livsfilosofisk gör entré - ny på forumet

Presentera dig själv, och lär känna andra medlemmar.

Moderator: Moderatorgruppen

livsfilosofisk

livsfilosofisk gör entré - ny på forumet

Inläggav livsfilosofisk » 26 jun 2009 23:17

Hej, läste en tråd innan om att gömma sig bakom pseudonymer. Jag gömmer mig inte, jag heter Mattias och är en 37-åring som har bestämt sig för att sadla om från lantarbetare till präst. Har inga tidigare högskolestudier i bagaget och toppar inte ligan i vare sig citat- eller namedropping, men å andra sidan, är det det viktiga? Det viktiga är reflektionen, inte sant?

Att jag hittade forumet beror på att jag har fått upp ögonen för sk. filosofisk praxis som är stort i Norge. Finns det andra som är intresserade av detta på forumet?

Vad bakgrund angår så sa min morbror på besök en gång (kommer från NV Hälsingland) att detta var nog enda stället i hela Färila där det låg en bok om kinesiska tänkare på dasset. Den var min.

Jag studerar i Lund f.ö. Gud - hur han nu definieras - vare med er.

Mattias, livsfilosofisk
Livet är, medan människan blott försöker vara.

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Re: livsfilosofisk gör entré - ny på forumet

Inläggav Algotezza » 27 jun 2009 00:25

livsfilosofisk skrev:Hej, läste en tråd innan om att gömma sig bakom pseudonymer. Jag gömmer mig inte, jag heter Mattias och är en 37-åring som har bestämt sig för att sadla om från lantarbetare till präst. Har inga tidigare högskolestudier i bagaget och toppar inte ligan i vare sig citat- eller namedropping, men å andra sidan, är det det viktiga? Det viktiga är reflektionen, inte sant?

Att jag hittade forumet beror på att jag har fått upp ögonen för sk. filosofisk praxis som är stort i Norge. Finns det andra som är intresserade av detta på forumet?

Vad bakgrund angår så sa min morbror på besök en gång (kommer från NV Hälsingland) att detta var nog enda stället i hela Färila där det låg en bok om kinesiska tänkare på dasset. Den var min.