Marko skrev:Harald Davidsson skrev:Citat
Samma forskning har dock visat att schimpansen är närmare släkt med människan än vad den är med gorillan! – Men det brukar man inte prata högt om eftersom det inte passar in i evolutionsscenariot. Inte heller nämner man de experiment som visat att det inte är någon skillnad alls på DNA:t hos människa och schimpans! För det tredje: Det finns många flera molekylära jämförelser som man har gjort mellan olika organismer, och som ger helt andra resultat än DNA-jämförelsen ovan. Om man exempelvis jämför hemoglobin så visar det sig att en människa och ett nejonöga (en slags "primitiv" fisk) är mer släkt med varandra än vad nejonögat är med grodan – vilket går helt stick i stäv med evolutionsmodellen! Så sammanfattningsvis: Resultaten av molekylära jämförelser är inte alls så entydiga som de verkar vara i massmedia. Och ev. likheter kan lika gärna tolkas som tecken på intelligent design som på ett gemensamt (evolutionärt) ursprung
Harald, anledningen till att människan har dna liknande gorillan är att vi på ett eller annat sätt har varit del av samma utvecklingsträd. Även om det är en såkallad intelligent design så finns det kopplings punkter mellan människa och nejonögat,
skillnaden är att du kallar det för smart design och jag kallar det för evolution.
Jeg ger enoks som gud scifi karaktär och hypoteser som gränsar mot det orimliga. Du säger 15000 år och orimligt.
vad som är orimligt tar du inte upp. Nej, du låter som de fanatiska kristna som för några år sedan sa att jorden är ett par tusen år gammal och evolution ska skrotas som teori... dessa har ialllafall haft förnuftet att inse att vetenskap ska gå hand i hand med religionen.
Vad är vitsen med att likheter i designen går tillbaka miljontals år ?. du får ge förklaringar som håller.
Att jorden skulle vara överbefolkad sedan tidgare ser jag inte som en vettig lösning, jag kan också dra en matematisk modell och säga, titta, människan hade varit tolvhundra biljoner medlemmar redan år 1 ifall alla fick 50 barn var och dessa överlevde i 300 år.
När jag öppnar dörren till lägenheten och går nerför trapporna och plötsligt står på trottoaren till en livligt trafikerad gata, -vad är det då för nytta med alla teorier, några bilar tutar häftigt, en gående råkar stÖta emot min västra axel och jag kan inte bara stå där i oväsendet och titta hit och dit, JAG MÅSTE HANDLA, och jag tänker efter vad jag gör här ute på stan egentligen, jo, jag skulle till posten och betala några räkningar och om jag kände för det kolla en ny skjorta som jag såg en kväll i ett skyltfönster..och jag försöker ta mig till posten, för det är en aning trängsel på trottoaren och bussar tutar, jag tror vi ska vara lite mer försIktiga med att entydigt slafsa i oss vad vetenskapen slänger till oss på tallrikarna, vara mera kritiska, det är en listig design för då de påstår att de funnit nåt slags människoliknande skelett så fixar dom en bra tecknare att göra en färgbild av den dom tror bar skelettet och ansiktet ser lite överdimensionerat ut åt hakan och oannan underdimensionerad, och ögonen i all fall intre helt omänskliga,
jag älskar alla djur, jag umgås helst med djur, hundar, katter och fåglar och markattor som jag mater nästan varje dag, så jag känner kärlek till alla djur,
och jag har frågat många visa männ här i INDEN...varför djuren finns,,men de säger alltid, ingen vet.