas mind till att titta på Jesus och på Johannes, hjärntvättat mänskligheten , totalt indoktrinerat människorna över hela jorden är vad Romarna lyckats med, utan att vara ett endaste dugg andliga, de var advokater hela styrskicket i Rom och Vatikanen befolkades naturligtvis av skruvande advokater, fast de kallade sig kardinaler och påvar och biskopar, men under kläderna var de inkvisitatörer hela bunten, men vilka genier, de fick mer än halva världen att köoa deras religion, som ju inte var en religon, men fakltiskt en fullfjädrad politisk manifestation, för de ville ha makt, de vill påverka och bestämma, för straxc efter Jesus död, ja några hundra år efter började de bygga en liten kyrka i varje liten stad och by på landet över hela världen och placerade sin lilla politiker i predikstolen som predikade vatikanens budskap och de svenska bönderna som ju inte förstod latin, skakade i knävecken för alla helvetspredikningar som översattes lite sådär skruvande till de svenska bönderna, fick dem att tro att straffet skulle komma men på andra sidan, inte ens då de dog skulle de befrias från skuld och straff, men kanske då skulle straffet bli ännu grymmare,

du frågar mig om Johannes, ja, jag har också kollat läget i Jerusalem, du vet, att det är 7000 millioner människor på jorden idag, men hur många har en fungerande ande-själ med en astral kropp, som efter deras död senare kommer att få ett nytt liv,, det kan inte ens vara en million människor som vistas i den astrala världen, kanske är det 500 000, så alla de andra som inte har en ande-själ, de kommer att fungera som djuren, aldrig någonsin försöka nå det fjärde chakrat därför att det finns inget inom dem som längtar efter det, som trängtar efter att nå själens ljus och rike, och dessa människor är det lätt att skruva, vilket de onda har gjort varje dag de senaste 4000 åren,

och de som älskade Jesus, som var i nionde chakrat var endast de som nått det fjärde chakrat, för de kunde känna Jesus kärlek, och den ende mannen som verkligen följde sin inre känsla från fjärde chakrat vatr Johannes, alla de andra levde i den djuriska dimensionen, pontus pilatus, petrus, Judas osv.

men hur många har nått det nionde chakrat sedan människan blev till, ja, i gamla riket var det högst 50 personer, de kallades för Farao eller för toth, och hermes är det grekiska ordet för Toth,  de inkarnerade gång på gång som samma grupp, och Jesus är en av dessa hermes-präster,
hur många har nått det fjärde chakrat permanent sedan människan skapades??

kanske 50 000 och hur många har nått det åttonde chakrat permanent, maximum 2-300 personer sedan människan blev till.

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 13 sep 2011 10:15

Skogsälvan

vänd dig om och se din psykos i ögonen
hur kan du inhysa någoting i din kropp som du är rädd för,
men psykosen är en del av dig,
du måste älska din psykos,
sträck fram din hand
och be din psykos om förlåtelse för att du inte har orkat lyssnat på
vad den viljat säga till dig,
för den är din vän, den vill dig bara väl,

varför försöker du springa bort i från din psykos
varför söker du skydd hos psykiatrin,
din psykos är inte farlig, vem har sagt det?
för den är en häftig längtan om att få ge dig sanningen om dig själv,
varför flyr du sanningen om dig själv

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 14 sep 2011 22:39

Har du haft en psykos eller är under en psykos nu? Vad betyder verklighetsförankring för dig?

Det är så här, Harald. att du har gnällt på att folk inte besvarar frågor - t ex på det här forumet. Du har starkt påpekat din åsikt att du tycker att frågor skall besvaras.

Jag delar inte din åsikt helt där; jag ser ingen skyldighet att säga b bara för man har sagt a - men nu är det ju dina normer vi pratar om.

Du kanske inte är medveten om det, men det är ganska sällan du besvarar frågor som du blir tilldelad dig själv.

Besvarar du samtliga mina frågor i den här tråden (vilket är en bråkdel av alla frågor jag ställt dig) så kommer jag att svara på din fråga angående psykoser.

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 15 sep 2011 05:24

Skogsälvan skrev:Har du haft en psykos eller är under en psykos nu? Vad betyder verklighetsförankring för dig?

Det är så här, Harald. att du har gnällt på att folk inte besvarar frågor - t ex på det här forumet. Du har starkt påpekat din åsikt att du tycker att frågor skall besvaras.

Jag delar inte din åsikt helt där; jag ser ingen skyldighet att säga b bara för man har sagt a - men nu är det ju dina normer vi pratar om.

Du kanske inte är medveten om det, men det är ganska sällan du besvarar frågor som du blir tilldelad dig själv.

Besvarar du samtliga mina frågor i den här tråden (vilket är en bråkdel av alla frågor jag ställt dig) så kommer jag att svara på din fråga angående psykoser.

du hotar alltid

Lufier

Inläggav Lufier » 15 sep 2011 07:46

Det där var inget hot Harald. Du som har tentakler ute borde känna av att skogsälvan inte är en hotande
person. I mitt tycke lyser kärleken till oss medmänniskor igenom i hennes inlägg.
Vi ser inte hur den andre mår när vi besvarar inlägg, tänk dig för Harald. Såna här anklagelser du kommer med kan såra.
En gång ska du vara en av dem som levat för längesen

Återgå till "Religion och andlighet"