VECKANS MEDLEM

Presentera dig själv, och lär känna andra medlemmar.

Moderator: Moderatorgruppen

Vem blir vår första Veckans medlem?

Omröstningen slutade 04 mar 2007 17:27

Angelina
2
8%
Avantgardet
4
15%
JBig
6
23%
Kallekula
2
8%
Rising
12
46%

Antal röster: 26

Användarvisningsbild
hovnarr
Moderator

Inläggav hovnarr » 22 mar 2007 00:41

Håhåjaja, jasså du. Den är mig bekant, men jag har ännu inte nappat på den. Men inte trodde jag väl att det skulle vara du som skulle lägga den i knät på mig. Och nu dessutom. Men kör till. Ska se om jag kan få tag i den på originalspråk! Har hela morgondan på mig.

-narr-

Användarvisningsbild
cogito

Inläggav cogito » 22 mar 2007 14:37

Håhåjaja, jasså du. Den är mig bekant, men jag har ännu inte nappat på den. Men inte trodde jag väl att det skulle vara du som skulle lägga den i knät på mig. Och nu dessutom. Men kör till. Ska se om jag kan få tag i den på originalspråk! Har hela morgondan på mig.

Inget märkvärdigt från min sida, försynen använder mig så det blir rätt sak till rätt person - timing du vet...

Sämre lycka hade jag med mitt senaste inlägg i "samvetande"-tråden. Det slog visst inte an någon sträng hos dig?

/cogito
Så länge jag säger att tanken finns i mitt huvud är allt i sin ordning; farligt blir det när jag säger att det är min hjärna som tänker.

Användarvisningsbild
hovnarr
Moderator

Inläggav hovnarr » 22 mar 2007 18:46

Jodå, jag vet, alltför väl. Kul bara att det var just du som kom med de passande galoscherna.

Man kan inte lyckas jämt! De impulser som så att säga är för tidiga får skölja över som poesi och 'intressanta tankar' tills jag kan göra något av dem.

Tack för din röst!

-narr-

ae

Inläggav ae » 25 mar 2007 15:15

Till bada (jag hoppas att jag inte ar forsent ute ;)):

Vad ar ni allra mest radda for?

Vad anser ni vara huvudsyftet med erat liv?

(Ursakta avsaknaden av svenska tecken, det ar dessvarre omojligt att fa till med en startmeny pa kinesiska.)

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 25 mar 2007 16:45

Jag skulle gärna se exempelvis Grottis och amy som veckans medlem :)

Användarvisningsbild
Grottis
Kontakt:

Inläggav Grottis » 25 mar 2007 17:28

Det börjar osa en smula hett här. Bäst att sjappa.
"Dieu est un névrosé narcissique : il a créé les hommes tout spécialement pour se faire adorer." Albert Camus
--> Flukta in min blogg! Starkt kontroversiell, säger vissa. Vad vet jag.

noname

Inläggav noname » 25 mar 2007 17:44

Dags att flytta denna tråd till där den hör hemma:
soptunnan.

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 25 mar 2007 17:51

noname skrev:Dags att flytta denna tråd till där den hör hemma:
soptunnan.

Varför tycker du det?

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 25 mar 2007 17:52

Grottis skrev:Det börjar osa en smula hett här. Bäst att sjappa.

Hoppas att du inte kommer undan  :lol:

Användarvisningsbild
hovnarr
Moderator

Inläggav hovnarr » 25 mar 2007 22:19

ae skrev:Vad ar ni allra mest radda for?

Vad anser ni vara huvudsyftet med erat liv?

Får bli sista frågorna! Mest rädd är jag för att min handling inte ska vara tillräcklig. Huvudsyftet med mitt liv är att bli en bättre människa, fatta allt klokare beslut, och förhoppningsvis göra mer gott än ont under tiden.

Skogsälvan skrev:Jag skulle gärna se exempelvis Grottis och amy som veckans medlem

Det är noterat, men först är det dags för dig och suchanother! Johan och jag tackar för oss. Nu är det Skogsälvan och suchanother som gäller. Därefter Grottis och Varney. Sedan amy och övriga som kan dyka upp. T.ex. noname, ifallhan ändrat sig om soptunnan tills dess.

Kör hårt!
-narr-

Användarvisningsbild
hovnarr
Moderator

Inläggav hovnarr » 26 mar 2007 12:46

Här kommer en fråga till er var:

suchanother: Vilka livsmål har du, på kort och lång sikt?

Skogsälvan: Hur ser du på barnuppfostran? Har du några generella "tumregler" som du anser vara särskilt viktiga?

-narr-

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 26 mar 2007 14:49

hovnarr skrev:
Skogsälvan: Hur ser du på barnuppfostran? Har du några generella "tumregler" som du anser vara särskilt viktiga?

-narr-

Jag vill att mina barn ska växa upp med en stark tilltro till sig själva och en självkärlek, men ändå känna respekt för andra och kunna samarbeta. Det är en hårfin balansgång att bidra till att forma en människa så hon inte blir en fullblodsegoist eller en martyr...

Hur som helst tillbringar jag mycket tid till att prata med mina barn. Jag läste någon undersökning som visade att föräldrar pratar endast ett par minuter om dagen med sina barn. Det är ju skrämmande om det är sant. Dels ska man känna att man hör ihop och tryggheten det för med sig. Dels är språket många gånger ett maktmaktmedel och det är en klar tillgång att besitta ett stort ordförråd.

Jag tycker inte att man ska sätta upp en himla massa regler som leder till ett evigt "nej-tjatande" eller att barnet blir hämmat. Få men strikta regler. Fundera på vad som verkligen är nödvändigt. Jag tycker att barn ska få vara barn. Mina får exemplvis hoppa i min säng, men de måste äta upp allt på tallriken. De får ibland bestämma vad vi ska äta med vissa krav som att det ska innefatta någon grönsak.

Vidare är fasta rutiner en viktig grej.

Men gudarna ska veta att det inte är lätt att att vara förälder om man inte vill skapa en hämmad nickedocka eller överlåter ansvaret på samhället via dagis och skola.

Varney

Inläggav Varney » 26 mar 2007 18:32

skogsälvan; vad gör du till vardags? arbetar eller pluggar, eller?

Användarvisningsbild
Grottis
Kontakt:

Inläggav Grottis » 26 mar 2007 18:39

Vilka andra hobbies har ni?
"Dieu est un névrosé narcissique : il a créé les hommes tout spécialement pour se faire adorer." Albert Camus

--> Flukta in min blogg! Starkt kontroversiell, säger vissa. Vad vet jag.

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 26 mar 2007 18:44

Varney skrev:skogsälvan; vad gör du till vardags? arbetar eller pluggar, eller?

Just nu pluggar jag religionsvetenskap. Har läst en massa psykologi, lite kriminologi, renässansen, bildskapande. Jag vill nog veta hur folk funkar. Tänkte bli poet och författare "när jag blir stor";) Läser på distans så jag finns hemma för mina barn.

Återgå till "Mötesplatsen"