Önska & ångra - växter, djur och människor

Traditionella religionsriktningar, men även andlighet ur ett mer generellt perspektiv.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Severus Snape
Inlägg: 754
Blev medlem: 23 sep 2019 15:31

Önska & ångra - växter, djur och människor

Inläggav Severus Snape » 10 nov 2020 23:21

vad växter, djur och människor har gemensamt är att de kan ÖNSKA och ÅNGRA.

ÖNSKA (göra avtal)
ÅNGRA (bryta avtal)

det är karmiska reflektioner, karmisk rening..


Nästan det enda du behöver veta för att ta dig ur reinkarnation!

Satan är en del av skaparmonaden som blev mörk. Han tog materia -och med hjälp av de entiteter som kom från det, så dödande han det. Det är död energi. Den fysiska världen är skapad av Satan.

Satans största seger numera är att ha övertygat norra Europa och alla engelsktalande länder att han inte existerar.

Annunaki-kungarna (mörka) har skapat människan.

Elohim:sen (högtstående änglar med speciella krafter som är shapeshifters/formskiftare -och kan förvärva en biologisk kropp) gjorde människan andlig genom DNA.


Det enda vi har som kommer från Gud är själen.


Det verkliga spelet är AVTAL vs SJÄL.

Användarvisningsbild
Severus Snape
Inlägg: 754
Blev medlem: 23 sep 2019 15:31

Re: Önska & ångra - växter, djur och människor

Inläggav Severus Snape » 10 nov 2020 23:24

Kristendom startade som en livsstil där man trodde på mörka krafter och reinkarnation.

Jesus död var ett offer för att Mörkret inte skall härska OÅTERKALLELIGT.



Livet handlar inte bara om att uppleva saker.

Vi ska balansera och rena vårt karma 100% (för att inte behöva komma tillbaka till denna värld), neutralisera skadan våra mörka paralleller gjort, och uppfylla vår själsmission.



*) Bönen om Avståndstagandet från Mörkret (bryt dina avtal med ÅNGER, dvs rena ditt karma)
I Ljusets (Jesu Kristi) namn, må Gud tillrättavisa dig Mörker
Jag tar avstånd alla Mörkrets verksamheter. Jag upphäver alla kontrakt och överrenskommelser med Mörkret.
Jag upphäver alla ritualer, invigningar och besvärjelser som gjorts i samband med Mörket
Jag ansluter mig till universumets enda Skapare, kärlekens och ljusets skapare
I evigheten, så länge min själ existerar, i Ljusets (Jesu Kristi) namn.
Amen


*) Neutralisera skadan dina mörka paralleller gjort (bed denna bön gärna 1-2 ggr per dag i ett år, kanske, och även för dina djur):
"Min Gud var så god att neutralisera mina mörka parallellers aktivitet i alla universum, och led mina vilsna själv till Ljuset"

*) Be Ljuset om att få veta din själsmission. Och glöm för all del inte bort att be om tolkning om vad tecknen betyder.


Most of us have parallel lives (or selves), both light ones and dark ones. Our higher self sends portions of its energy as souls to be incarnated and to rise spiritually. The light ones come directly from our higher self or divine energy source. They share with us the karmic weight our red parallels generate. Dark parallel lives, so-called "reds", come directly from a past life without going to the light after death, because of a deal they made with a demon. This demon changes their DNA, helps them incarnate and makes them his/her instrument, acting as their guide.

When a soul incarnates from the light, a race by the forces of darkness starts to incarnate a red self of ours, so that its activity affects us negatively, hoping that we also will strike a deal with a dark entity. Their purpose is to exhaust all the energy of our higher self. Then the reds get very strong, although they are forced to get their energy from other people. While the higher self has energy reserves the reds get their fuel from it. When all souls of a higher self are lost or have made a deal and some have incarnated as reds, the energy left is used to send an animal incarnation. This is done in order to generate enough energy to be able to become human again. The energy is created with a sacrifice for a higher cause. This sacrifice is death through an accident or an illness, slow or quick. The existence of red parallel lives is a well-kept secret ever since an agreement was made between the forces of light and of darkness, in around 15 000 B.C. That agreement was made because humans had given power to the forces of evil with their cooperation with them. Since then only when someone has discovered it on their own or heard it from another human being a spirit guide has been allowed to admit it.

Användarvisningsbild
Severus Snape
Inlägg: 754
Blev medlem: 23 sep 2019 15:31

Re: Önska & ångra - växter, djur och människor

Inläggav Severus Snape » 10 nov 2020 23:27

Kristendom idag är inte kristendom. Det är mest vad Yahve (Herren) sagt, och bara en liten del av vad Jesus sagt. Judeokristendom. Yahve (Herren) ber om hämnd och lydnad, medans Jesus sa att vi ska förlåta.

Judendom är mörk. Hämnd och lydnad är ett avtal. Hämnd kan få så allvarliga konsekvenser -att man blir en demon efter döden...

De flesta demoner har varit människor tidigare. Väldigt få är änglar.

Människor är mer än änglar. Det är bara den fysiska världen som begränsar.

Användarvisningsbild
Severus Snape
Inlägg: 754
Blev medlem: 23 sep 2019 15:31

Re: Önska & ångra - växter, djur och människor

Inläggav Severus Snape » 10 nov 2020 23:32

Ät inte djur, det är ett avtal. Växternas själsmission är att bli ätna. Djurens själsmission är inte att bli ätna -men att ge av sina produkter (mjölk och ägg). Djurs själsmission är den samma som vår mission, att göra offer för att jämna ut sitt karma.

