För forumets bästa.

Information till medlemmar.

Moderator: Moderatorgruppen

Stefan
Inlägg: 1926
Blev medlem: 01 jun 2004 01:17
Ort: Stockholm

Inläggav Stefan » 19 jan 2007 17:24

PopJimmy skrev:Ja visst det låter ju väldigt enkelt. Själv tycker jag att världen aldrig kommer att vara ett trevligt kafferep.


Säkert inte, men du som världsförbättrare borde väl hålla med om att vi ska försöka göra den bättre, i det lilla såväl som det stora?

Min målsättning är som sagt att alla ska ha möjligheten att komma med - om - de själva vill det dvs.


Som du formulerar problemet så har vi två situationer: antingen är alla med eller så utestänger vi en del. Men som jag ser det är den första situationen felformulerad: om vi inte stänger ut en del kommer massa seriösa skribenter drabbas, många kommer inte vilja skriva, etc. Det är inte ett val mellan att låta alla eller bara en del skriva, det är ett val mellan att låta dom som inte respekterar andra skriva eller att låta dom som respekterar andra skriva. Det finns ingen "neutral" "liberal" position här, man kan inte "icke-handla", för även en icke-handling kommer att gynna den ena sidan; som jag ser det, den sämre sidan.

Jag känner mer och mer att det inte är något som vill ta tag i saker, vissa yrkar om skärpnnig and ser inget problem i situationen.

Jag antar att jag också accepterar att detta rinner ut i sanden... Kanske har någon vaknat till genom denna diskussion, kanske inte.


Jag tycker inte att vi ska låta detta rinna ut i sanden. Jag skulle önska att det ställdes upp hårdare regler och att dom som inte följer dom blir saxade eller om så krävs spärrade.

Användarvisningsbild
Avantgardet
Inlägg: 8885
Blev medlem: 06 okt 2006 22:33
Ort: Socialklass III

Inläggav Avantgardet » 19 jan 2007 17:52

Stefan skrev:
Avantgardet skrev:
Stefan skrev:Om man behandlar "fel" rent deskriptivt, som du gör är det möjligen alltid två fels att två träter. Men "fel" används i stort sett alltid normativt: när man säger "det är aldrig ens fel att två träter" menar man att båda är moraliskt skyldiga till trätomålet. Och i denna normativa mening är det ofta endast den enes fel att det blir bråk: endast den ene är moraliskt klandervärd. I detta fall, Jbig. Ett stort antal skribenter, däribland en annan snubbe långt ute på vänsterkanten, Das Wydler, har uppfattat Jbigs inlägg som provokationer och spam. Man har som sagt ansvar för hur man tolkas och om så många tolkar en som provocerande och spammande så bör man tänka över sitt beteende snarare än bara skylla på att andra inte "förstår humorn" eller nåt liknande.


Har du ingen integritet människa? Du kan på allvar inte mena det där. Jag tror PopJimmy kan sluta söka definition på "barn" eftersom både du och archaxe lyckats bra med att visa upp begreppet sådant det i sig självt är.
Sen får ni väl ändå lov att ge er, så lättstötta är ni tamejfan inte, det är ju pinsamt.


Jag förstår inte vad du menar. Jag skulle uppskatta om du kom med argument istället för den här typen av ren retorik.


Mycket tydligare går det tyvärr inte vara, vill du verkligen fortsätta den här diskussionen? OCH ( [-X ) det är precis lika mycket argument som du framför i själva sakfrågan på spel. Vi kan formalisera så att du skall förstå det bättre, du hävdar:

1) jag (Stefan) uppfattar jbig som elak

som ger oss

2) jbig ÄR elak

och därför

3) alltså skall jbig ut



Jag hävdar emellertid förljande:

1) jag (Avantgardet) uppfattar Stefan barnslig

som ger oss

2) Stefan ÄR barnslig

och därför

3) alltså skall Stefan skärpa sig

Hur vi öht kan gå från 1 till 2 i något av fallen är vad jag på många ställen sökt problematisera, främst genom att belysa det faktum att vi endast har tillgång till våra egna medvetanden. Hur vi sedan går vidare till 3 är ännu mer förbryllande. Vem skall ha företräde och varför? När vi nu visat att ditt eget argument inget annat är än grundlöst tyckande och att din argumentation således endast är retorik, har du då nåt kvar att tillägga?

Måste fåfängan verkligen förstöra så här mycket? Det är ett forum, det är text, ha kul!

