Svarta moln från Island, är domedagen nära?
Moderator: Moderatorgruppen
- Harald Davidsson
Tao, det är något annat, chakra kommer från Brahmins i Indien, det finns tolv chakran, och det fjärde chakrat är inriktat på helheten, alltså den absoluta viljan, absoluta världen, men 99, 95 procent lever på de tre första chakrans nivå, de når ej högre upp än magen, de går alltså mentalt på fyra ben, först då vi öppnar det fjärde chakrat börjar vi bli vertikala, 100 millioner håller just nu på att försöka öppna fjärde chakrat och upptäcka himlavalvet
- seekeroftruth
- Harald Davidsson
men 4:e chakrat är ändå långt ifrån 12:e chakrat. Vad händer efter 4:e, skriver seeker...
MUNNEN.
MUNNEN.
- seekeroftruth
- Harald Davidsson
MUNNEN skriver harald
Vad menar du? Att man börjar "recitera" verser eller sjunga Guds härliga namn?skriver Seeker
När fjärde öppnas, så öppnas ett medvetande, ett själv-medvetande, du blir medveten om din kropp upp till hjärtat, och kraft fylls på, inte det krökta rummets kraft från einstein, men den dialektiska kraften från Newton, från Platon, från Herakleit..jag tror einstein är samma fraud som Darvin, faktiskt.
Vad menar du? Att man börjar "recitera" verser eller sjunga Guds härliga namn?skriver Seeker
När fjärde öppnas, så öppnas ett medvetande, ett själv-medvetande, du blir medveten om din kropp upp till hjärtat, och kraft fylls på, inte det krökta rummets kraft från einstein, men den dialektiska kraften från Newton, från Platon, från Herakleit..jag tror einstein är samma fraud som Darvin, faktiskt.
- seekeroftruth
Re: Svarta moln från Island, är domedagen nära?
haralddavidsson skrev:MUNNEN skriver harald
OK, dialektiskt såsom Newon såg det. Every action reaction... så jag använder mig utav negativ och omvandlar det till positiv. Men Newton ansåg att det finns lika mycket negativ som positiv? Det går emot min tro... om jag är snäll betyder inte att andra blir automatiskt elaka.
Men det femte chakrat skrev du MUNNEN? Vad är det?
- Harald Davidsson
SEEKER ....
I atmosfären finns ett vibrations-och-strålnings-fält som växt sedan den första synden, alltså detta fält är skapat just på grund av konflikter och detta fält är dynamiskt och innehåller alla de spänningar som just nu finns på jorden
konserverade som huvvärk, som ont i benet, som canser, som ångest, som sorg osv, fast det totala skriket,, alltså den totala smärtan TIGER, jesus tog mycket spänningar, andra projicerar dom, den sk paranoida cirkeln osv...
vi balanserar detta fältet, reglerar det genom vårt sociala medvetande,,var artig.osv..
I atmosfären finns ett vibrations-och-strålnings-fält som växt sedan den första synden, alltså detta fält är skapat just på grund av konflikter och detta fält är dynamiskt och innehåller alla de spänningar som just nu finns på jorden
konserverade som huvvärk, som ont i benet, som canser, som ångest, som sorg osv, fast det totala skriket,, alltså den totala smärtan TIGER, jesus tog mycket spänningar, andra projicerar dom, den sk paranoida cirkeln osv...
vi balanserar detta fältet, reglerar det genom vårt sociala medvetande,,var artig.osv..
- seekeroftruth
haralddavidsson skrev:SEEKER ....
Tack för digg svar Harald! Du kommer med nytt (för mig) och det gillar jag!
MUNNEN... lägg fokus på den.
Jo, vissa tar in andra släpper ut. Detta fält antar jag går inte mäta "vetenskapligt"? Om fältet är dynamiskt så kan den ändras...
Det måste vara riktigt svårt att leva "rent" om fältet är smutsigt... ty det som är tomt drar till sig saker och det är som är fullt tar inte in mer.
och paranoida cirkel är????
Hur kommer det sig att Brahmi prästerna hade 12 chakra i sitt system medan de flesta andra har 7???
- Harald Davidsson
Detta fält antar jag går inte mäta "vetenskapligt"?, skriver Seeker...
vem bryr sig om vetenskap, den är ju bara till för att tjäna pengar vill du ha ett vetenskapligt giftermål. eller ett utifrån hjärtat, vill du ha vetenskapliga kompisar eller vänner som känner sympati...
vetenskap betyder intellektuell kontakt, men människan vill ha en känslomässig kontakt, hon vill känna..liv..
så att gå upp i chakra betyder ett KÄNNANDE MEDVETANDE, vetenskapen ligger med döden, en människa som inte är sjuk vill ligga med livet..
så för all verklig utveckling börjar man med att försöka bli mera sensitiv, vetenskapen skiter i dig, tror du att den hjälper dig då du behöver hjälp, den ger dig bara döden, tabletter för att slippa känna
chakra är brahamins system, men i väst finns det kanske falska chakra-sytem för att tjäna pengar, för cheating.
