Hej, läste en tråd innan om att gömma sig bakom pseudonymer. Jag gömmer mig inte, jag heter Mattias och är en 37-åring som har bestämt sig för att sadla om från lantarbetare till präst. Har inga tidigare högskolestudier i bagaget och toppar inte ligan i vare sig citat- eller namedropping, men å andra sidan, är det det viktiga? Det viktiga är reflektionen, inte sant?
Att jag hittade forumet beror på att jag har fått upp ögonen för sk. filosofisk praxis som är stort i Norge. Finns det andra som är intresserade av detta på forumet?
Vad bakgrund angår så sa min morbror på besök en gång (kommer från NV Hälsingland) att detta var nog enda stället i hela Färila där det låg en bok om kinesiska tänkare på dasset. Den var min.
Jag studerar i Lund f.ö. Gud - hur han nu definieras - vare med er.
Mattias, livsfilosofisk
livsfilosofisk gör entré - ny på forumet
Moderator: Moderatorgruppen
-
livsfilosofisk
livsfilosofisk gör entré - ny på forumet
Livet är, medan människan blott försöker vara.
Re: livsfilosofisk gör entré - ny på forumet
livsfilosofisk skrev:Hej, läste en tråd innan om att gömma sig bakom pseudonymer. Jag gömmer mig inte, jag heter Mattias och är en 37-åring som har bestämt sig för att sadla om från lantarbetare till präst. Har inga tidigare högskolestudier i bagaget och toppar inte ligan i vare sig citat- eller namedropping, men å andra sidan, är det det viktiga? Det viktiga är reflektionen, inte sant?
Att jag hittade forumet beror på att jag har fått upp ögonen för sk. filosofisk praxis som är stort i Norge. Finns det andra som är intresserade av detta på forumet?
Vad bakgrund angår så sa min morbror på besök en gång (kommer från NV Hälsingland) att detta var nog enda stället i hela Färila där det låg en bok om kinesiska tänkare på dasset. Den var min.
Jag studerar i Lund f.ö. Gud - hur han nu definieras - vare med er.
Mattias, livsfilosofisk
Välkommen hit!