Varen hälsade!

Presentera dig själv, och lär känna andra medlemmar.

Moderator: Moderatorgruppen

filosofikern

Varen hälsade!

Inläggav filosofikern » 26 jan 2010 08:56

Sökte på nätet om genetiskt betingad depression och stötte på denna sida! Jag intresserar mig för filosofi, livsåskådningar och psykologi så jag nappade direkt och registrerade mig, hoppas det blir intressanta läsningar! :D

Allmänt om mig, jag bor i Finland (Finland är ett tvåspråkigt land där man talar svenska och finska, för de som inte vet) i en vacker död stad, så det finns mycket tid att ägna sig åt att läsa om och fundera över filosofirelaterade ämnen. Att övertänka, överanalysera, drömma och grubbla över livets gåtor är något jag ärvt från mina båda föräldrar, så att filosofera har suttit i mig ända sedan unga år.
Även om jag intresserar mig för filosofi, känns det ibland väldigt psykiskt tyngande när man inte kommer fram till något vettigt, iallafall när man behandlar livsfrågor, vilket lett till att jag av psykolog blivit diagnotiserad mild depression och psykisk stress. Jag hoppas jag hittar många svar på denna sida, eller iallafall nya aspekter på livets mysterier. :)

Användarvisningsbild
Anna Sara
Kontakt:

Inläggav Anna Sara » 26 jan 2010 10:56

Hej  :)

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 26 jan 2010 15:10

Välkommen! Det är inte så många som verkar intresserade av psykologi här så det är ur mitt perspektiv kul med en till. Hoppas du ska trivas!

Återgå till "Mötesplatsen"