mina kära vänner och blivande filosofer
följande text uppamanar läsaren att tänka på Gud
folk brukar diskutera ibland kommer de till mötespunkter ibland inte, för att man skall kunna komma ngn vart så måste man ha en grund för diskussionen. en bra grund är logik och intellktet att luta sig på när man diskuterar, det är något som folk oavsatt vad de har för tro att acceptera.
om vi förställer oss att det inte finns något alls, inget unniversum alltså, men att det finns luft(och läg märke luft är ngt eller hur?)och det finns en man som heter Aners.
Plöstligt hörs det en röst som säger till Anders "DU har intellkt och vilja och kunskap och du har alla dessa gaser runt om kring dig på intets lista, BÖRJA nu skapa ett litet sandkorn!!"
kommer anders att kunna skapa sandkornet?
förmodligen inte, trots att han är ett subjekt som har materia att använda...därför svarar han nej jag kan inte skapa ngt av det.
sedan försvinner all luft och då är Anders ensam på intets lista, så utmanar rösten honom återigen att börja skapa!
då svarar Anders: nyss när jag hade all luft och gaser i världen kunde jag inte skapa sandkornet, skulle jag kunna göra det av INGENTING???
sedan förlorar anders intellktet och då är han bara subjekt utan intellkt.
då uppmanar rösten honom att utan intellkt och utan materia skapa materia...har anders ngn chans?
sedan försvinner Anders från intets lista!
då kommer rösten och säger(lägg märke nu) till ingen att från ingenting skapa hela unnversum!! är detta möjligt?
alltså hur kan det vara möjligt att ingen från ingenting skapar allting??
HAR ni ngt svar?