Bidrag till Filosofiforum

Information till medlemmar.

Moderator: Moderatorgruppen

Anne
Inlägg: 6108
Blev medlem: 18 maj 2012 12:30

Re: Bidrag till Filosofiforum

Inläggav Anne » 14 jan 2020 01:47

Pilatus skrev:
lynx skrev:Men redovisar Pilatus vad han faktiskt skrev tar jag mig råd till 400 jag också. Står du för vad du sagt, Pilatus?

Varför är du misstrogen, lynx?


Därför att du har betett dig bedrägligt och suddat bort det. I slutet av månaden eller nästa kan jag nog avvara 400. Med förutsättningen att du blir granskad.

Användarvisningsbild
Anders
Inlägg: 7769
Blev medlem: 23 mar 2006 01:44
Kontakt:

Re: Bidrag till Filosofiforum

Inläggav Anders » 14 jan 2020 07:46

Johan Ågren skrev:Hej, och god fortsättning! :D

Vill tacka för de bidrag som kommit in. Det stämmer att det är Oderland som är hotellet jag hyr. Det kostar 2.500kr per år, och jag betalar årsvis, och sedan domännamnet ett par hundra. Det brukar ibland komma olämpligt, och tror jag varit sen med betalning både i år och förra året. Jag tänker dock ta ansvar för forumet och se till att inga databaser med alla inlägg försvinner. Det finns backuper som görs regelbundet. Sedan går tiden, och ambitionen att få ordning på forumets formgivning blev aldrig av. Jag har blivit erbjuden ganska mycket pengar för forumet en gång i tiden, men tackade nej. Jag vill fortfarande en vacker dag fixa till det, eller om jag stöter på någon som vill hjälpa mig med det. Det har ju ändå hållit sig flytande hyfsat i 17 år även om dess ungdoms skönhetsdagar är förbi. Det som skulle behöva fixas är att någon annan har åtkomst till databasen i händelse av att jag skulle dö eller liknande.

Jag är också ytterst juridiskt ansvarig för innehållet, och är skyldig att ta bort olagligt innehåll om det påtalas för mig. Sedan beror det ju naturligtvis på vilken som vill genomdriva lagarna huruvida jag väljer att följa det eller inte :wink:

Hälsningar/Johan

Tjena! Tack för att du hållit igång forumet så länge!.
Vore smidigt med ett swishnummer, som ngn efterfrågade.
Jag är lite datakille utan att vara direkt programmerare. Har en rätt hektisk period nu ett tag både med jobb och familjeangelägenheter men kan kanske hjälpa med funktionaliteter lite längre fram. PM’a mig om du är intresserad, och låt mig veta vad det handlar om. Vet inte om jag har rätt kompetens.
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017

Anne
Inlägg: 6108
Blev medlem: 18 maj 2012 12:30

Re: Bidrag till Filosofiforum

Inläggav Anne » 14 jan 2020 15:25

lynx skrev:
Pilatus skrev:
lynx skrev:Men redovisar Pilatus vad han faktiskt skrev tar jag mig råd till 400 jag också. Står du för vad du sagt, Pilatus?

Varför är du misstrogen, lynx?


Därför att du har betett dig bedrägligt och suddat bort det. I slutet av månaden eller nästa kan jag nog avvara 400. Med förutsättningen att du blir granskad.

Skitsamma. Jag sätter in fyra hundra när jag kan. Forumet skulle kännas tomt utan dig också, Pilatus.

Användarvisningsbild
Johan Ågren
Administratör
Inlägg: 3368
Blev medlem: 15 jan 2003 00:58
Ort: Gävle

Re: Bidrag till Filosofiforum

Inläggav Johan Ågren » 20 jan 2020 23:36

Anders skrev:
Johan Ågren skrev:Hej, och god fortsättning! :D

Vill tacka för de bidrag som kommit in. Det stämmer att det är Oderland som är hotellet jag hyr. Det kostar 2.500kr per år, och jag betalar årsvis, och sedan domännamnet ett par hundra. Det brukar ibland komma olämpligt, och tror jag varit sen med betalning både i år och förra året. Jag tänker dock ta ansvar för forumet och se till att inga databaser med alla inlägg försvinner. Det finns backuper som görs regelbundet. Sedan går tiden, och ambitionen att få ordning på forumets formgivning blev aldrig av. Jag har blivit erbjuden ganska mycket pengar för forumet en gång i tiden, men tackade nej. Jag vill fortfarande en vacker dag fixa till det, eller om jag stöter på någon som vill hjälpa mig med det. Det har ju ändå hållit sig flytande hyfsat i 17 år även om dess ungdoms skönhetsdagar är förbi. Det som skulle behöva fixas är att någon annan har åtkomst till databasen i händelse av att jag skulle dö eller liknande.

Jag är också ytterst juridiskt ansvarig för innehållet, och är skyldig att ta bort olagligt innehåll om det påtalas för mig. Sedan beror det ju naturligtvis på vilken som vill genomdriva lagarna huruvida jag väljer att följa det eller inte :wink:

Hälsningar/Johan

Tjena! Tack för att du hållit igång forumet så länge!.
Vore smidigt med ett swishnummer, som ngn efterfrågade.
Jag är lite datakille utan att vara direkt programmerare. Har en rätt hektisk period nu ett tag både med jobb och familjeangelägenheter men kan kanske hjälpa med funktionaliteter lite längre fram. PM’a mig om du är intresserad, och låt mig veta vad det handlar om. Vet inte om jag har rätt kompetens.