vem bryr sig om vetenskap, den är ju bara till för att tjäna pengar vill du ha ett vetenskapligt giftermål. eller ett utifrån hjärtat, vill du ha vetenskapliga kompisar eller vänner som känner sympati...
vetenskap betyder intellektuell kontakt, men människan vill ha en känslomässig kontakt, hon vill känna..liv..
så att gå upp i chakra betyder ett KÄNNANDE MEDVETANDE, vetenskapen ligger med döden, en människa som inte är sjuk vill ligga med livet..
så för all verklig utveckling börjar man med att försöka bli mera sensitiv, vetenskapen skiter i dig, tror du att den hjälper dig då du behöver hjälp, den ger dig bara döden, tabletter för att slippa känna
chakra är brahamins system, men i väst finns det kanske falska chakra-sytem för att tjäna pengar, för cheating.
- seekeroftruth
haralddavidsson skrev:Detta fält antar jag går inte mäta "vetenskapligt"?, skriver Seeker...
Det intressanta är de som väcker sin "kundalini" chakra eller vad det heter. Det antar jag är energin som tidigare flödade till svansen som forn-människan hade. Då har vi plötsligt 8 chakra. Taoisterna kanske inte kände till den eller så höll de den hemlig.
Någon bok, sida att rekommendera ang 12 chakra?
- Harald Davidsson
Jag måste ha tålamod som en häst, att skriva detta om och om igen, vi har 7 kroppschakra och 5 transcendentala chakran, som är olika aspekter av Gud, då vi första gången för kontakt med Gud är det genom åttonde chakrat, Shiva, det destruktiva, som är den första aspekten av Gud och som så få kan förlika sig med, och vi känner då att vårt ego får sig en smäll, efter det hatar vi Gud, för vi trodde att Gud var God, MEN gUD SÄGER OM DU VILL KOMMA IN TILL MIG MÅSTE DU FÖRST TA AV DIG DITT EGO, OCH sHIVA ÄR EN PERFEKT KOSMISK KRAFT ATT FÖRSTÖRA VÅRT EGO
Kineser och Japaner är bara intresserade av sex, men den kärlekens tao de utvecklat är mycket sämre än Tantran..
Brahmins skriver inga böcker om chakrat, du måste vistas hos dem en tid och tigga och be och var ödmjuk,,då lämnar de över en tesked då och då..
dom har kontrollen idag...och vill inte släppa den..västerlandet är ju helt nerdrogade, vad vet dom...
Kineser och Japaner är bara intresserade av sex, men den kärlekens tao de utvecklat är mycket sämre än Tantran..
Brahmins skriver inga böcker om chakrat, du måste vistas hos dem en tid och tigga och be och var ödmjuk,,då lämnar de över en tesked då och då..
dom har kontrollen idag...och vill inte släppa den..västerlandet är ju helt nerdrogade, vad vet dom...
- seekeroftruth
Harald skriver massa nyttigt...
Ja, det är trevligt att de inte vill skriva böcker. Antar att de är rädda att vem som helst skall få tag i dem?
Egot är en illussion som alla utom de självbedrägliga inser... iafall om man nu antar determinismen som sann. Vad existerar utom Universum?
7 chakra och 5 trascendala... ja då förstår jag. Det är bra att vara tålamodig står det i Koranen.
Men tigga från Brahmins? Det behövs inte... jag skickar Lidls chokolader till dom istället. Enbart 7% socker resten russin, helmjölk, hasselnötter och kakao. Gott och billigt under 80kr/kg! Det enda som dom kanske kan ha något emot är isåfall kakaon och sockret. Men vad är chokolad utav kakao? I gengäld kan de skicka sina välsignelser till mig. Bra deal?
Tao är Tao... Tantra är Tantra.
Du är självlärd och behöver inga Gurus... likaså är det med mig. Jag tycker om att lyssna men väljer en egen väg.
Ja, det är trevligt att de inte vill skriva böcker. Antar att de är rädda att vem som helst skall få tag i dem?
Egot är en illussion som alla utom de självbedrägliga inser... iafall om man nu antar determinismen som sann. Vad existerar utom Universum?
7 chakra och 5 trascendala... ja då förstår jag. Det är bra att vara tålamodig står det i Koranen.
Men tigga från Brahmins? Det behövs inte... jag skickar Lidls chokolader till dom istället. Enbart 7% socker resten russin, helmjölk, hasselnötter och kakao. Gott och billigt under 80kr/kg! Det enda som dom kanske kan ha något emot är isåfall kakaon och sockret. Men vad är chokolad utav kakao? I gengäld kan de skicka sina välsignelser till mig. Bra deal?
Du är självlärd och behöver inga Gurus... likaså är det med mig. Jag tycker om att lyssna men väljer en egen väg.
- Harald Davidsson
Både Tao och Tantra är skit. Avändbara endast för folk som vill leva på en mental soptipp.
Både Tao och Tantra är skit. Avändbara endast för folk som vill leva på en mental soptipp.
- seekeroftruth
haralddavidsson skrev:Tao är Tao... Tantra är Tantra.
Du är härlig Harald.
- Skogsälvan
- Avslutat konto
Återgå till "Religion och andlighet"