Harald, nog får du medge att du stundtals är väldigt otrevlig och att du på vissa plan inte är resonabel? Håller du inte med om det så saknar du självinsikt.
Vad jag är rädd för... oj, det finns många saker, i fobiväg är gräshoppor värst, annars på ett djupare plan är nog min styrka mest skrämmande. Handlingar får konsekvenser och jag vill ofta inte göra någonting eftersom jag inte vet vad alltet går ut på.
Gällande dualism
Moderator: Moderatorgruppen
- Johan Ågren
- Administratör
Det är inte rimligt att tala om olika personers karaktär på ett internetforum, bara hur något framställs i text, och hur andra reagerar på detta. Jag försöker ändå betona detta. Jag skiljer på min roll som admin på det här forumet, och hur jag agerar privat. Jag förstår mycket väl att jag kan betraktas som känslolös. Hade jag inte varit admin/moderator på forumet så hade jag haft en annan ton. Som fri användare så har ni alla möjlighet att välja era kamper och vilka ni vill vända er till. Jag har inte denna möjlighet utan måste ta alla konflikter. Detta medför att jag får ett annat förhållningssätt. De första åren så hade jag en annan relation till användarna, men med tiden så har jag varit tvungen att anpassa mig. Det här forumet är ändå bara en liten del av mitt liv. Betänk också att forumet har befolkats av starka personligheter med skilda karaktärer, det ligger i sakens natur. Det är stundtals krävande, men jag har ändå vana av detta från mitt "riktiga" liv. Jag har en önskan om att anförtro forumet till någon som har möjlighet att vårda det. Men det ska då vara någon som jag ser som min jämnlike eller någon som kan ta det vidare. Det har dessutom funnits köpare till forumet, men jag har då granskat potentialen hos dessa och avslagit. Bättre då att lägga ner forumet.
Jag hoppas ändock att jag inte känns helt igenom kall och blasé, utan att någon form av engagemang och välmening framkommer. Visst är det synd att användarna drar upp konflikter som leder till avstängningar, men jag kan inte ta på mig detta. Bryter man mot regler och andra mår dåligt så har jag inget annat val än att till slut stänga av en användare. Det är rimligt. Jag önskar det inte själv, och mår inte bra av att stänga av någon, utan väntar tills det är oundvikligt.
Jag hoppas ändock att jag inte känns helt igenom kall och blasé, utan att någon form av engagemang och välmening framkommer. Visst är det synd att användarna drar upp konflikter som leder till avstängningar, men jag kan inte ta på mig detta. Bryter man mot regler och andra mår dåligt så har jag inget annat val än att till slut stänga av en användare. Det är rimligt. Jag önskar det inte själv, och mår inte bra av att stänga av någon, utan väntar tills det är oundvikligt.
- Harald Davidsson
Gällande dualism
Du vet inte vem jag är, Susanne, du fortsätter negativisera mig, ...Nytt namn, han nöjer sig inte med faderns tankar, han vill också ha känslan av fadern, därför blir han bi-sexuell, fadern ger tankarna, men moder ger känslan, jag älskar bara kvinnor, och alla dessa bi-sexuella och homosexuella män måste fatta att modern/kvinnan ska tillfredsställa dem sexuellt, inte fadern.
Du måste komma över din ambivalens, lyssna till Dylans, dont think twice its all right
Jag är ej otrevlig, jag är frank, kanske för att jag är lat, jag går alltså den kortaste vägen mellan två punkter.
Du måste komma över din ambivalens, lyssna till Dylans, dont think twice its all right
Jag är ej otrevlig, jag är frank, kanske för att jag är lat, jag går alltså den kortaste vägen mellan två punkter.
- Johan Ågren
- Administratör
Zokrates skrev:Ert resonemang mellan skogsälvan och harald samt Johans inflikningar får mig att fundera på hur lång (läs kort) tid det skulle ta för Jesus, "förutsatt att han återuppstod och blev skribent på detta forumet", skulle bli avstängd av Johan.
Mycket troligt... :) Fast kanske ändå inte om han var lite smidig. Jag tror dessutom inte att han skulle vara en användare i så fall, utan admin.
- Johan Ågren
- Administratör
Re: Gällande dualism
haralddavidsson skrev:Du vet inte vem jag är, Susanne, du fortsätter negativisera mig, ...Nytt namn, han nöjer sig inte med faderns tankar, han vill också ha känslan av fadern, därför blir han bi-sexuell, fadern ger tankarna, men moder ger känslan, jag älskar bara kvinnor, och alla dessa bi-sexuella och homosexuella män måste fatta att modern/kvinnan ska tillfredsställa dem sexuellt, inte fadern.
Ett sådant här inlägg borde du veta framstår som fattigt och provokativt när det saknas arumentation. Jag uppmuntrar till att inte slänga sig med dyliga påståenden på ett vårdslöst sätt. Bättre då att starta en tråd där argumentation tillåts. Det är ett eget ämne, och det här är trotts allt ett filosofiforum även om underforumet är "Religion/andlighet".
Jag stänger denna tråd nu, då den inte längre håller samman utifrån trådens titel. Starta mer specifika ämnen att utgå ifrån.
Återgå till "Religion och andlighet"