Tack Anders, det ska jag göra. Det är en trevlig integrering mellan wordpress och phpBB som främst behövs. Har gjort det tidigare, men det var en kamp. Nu måste jag lära mig allt på nytt igen pga långt uppehåll.

Lägger till swishnummer i första inlägget.

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 18459
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Bidrag till Filosofiforum

Inläggav Algotezza » 27 jan 2020 20:20

Swishade iväg en slant idag. Det fungerade. Tack för den möjligheten, Johan. Man får ju passa på när det är payday.
Göran Egevad egevad@gmail.com

Anne
Inlägg: 6108
Blev medlem: 18 maj 2012 12:30

Re: Bidrag till Filosofiforum

Inläggav Anne » 29 jan 2020 16:02

Jag har också satt in en slant. Ser gärna, om pengarna inte behövs till något bättre, att en fungerande chat prioriteras. Till övriga bidragare - hatten av!

David H
Moderator
Inlägg: 5118
Blev medlem: 13 nov 2005 22:29
Ort: Knivsta/Uppsala

Re: Bidrag till Filosofiforum

Inläggav David H » 28 sep 2020 20:25

Jag tror det är mot slutet av året som den årliga avgiften för filosofiforumet ska betalas... jag passade på att swisha iväg en slant nu med hopp om att forumet ska få leva kvar en tid till.
David Holmberg, moderator på filosofiforum
Filosofiblogg (på engelska): http://recollectingphilosophy.wordpress.com/

Användarvisningsbild
Pilatus
Moderator
Inlägg: 17353
Blev medlem: 08 mar 2012 03:25
Ort: Quid est veritas?

Re: Bidrag till Filosofiforum

Inläggav Pilatus » 28 sep 2020 23:59

rekoj skrev:Jag tror det är mot slutet av året som den årliga avgiften för filosofiforumet ska betalas... jag passade på att swisha iväg en slant nu med hopp om att forumet ska få leva kvar en tid till.

Jag vet inte när det är dags, vi har fört över en slant litet senare på året, eller i januari.
Kanske bra att swisha nu, i december brukar vi ju ha andra utgifter, så swisha till Johan Ågren tfn 0709502174

Och så var det gjort.
Moderator

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 18459
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Bidrag till Filosofiforum

Inläggav Algotezza » 29 sep 2020 08:59

Ja, så var det gjort.
Göran Egevad egevad@gmail.com

David H
Moderator
Inlägg: 5118
Blev medlem: 13 nov 2005 22:29
Ort: Knivsta/Uppsala

Re: Bidrag till Filosofiforum

Inläggav David H » 11 dec 2021 00:04

Året går mot sitt slut, men jag hoppas på att filosofiforum får leva kvar ett tag till. Jag förstår däremot att det inte är något att ta för givet, då man inte kan räkna med att Johan ska fortsätta finansiera ett forum som han inte längre aktivt engagerar sig. Nu har jag i alla fall donerat en slant.
David Holmberg, moderator på filosofiforum
Filosofiblogg (på engelska): http://recollectingphilosophy.wordpress.com/

Användarvisningsbild
Pilatus
Moderator
Inlägg: 17353
Blev medlem: 08 mar 2012 03:25
Ort: Quid est veritas?

Re: Bidrag till Filosofiforum

Inläggav Pilatus » 11 dec 2021 00:37

Det årliga bidraget 400 kr via swish till Johan Ågren tfn 0709502174 sänt.

Swish.jpg
Swish.jpg (20.05 KiB) Visad 6320 gånger
Moderator

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 18459
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Bidrag till Filosofiforum

Inläggav Algotezza » 13 dec 2021 13:54

Swishat en slant också.
Göran Egevad egevad@gmail.com

Användarvisningsbild
Anders
Inlägg: 7769
Blev medlem: 23 mar 2006 01:44
Kontakt:

Re: Bidrag till Filosofiforum

Inläggav Anders » 13 dec 2021 21:41

Jag med
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017

David H
Moderator
Inlägg: 5118
Blev medlem: 13 nov 2005 22:29
Ort: Knivsta/Uppsala

Re: Bidrag till Filosofiforum

Inläggav David H » 15 dec 2021 23:30

Johan Å skickar en hälsning och tackar så mycket för alla bidragen!
David Holmberg, moderator på filosofiforum
Filosofiblogg (på engelska): http://recollectingphilosophy.wordpress.com/

David H
Moderator
Inlägg: 5118
Blev medlem: 13 nov 2005 22:29
Ort: Knivsta/Uppsala

Re: Bidrag till Filosofiforum

Inläggav David H » 01 dec 2022 22:23

Året börjar gå mot sitt slut...Ett bidrag till forumet har swishats!
David Holmberg, moderator på filosofiforum
Filosofiblogg (på engelska): http://recollectingphilosophy.wordpress.com/


Återgå till "Information"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 4 och 0 gäster