Att döda djur är ett hemskt avtal.

Användarvisningsbild
Severus Snape
Inlägg: 754
Blev medlem: 23 sep 2019 15:31

Re: Önska & ångra - växter, djur och människor

Inläggav Severus Snape » 10 nov 2020 23:34

"Men herregud är du svensk? Ja, då vet jag att du vet inget..."

Användarvisningsbild
HoneyBadger
Inlägg: 140
Blev medlem: 04 nov 2017 21:33

Re: Önska & ångra - växter, djur och människor

Inläggav HoneyBadger » 11 nov 2020 23:18

Tror dom flesta hävdar att vi inte delar dessa egenskaper med växter och djur.

Användarvisningsbild
Severus Snape
Inlägg: 754
Blev medlem: 23 sep 2019 15:31

Re: Önska & ångra - växter, djur och människor

Inläggav Severus Snape » 12 nov 2020 03:47

Människor är oandliga

Användarvisningsbild
Severus Snape
Inlägg: 754
Blev medlem: 23 sep 2019 15:31

Re: Önska & ångra - växter, djur och människor

Inläggav Severus Snape » 12 nov 2020 22:03

Nu får du ta och utveckla ditt öga och säga något mer levande honeybadger (internt skämt)

531bts
Inlägg: 924
Blev medlem: 25 aug 2017 19:46

Re: Önska & ångra - växter, djur och människor

Inläggav 531bts » 14 nov 2020 13:07

Snape: det du skriver är stolleprov. Djur som äter andra djur är det också "hemskt avtal"? Hela det biologiska skiktet lever av att det äter upp sig själv. Skulle det inte vara så kollapsar hela ekologin. Det finns inget "ont" i att ett rovdjur eller en människa livnär sin kropp med en annan kropp. Att ändamålsenligt tillfredsställa de kroppsbevarande behoven med måtta, dvs äta sig mätt, dricka sig otörstig osv, är inte ondska. Din upplevelse o blinda mentala reaktion när du ser ett bytesdjur bli slaget av ett hungrigt rovdjur är det enda som skapar ondska. Din ide om att stå över naturen o döma dina medmänniskor som "andliga -oandliga" pga om dom livnär sig på morötter eller grisfötter, är det enda sjuka o onda i det här sammanhanget. Du kommer livet ut bära på ständig mental motvilja inför dina medmänniskors näringsintag o felaktigt döma ut dom istället för att åtgärda dina egna mentala orenheter o hinder.

klorofyll
Inlägg: 9311
Blev medlem: 06 jun 2012 20:50

Re: Önska & ångra - växter, djur och människor

Inläggav klorofyll » 14 nov 2020 13:53

Bara man avlivar djuren på ett vettigt sätt, så accepterar jag att människan äter kött, folk hade inte överlevt utan proteinerna, våra förfäder hade inte gjort det iaf. När en katt är sjuk så åker man till veterinären som ger en injektion så att katten somnar in, när en människa håller på att dö så ska man dra ut på det så mycket som möjligt och maximera smärtan??

Användarvisningsbild
Severus Snape
Inlägg: 754
Blev medlem: 23 sep 2019 15:31

Re: Önska & ångra - växter, djur och människor

Inläggav Severus Snape » 14 nov 2020 14:26

Det är ett hemskt avtal... suck...

531bts
Inlägg: 924
Blev medlem: 25 aug 2017 19:46

Re: Önska & ångra - växter, djur och människor

Inläggav 531bts » 14 nov 2020 15:15

Det avgörande är din intention i tanke, tal o gärning. Intentionen med kroppsbevarande behov, kunskap, inlevelse, filosofisk insikt o kärlek, ger i längden de gynnsammaste konsekvenserna o återverkningarna, vad gäller sinnesfrid o harmoni med omvärlden.
Har man etablerat sig i ovanstående är det självklart att orsaka så lite lidande i slakt av djuret som möjligt.

Användarvisningsbild
Severus Snape
Inlägg: 754
Blev medlem: 23 sep 2019 15:31

Re: Önska & ångra - växter, djur och människor

Inläggav Severus Snape » 14 nov 2020 15:33

din intention är breathe-taking today... att döda för att leva, utan anledning är synd.

men den här tråden ska den verkligen vara nåns djurporr i munnen.

klorofyll
Inlägg: 9311
Blev medlem: 06 jun 2012 20:50

Re: Önska & ångra - växter, djur och människor

Inläggav klorofyll » 14 nov 2020 16:47

Severus Snape skrev:Det är ett hemskt avtal... suck...

Ett avtal är positivt i sig om det ger något, avtal som inte ger någonting är i princip brutna avtal, brutna av den andre eller så har de aldrig existerat. Jag har konstruerat ett (vad du kallar) avtal, helt själv och jag är mycket stolt över det. Hemligheterna tätnar.

531bts
Inlägg: 924
Blev medlem: 25 aug 2017 19:46

Re: Önska & ångra - växter, djur och människor

Inläggav 531bts » 14 nov 2020 16:54

Aktiviteterna slakt eller ett rovdjur som slår sitt byte kommer från ett naturligt behov: tillföra kroppen näring. Det dödandet saknar således inte anledning o är utan synd. Däremot är det en större synd att ständigt reagera med motvilja o odla en osympatisk ideologi inför det självklara i naturen. Du silar mygg o sväljer kameler, binder ris för egen rygg o springer mot fortsatt o värre konflikt med naturen o dina medmänniskor.


Återgå till "Religion och andlighet"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 24 och 0 gäster