Kristna samfunds förhållande till staten Israel

Traditionella religionsriktningar, men även andlighet ur ett mer generellt perspektiv.

Moderator: Moderatorgruppen

Anne
Inlägg: 6108
Blev medlem: 18 maj 2012 12:30

Re: Kristna samfunds förhållande till staten Israel

Inläggav Anne » 19 sep 2019 14:24

hakkapeliitta skrev:
Esther skrev:
hakkapeliitta skrev:Nu vet jag inte vilka "koncentrationsläger" du menar. Våran kunskap om gamla Sovjet är främst hämtad från balter, ALLA dessa hade skäl att svartmåla Sovjet. Dessa är inte trovärdiga, deras sagoberättelser om oskyldigt dömda litar jag inte på. Många av dessa var jordägare osv som blev av med sitt ägande. De är part i målet men framställs i SVT som offer, oj nu fick jag en tår i ögat...snyft.
En revolution är alltid våldsam.
Hatar dessa reportage i SVT där dessa skithögar till balter framställs som oskyldiga lamm. Under andra världskriget var många av dessa nazistiska medlöpare och fick säkert sitt straff men i olika reportage är offerkoftan på. Nada trovärdighet.


Det biter inte på dig med Stalins mordvåg där han - den lille fadern - mördade inför alla i väst över 9 miljoner Ukrainare och alla Ingemanländare - så klart- gnällskallar.
Dina emotiva små utlägg biter inte på mig heller... bryr mig föga eller inte alls om vad du tycker om balter.

Så du är ingermanländare? Börjar klarna. Jag har hela tiden haft en känsla av att nåt inte stämmer. Du är alltså inte släkt med storfursten Nikolai.

Bättre och bättre dag för dag...(lämplig melodi till den)


Kom igen nu, hakka! Det är ju en urgammal tysk grundton i medlemmen med nicket Esther.

hakkapeliitta
Inlägg: 2345
Blev medlem: 06 aug 2017 10:22

Re: Kristna samfunds förhållande till staten Israel

Inläggav hakkapeliitta » 19 sep 2019 14:25

Esther skrev:
hakkapeliitta skrev:
Esther skrev:
Det biter inte på dig med Stalins mordvåg där han - den lille fadern - mördade inför alla i väst över 9 miljoner Ukrainare och alla Ingemanländare - så klart- gnällskallar.
Dina emotiva små utlägg biter inte på mig heller... bryr mig föga eller inte alls om vad du tycker om balter.

Så du är ingermanländare? Börjar klarna. Jag har hela tiden haft en känsla av att nåt inte stämmer. Du är alltså inte släkt med storfursten Nikolai.

Bättre och bättre dag för dag...(lämplig melodi till den)


Inte helt så heller - "nästan skjuter ingen hare" - och vem har påstått sig vara släkt med kungafamiljen? Jag?
Ljug inte!!!!
Det är sååå missklädsamt du som är så himla snygg :)

Har aldrig påstått att jag är snygg.
Vi är nästan släkt. Om man riktigt anstränger sej så är vi småkusiner i femte led.. Kusingifte är förbjudet i lag (eller?)

Användarvisningsbild
Pilatus
Moderator
Inlägg: 17376
Blev medlem: 08 mar 2012 03:25
Ort: Quid est veritas?

Re: Kristna samfunds förhållande till staten Israel

Inläggav Pilatus » 19 sep 2019 14:28

Esther skrev:
Pilatus skrev:Du blev plötsligt svarslös! :D

VAD du längtar efter den dagen. Sorry.... inte den här gången heller!

Jag konstaterar bara att du inte med ett enda ord förmår fördöma de katolska pedofiler som varit högst i rang inom Romerska kyrkan. Svagt Esther, utomordentligt svagt!
Moderator

Esther
Inlägg: 6736
Blev medlem: 15 jan 2018 19:53
Ort: Österlen

Re: Kristna samfunds förhållande till staten Israel

Inläggav Esther » 19 sep 2019 14:30

hakkapeliitta skrev:
Esther skrev:
hakkapeliitta skrev:Så du är ingermanländare? Börjar klarna. Jag har hela tiden haft en känsla av att nåt inte stämmer. Du är alltså inte släkt med storfursten Nikolai.

Bättre och bättre dag för dag...(lämplig melodi till den)


Inte helt så heller - "nästan skjuter ingen hare" - och vem har påstått sig vara släkt med kungafamiljen? Jag?
Ljug inte!!!!
Det är sååå missklädsamt du som är så himla snygg :)

Har aldrig påstått att jag är snygg.
Vi är nästan släkt. Om man riktigt anstränger sej så är vi småkusiner i femte led.. Kusingifte är förbjudet i lag.


I mitt eget mischmasch av mitt blågöda/blonda DNA är bara en liten liten del f(p)inne. :) resten min dasslockshänders underbara stora man - (oj glömde nästan de varma händerna) är inte det. Så.... du trodde du skulle komma undan?
Veritas vos liberabit

Esther
Inlägg: 6736
Blev medlem: 15 jan 2018 19:53
Ort: Österlen

Re: Kristna samfunds förhållande till staten Israel

Inläggav Esther » 19 sep 2019 14:31

Pilatus skrev:
Esther skrev:
Pilatus skrev:Du blev plötsligt svarslös! :D

VAD du längtar efter den dagen. Sorry.... inte den här gången heller!

Jag konstaterar bara att du inte med ett enda ord förmår fördöma de katolska pedofiler som varit högst i rang inom Romerska kyrkan. Svagt Esther, utomordentligt svagt!


Nu fick jag en total gäspattack....
Veritas vos liberabit

Användarvisningsbild
Pilatus
Moderator
Inlägg: 17376
Blev medlem: 08 mar 2012 03:25
Ort: Quid est veritas?

Re: Kristna samfunds förhållande till staten Israel

Inläggav Pilatus » 19 sep 2019 14:34

Esther skrev:
Pilatus skrev:
Esther skrev:VAD du längtar efter den dagen. Sorry.... inte den här gången heller!

Jag konstaterar bara att du inte med ett enda ord förmår fördöma de katolska pedofiler som varit högst i rang inom Romerska kyrkan. Svagt Esther, utomordentligt svagt!

Nu fick jag en total gäspattack....

Naturligtvis fick du det, för vad skulle du svara?
Moderator

Anne
Inlägg: 6108
Blev medlem: 18 maj 2012 12:30

Re: Kristna samfunds förhållande till staten Israel

Inläggav Anne » 19 sep 2019 14:35

Men Esther! Du är för god för att bruka härskartekniker! Det tycker jag iallafall. Det är en uppriktig komplimang! Skulle du godkänna pedeofilin som varit ett återkommande bekymmer skulle jag bli högst förvånad. Varför säger du inte bara att du tar avstånd från dessa övergrepp?

Användarvisningsbild
Pilatus
Moderator
Inlägg: 17376
Blev medlem: 08 mar 2012 03:25
Ort: Quid est veritas?

Re: Kristna samfunds förhållande till staten Israel

Inläggav Pilatus » 19 sep 2019 14:38

lynx skrev:Men Esther! Du är för god för att bruka härskartekniker! Det tycker jag iallafall. Det är en uppriktig komplimang!

Hon kommer till en punkt där allt försvar rasat samman. Allt hon håller för heligt visar sig vara fläckat av påvars kroppsvätskor och usla leverne. Det är dem hon känner sig befryndad med. Dags att avsluta denna tråd nu, känner jag. Anders måste vara mycket trött på denna totala urspårning.
Moderator


Återgå till "Religion och andlighet"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 26 och 0 gäster