Önska & ångra - växter, djur och människor

Traditionella religionsriktningar, men även andlighet ur ett mer generellt perspektiv.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Severus Snape
Inlägg: 754
Blev medlem: 23 sep 2019 15:31

Re: Önska & ångra - växter, djur och människor

Inläggav Severus Snape » 04 dec 2020 08:31

Gud vill inte utplåna Mörkret. Han respekterar mörka begär. Man behandlar alla väsen med kärlek och respekt - men Jesus kastade demoner in i grisar. Varför? Man dödar ju dem normalt sett och på så vis skickar dem till Ljuset. Men Jesus är en del av Skaparen och har ingen rättighet att utföra människans själsmission. Det är människans själsmission, inte Guds/Jesus -att utplåna Mörkret.

Användarvisningsbild
Severus Snape
Inlägg: 754
Blev medlem: 23 sep 2019 15:31

Re: Önska & ångra - växter, djur och människor

Inläggav Severus Snape » 04 dec 2020 09:28

Ljusa andliga guider inspirerar oss alltid att tänka själva och ta alla våra beslut själva. De ger endast råd och förslag -och hjälp (i nöden) som hjältar.

Gör man avtal tappar man till stor del kontakten med sin ljusa andliga guide. Detta gäller även för djur. Man får chanser i sina liv att rena sitt karma, ångra sig -bryta avtal, från Ljuset.

Den fysiska världen är en praktisk skola. Det är inte den riktiga världen, det är den andliga världen som är det.

Användarvisningsbild
Severus Snape
Inlägg: 754
Blev medlem: 23 sep 2019 15:31

Re: Önska & ångra - växter, djur och människor

Inläggav Severus Snape » 07 dec 2020 02:25

Jesus won't save you - save yourself, get out from the reincarnationcycle through these texts, or burn

(Jesus har ingen rättighet att bryta någons avtal)



Jesus vet att vi existerar. Hans jobb är inte att kontakta oss. Det är de ljusa andliga guidernas jobb.

Jesus inkarnerade för att balansera att Satan haft flera inkarnationer. Han kommer inte tillbaka. Och om han skulle göra det -så skulle ingen veta om det. Denna värld är för mörk för något sådant. Han skulle inte ens spelas in på video!

Användarvisningsbild
Severus Snape
Inlägg: 754
Blev medlem: 23 sep 2019 15:31

Re: Önska & ångra - växter, djur och människor

Inläggav Severus Snape » 07 dec 2020 04:29

Rena ditt karma, uppfyll din själsmission, och neutralisera skadan dina mörka paralleller gjort... Så behöver du inte komma tillbaka till denna värld!

Deal? Nej, det är inget avtal om det är ljust.

Användarvisningsbild
Severus Snape
Inlägg: 754
Blev medlem: 23 sep 2019 15:31

Re: Önska & ångra - växter, djur och människor

Inläggav Severus Snape » 07 dec 2020 04:30

Den enda definitionen av synd är ett avtal med en mörkis i utbyte mot ens själ.

Användarvisningsbild
Severus Snape
Inlägg: 754
Blev medlem: 23 sep 2019 15:31

Re: Önska & ångra - växter, djur och människor

Inläggav Severus Snape » 07 dec 2020 04:40

Allah är en mörk gud. Herren/Yahve är en mörk gud. Buddhism är skapad av en mörk buddhas läror, efter den ljusa buddhans (Profeten) död. Hare krishna hade avtal med utomjordingar. Katolicism gud är en nefilimkung (blodsband).

Den ljusa buddhan dog med ett (1) avtal. Han hade en önskan ändå. Han är borta från denna värld, söker man honom kommer en demon istället.

Är man mycket mörk så förstår man inte sanningen trots att man har bevis.


Ateism finns liksom inte, det är ett avtal i utbyte mot ens själ. Psykopati finns inte heller, dem är andebesatta (det sociala är det enda som existerar. Punkt slut.).


Gud vill att man ska upptäcka honom på sitt eget sätt. Han har inget behov av att vi ska dyrka honom, men det är fritt fram att göra det om man vill.


Homofobi existerar endast på grund av religionerna.
Uppdelningen är 10% homo, 30% bi, 60% hetero.

70% farmare, 20% soldater, 9% tänkare, 1% shamaner


Det finns inget sexuellt med Gud.
Sex är inget avtal, inte penetration heller -om man känner kärlek. Annars är det det.


Ingen är utvald på sättet man menar det. Ingens själsmission betyder mer än någon annans.

Användarvisningsbild
Anders
Inlägg: 7769
Blev medlem: 23 mar 2006 01:44
Kontakt:

Re: Önska & ångra - växter, djur och människor

Inläggav Anders » 07 dec 2020 08:16

Men inte mindre heller. Varför man skall peta i andras är en gåta för mig. Var och en sin egen på det planet.
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 18459
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Önska & ångra - växter, djur och människor

Inläggav Algotezza » 07 dec 2020 09:34

Anders skrev:Men inte mindre heller. Varför man skall peta i andras är en gåta för mig. Var och en sin egen på det planet.



