Flöde

Presentera dig själv, och lär känna andra medlemmar.

Moderator: Moderatorgruppen

scirocco
Inlägg: 2098
Blev medlem: 19 dec 2008 21:43

Flöde

Inläggav scirocco » 19 dec 2008 22:40

Hoppla! Här ramlade jag in. Konstigt att jag inte kommit hit tidigare,omvärlden brukar betrakta mig som filosof. Själv bara lever jag. Visst kan man gå ned i samma flod två gånger?

JimmyAberg
Inlägg: 932
Blev medlem: 05 aug 2008 01:56

Re: Flöde

Inläggav JimmyAberg » 20 dec 2008 00:23

scirocco skrev:Visst kan man gå ned i samma flod två gånger?
Tja det beror på vad du menar med "samma flod", om _du_ upplever att det är "samma flod" så finns ingen kontrovers, upplever _du_ däremot att det _inte_ är "samma flod" då är det inte samma flod. Sen kanske inte andra upplever att det är samma flod även fast du råkar göra det om du gör det. Det är en fråga om att definera saker, dels för dig själv och, dels tillsammans med andra. Om du ser det som "samma flod" stöter du på vissa problem men slipper andra, anser du det inte vara "samma flod" stöter du på vissa problem och slipper ytterliggare andra. Sen kan vi fråga oss om det ö.h.t. verkligen var en flod du steg ner i, i första respektive andra gången, eller om du verkligen lämnade den. Allt detta är en fråga om begreppsmässiga definitioner.

Välkommen till forumet förresten :)

scirocco
Inlägg: 2098
Blev medlem: 19 dec 2008 21:43

Inläggav scirocco » 20 dec 2008 01:07

Jag gissar att det går,men tror ändå att man blir lika förvånad varje gång. Du skriver fint förresten.

JimmyAberg
Inlägg: 932
Blev medlem: 05 aug 2008 01:56

Inläggav JimmyAberg » 20 dec 2008 03:26

Då får vi hoppas på att du inte sjunker ner i för djup uppgivenhet inför flodens öde den dagen då floden torkar ut...

scirocco
Inlägg: 2098
Blev medlem: 19 dec 2008 21:43

Inläggav scirocco » 20 dec 2008 08:08

Om floden upphört,tagit in på torken,råkat spilla,kan man inte längre gå ned i den,men man kan visa sitt deltagande genom att vara med den..gå på dess botten

Användarvisningsbild
Logos
Inlägg: 1827
Blev medlem: 23 nov 2008 23:32
Ort: Stortån och uppåt
Kontakt:

Inläggav Logos » 20 dec 2008 10:53

Självklart kan man det, men vattnet blir ganska snuskigt efter ett tag om det inte är så att allting flyter.

Välkommen.
What's the ugliest
Part of your body?
Some say your nose
Some say your toes
But I think it's YOUR MIND

Användarvisningsbild
Zokrates
Inlägg: 9945
Blev medlem: 14 maj 2007 02:27

Inläggav Zokrates » 20 dec 2008 14:26

Magister Rolf skrev:Självklart kan man det, men vattnet blir ganska snuskigt efter ett tag om det inte är så att allting flyter.


Ja det stämmer väl, men vatten är inte en förnyelsevara, det vatten som finns på jorden är en konstant mängd som endast cirkulerar i sina olika fasta stadier, alltså dricker vi samma vatten som dinosarierna en gång i tiden drack och pissade ut, kul. Det där med konstant mängd skall tas med en nypa salt, för förmodligen dunstar det ut flera ton vatten i rymden varje år.

Men varför gör du reklam för VW, scirocco?

Användarvisningsbild
LJUSUPPLEVELSE
Inlägg: 939
Blev medlem: 20 nov 2008 11:45
Ort: någon som söker sin själ.

Inläggav LJUSUPPLEVELSE » 20 dec 2008 15:50

The scirocco is a southeasterly to southwesterly wind over the Mediterranean Sea originating over North Africa...
Jag vet det där därför att min pappa ,som tyckte om att fiska i sin båt , tyckte till om vissa kvinnor att de såg ut som "sorokada"...och det var ingen komplimang...tvärtom ...det är en ganska vanlig fras hos de äldre i Grekland och ironin ligger väl i att tjejen  inte är en sval fläkt(frisk fläkt)...en sval bris... :P ...utan tvärtom en het sydlig vind , ofta dammig och fuktig , som rör till det i magen ...man använder det uttrycket ofta när det gäller feta och dessutom äldre kvinnor ...det  ser ostadigt ut när dessa kvinnor går också , precis som båten när scirocco blåser... :)

Detta är ingen referens till dig scirocco ... absolut inte !...

Välkommen... :)

ps det är naturligtvis tillåtet att skoja även om mitt nick här på forumet (mina pseudofilosofier också)... :)

mvh
1965are...ikoniskt halvlärd kvasifilolog,metaretoriker,preprotoauktoritet, ärkehemipseudofilosof och megapsykodianoia.

scirocco
Inlägg: 2098
Blev medlem: 19 dec 2008 21:43

Inläggav scirocco » 21 dec 2008 10:17

Temporairy,the river has changed from wet water till dry water

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto
Inlägg: 5809
Blev medlem: 28 jun 2005 18:54

Inläggav Skogsälvan » 21 dec 2008 21:51

Nejnej, man kan inte stiga ner i samma flod igen. Du förändras, den förändras. Men det är ok att kalla den Lagan så vi har ett hum om vad vi pratar om  :)

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 18549
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Flöde

Inläggav Algotezza » 23 dec 2008 14:47

scirocco skrev:Hoppla! Här ramlade jag in. Konstigt att jag inte kommit hit tidigare,omvärlden brukar betrakta mig som filosof. Själv bara lever jag. Visst kan man gå ned i samma flod två gånger?


Willkommen!

Man kan dessutom kissa i samma badvatten hur många gånger som helst!

tror Algotezza
Algotezza aka Algotezza

scirocco
Inlägg: 2098
Blev medlem: 19 dec 2008 21:43

Inläggav scirocco » 25 dec 2008 15:03

Man kan byta badvatten hur många gånger som helst.Floden är nu alltså ett badkar..

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 18549
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 27 dec 2008 11:15

scirocco skrev:Man kan byta badvatten hur många gånger som helst.Floden är nu alltså ett badkar..


Man kan bada i en flod,

tror i alla fall Algotezza (som badade i Bråån som barn)
Algotezza aka Algotezza


Återgå till "Mötesplatsen"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 2 och 0 gäster