Hej!
Moderator: Moderatorgruppen
- Skogsälvan
- Avslutat konto
- Avantgardet
- Skogsälvan
- Avslutat konto
Annapanna skrev:Tack. Och jag ska inte hålla mig i styr, tvärtom!! och jag hoppas att alla andra "hondjur" gör detsamma. Dvs. inte håller sig i styr.
Jag gillar tjejer som kan släppa loss lite, grrr...
Min och min flickväns senaste låt: http://downloads.cdon.com/index.phtml?p ... st=7664537
- LJUSUPPLEVELSE
De är alla MCP här , jag är den enda som inte är det...
...Jag skojar bara , jag är också man/chauvinist/pig...
Nej skämt åsido , välkomna alla kvinnor och du Anna ...
Utan er skulle inte livet vara komplett.
mvh
...Jag skojar bara , jag är också man/chauvinist/pig...
Nej skämt åsido , välkomna alla kvinnor och du Anna ...
Utan er skulle inte livet vara komplett.
mvh
1965are...ikoniskt halvlärd kvasifilolog,metaretoriker,preprotoauktoritet, ärkehemipseudofilosof och megapsykodianoia.
- LJUSUPPLEVELSE
Det kanske har med ditt nick att göra...
Skulle du heta kvinnamenintekvinna så skulle du kanske få lättare...
...eller kanske inte...
Hursomhelst , jag tänker acceptera dig som någon slags mellanmänsklig intelligens...
Panna är lite aggressivt kanske (alla karlar har en rädsla för att få en stekpanna i huvudet) , men jag ska jobba på att uppfatta annapanna som icke könsbundet och icke aggressivt , jag lovar :)
mvh
Skulle du heta kvinnamenintekvinna så skulle du kanske få lättare...
...eller kanske inte...
Hursomhelst , jag tänker acceptera dig som någon slags mellanmänsklig intelligens...
Panna är lite aggressivt kanske (alla karlar har en rädsla för att få en stekpanna i huvudet) , men jag ska jobba på att uppfatta annapanna som icke könsbundet och icke aggressivt , jag lovar :)
mvh
1965are...ikoniskt halvlärd kvasifilolog,metaretoriker,preprotoauktoritet, ärkehemipseudofilosof och megapsykodianoia.
Annapanna skrev:Jag måste erkänna att jag blev upprörd av att bemötas som ett kvinnofolk här istället för som en individ. För att jag presenterade mig som kvinna.
Vad är det för fel att bli bemött som kvinnofolk?
Jag har inget emot att bli bemött som mansfolk.
Det är väl inget dåligt med att vara varken kvinno- eller mansfolk, och vi är ju trots allt olika i vissa avseenden. En jämnlik syn är väl inte att blunda för dessa olikheter, utan istället att uppskatta dem utan att värdera de högre eller lägre?
Ex: Du har bröst. Jag har inte bröst. Jag uppskattar kvinnors bröst i allmänhet, men tycker inte de är mer eller mindre värda än mina små krossade körsbär. Ungefär som pengar, som egentligen bara är papperslappar. Värdet ligger i hur man använder dem, funktionen de har...
Min och min flickväns senaste låt: http://downloads.cdon.com/index.phtml?p ... st=7664537
- Skogsälvan
- Avslutat konto
Det var ett skämt, Annapanna och det var inte på din bekostnad. Under mina år här har jag stött på ytterst få mansgrisar. Men jag tycker ju att de är lite lustiga. Ja, som du förstår har jag lite avvikande humor. Huvudsaken är att du förstår att det är väldigt liten risk att du blir nedvärderad för att du är kvinna här. Beklagar att du tog illa vid dig :(
JDM skrev:Annapanna skrev:Jag måste erkänna att jag blev upprörd av att bemötas som ett kvinnofolk här istället för som en individ. För att jag presenterade mig som kvinna.
Vad är det för fel att bli bemött som kvinnofolk?
Jag har inget emot att bli bemött som mansfolk.
Det är väl inget dåligt med att vara varken kvinno- eller mansfolk, och vi är ju trots allt olika i vissa avseenden. En jämnlik syn är väl inte att blunda för dessa olikheter, utan istället att uppskatta dem utan att värdera de högre eller lägre?
Om man samtidigt som man blir bemött som kvinnofolk också uppmanas att "hålla sig i skinnet", så tycker jag att det är väldigt fel.