Först läste jag lite slarvigt det du skrev och tolakde det som att vara och en bor på sin planet. Hehe... Var och en upplever planeten jorden och omvärlden - och sig själv - på sitt inividuella sätt, utifrån kognitiva och perceptuella förmågot och inte minst erfarenheter och minnen...
Göran Egevad egevad@gmail.com

Användarvisningsbild
Anders
Inlägg: 7769
Blev medlem: 23 mar 2006 01:44
Kontakt:

Re: Önska & ångra - växter, djur och människor

Inläggav Anders » 07 dec 2020 09:42

Algotezza skrev:
Anders skrev:Men inte mindre heller. Varför man skall peta i andras är en gåta för mig. Var och en sin egen på det planet.



Först läste jag lite slarvigt det du skrev och tolakde det som att vara och en bor på sin planet. Hehe... Var och en upplever planeten jorden och omvärlden - och sig själv - på sitt inividuella sätt, utifrån kognitiva och perceptuella förmågot och inte minst erfarenheter och minnen...


Frågan är sen varför man känner sånt behov att peta på andras planeter.
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 18459
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Önska & ångra - växter, djur och människor

Inläggav Algotezza » 07 dec 2020 09:46

Anders skrev:
Algotezza skrev:
Anders skrev:Men inte mindre heller. Varför man skall peta i andras är en gåta för mig. Var och en sin egen på det planet.



Först läste jag lite slarvigt det du skrev och tolakde det som att vara och en bor på sin planet. Hehe... Var och en upplever planeten jorden och omvärlden - och sig själv - på sitt inividuella sätt, utifrån kognitiva och perceptuella förmågot och inte minst erfarenheter och minnen...


Frågan är sen varför man känner sånt behov att peta på andras planeter.



Love makes the world go around! Låt planeterna snurra kring sina axlar i deras egen takt och rytm!

Frihet är det bästa ting som sökas kan all värtden kring! Tid och frihet är det bästa julklapparna!

All skit man gör för andra kommer tillbaka! Krama karma!
Göran Egevad egevad@gmail.com

Användarvisningsbild
Anders
Inlägg: 7769
Blev medlem: 23 mar 2006 01:44
Kontakt:

Re: Önska & ångra - växter, djur och människor

Inläggav Anders » 07 dec 2020 13:33

Algotezza skrev:
Anders skrev:
Algotezza skrev:

Först läste jag lite slarvigt det du skrev och tolakde det som att vara och en bor på sin planet. Hehe... Var och en upplever planeten jorden och omvärlden - och sig själv - på sitt inividuella sätt, utifrån kognitiva och perceptuella förmågot och inte minst erfarenheter och minnen...


Frågan är sen varför man känner sånt behov att peta på andras planeter.



Love makes the world go around! Låt planeterna snurra kring sina axlar i deras egen takt och rytm!

Frihet är det bästa ting som sökas kan all värtden kring! Tid och frihet är det bästa julklapparna!

All skit man gör för andra kommer tillbaka! Krama karma!

Jo, men visst. Men är inte kärlek att man uppskattar andras planeter som de är? Varför skall man ge sig in och ändra på andra.
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 18459
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Önska & ångra - växter, djur och människor

Inläggav Algotezza » 07 dec 2020 13:59

Anders skrev:
Algotezza skrev:
Anders skrev:
Frågan är sen varför man känner sånt behov att peta på andras planeter.



Love makes the world go around! Låt planeterna snurra kring sina axlar i deras egen takt och rytm!

Frihet är det bästa ting som sökas kan all värtden kring! Tid och frihet är det bästa julklapparna!

All skit man gör för andra kommer tillbaka! Krama karma!

Jo, men visst. Men är inte kärlek att man uppskattar andras planeter som de är? Varför skall man ge sig in och ändra på andra.


Precis. Live and let live!
Göran Egevad egevad@gmail.com

klorofyll
Inlägg: 9311
Blev medlem: 06 jun 2012 20:50

Re: Önska & ångra - växter, djur och människor

Inläggav klorofyll » 07 dec 2020 15:18

Severus Snape skrev:Ingen är utvald på sättet man menar det.

Jesus gick på vattnet, men för att folk ska förstå så måste det ske ett under. :wink:

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 18459
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Önska & ångra - växter, djur och människor

Inläggav Algotezza » 07 dec 2020 18:18

klorofyll skrev:
Severus Snape skrev:Ingen är utvald på sättet man menar det.

Jesus gick på vattnet, men för att folk ska förstå så måste det ske ett under. :wink:


Mårran kan också gå på vattnet för hon har så kalla fötter.
Göran Egevad egevad@gmail.com

Användarvisningsbild
Severus Snape
Inlägg: 754
Blev medlem: 23 sep 2019 15:31

Re: Önska & ångra - växter, djur och människor

Inläggav Severus Snape » 07 dec 2020 21:06

Jag rekommenderar organisk masturbation, utan fantasier. Att masturbera till nån utan tillstånd är ett avtal.


Återgå till "Religion och andlighet"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 14 och 0 gäster