Johan Ågren: en lekfullare stämning är nog att föredra. Jag röstar på att alla blir bättre på att använda smajlisar! :smt052

Tractatus
Inlägg: 828
Blev medlem: 21 mar 2005 21:25

Inläggav Tractatus » 19 jan 2007 18:17

:smt049 Kram på er alla :smt049

suchanother
Avstängd
Inlägg: 4110
Blev medlem: 14 feb 2004 23:37
Ort: Göteborg

Inläggav suchanother » 19 jan 2007 19:02

:smt049 Kram tbx
Ligger och lurpassar!

Användarvisningsbild
Kallekula
Inlägg: 5394
Blev medlem: 24 maj 2005 17:23

Inläggav Kallekula » 19 jan 2007 19:09

Alt behöver inte vara testosteron även  :smt061

kan allt skriva :wink:

Användarvisningsbild
Avantgardet
Inlägg: 8885
Blev medlem: 06 okt 2006 22:33
Ort: Socialklass III

Inläggav Avantgardet » 19 jan 2007 19:16

\:D/

Såja, nu börjar det likna nåt! Vem känner sig inte välkommen i en sådan här miljö?  :-k

Förresten  :smt049  på er!

suchanother
Avstängd
Inlägg: 4110
Blev medlem: 14 feb 2004 23:37
Ort: Göteborg

Inläggav suchanother » 19 jan 2007 19:40

Avant, du menar en kille i peruk (såsom Kalle)?

Användarvisningsbild
Avantgardet
Inlägg: 8885
Blev medlem: 06 okt 2006 22:33
Ort: Socialklass III

Inläggav Avantgardet » 19 jan 2007 20:07

Ja som Hells Angels eller nåt.

Stefan
Inlägg: 1926
Blev medlem: 01 jun 2004 01:17
Ort: Stockholm

Inläggav Stefan » 20 jan 2007 20:25

Det är inte fåfängan utan er arroganta attityd som förstör. Genom bl a Jbigs och Avantgardets intåg har forumet börjat förfalla. Det är inte kul att diskutera når det kommer massa påhopp eller rena nonsensinlägg gång efter gång. Ert beteende visar på total brist på respekt på övriga skribenter.

Jag skulle vilja att vi kom till ett beslut i den här frågan. Ska det fortsätta att va som förut eller kommer det att bli några förändringar? Bollen ligger hos Johan i sista hand.

suchanother
Avstängd
Inlägg: 4110
Blev medlem: 14 feb 2004 23:37
Ort: Göteborg

Inläggav suchanother » 20 jan 2007 20:36

Va fan menas?
Är lite besviken eftersom jag inte var huvudmålet trots att jag har jobbat hårt.
Sen är jag besviken på Skogis när hon lämpar mej trots mina ihärdiga försök.
Är jävligt full och sanslös, men håller minen.

Jbig
Avstängd på en månad
Inlägg: 2112
Blev medlem: 01 dec 2006 14:54

Inläggav Jbig » 20 jan 2007 22:02

Hejsan...

Stefan är nog mest syraker på vissa här pga att han inser att en del vet mer än vad han själv gör. Att ständigt bli påmind om detta, gör tydligen ont! Därför vill han, precis som nazzar och andra liberaler, begränsa yttrandefriheten så att forumet blir till en klubb för inre beundran! Tragiskt var ordet.........totalitära medel var praktiken....:wink:

MVH
jbig

Användarvisningsbild
Avantgardet
Inlägg: 8885
Blev medlem: 06 okt 2006 22:33
Ort: Socialklass III

Inläggav Avantgardet » 20 jan 2007 23:26

Stefan skrev:Det är inte fåfängan utan er arroganta attityd som förstör. Genom bl a Jbigs och Avantgardets intåg har forumet börjat förfalla. Det är inte kul att diskutera når det kommer massa påhopp eller rena nonsensinlägg gång efter gång. Ert beteende visar på total brist på respekt på övriga skribenter.

Jag skulle vilja att vi kom till ett beslut i den här frågan. Ska det fortsätta att va som förut eller kommer det att bli några förändringar? Bollen ligger hos Johan i sista hand.


PUSS!!! :smt049

Användarvisningsbild
Avantgardet
Inlägg: 8885
Blev medlem: 06 okt 2006 22:33
Ort: Socialklass III

Inläggav Avantgardet » 21 jan 2007 00:00

Fast, Stefan, det är förvisso intressant att du uppfattar mig som arrogant. Är jag det? På allvar? Då kanske jag behöver jobba på det. Menar du verkligen det? Shit. Det här kom plötsligt. Det är ju inte så underligt, jag borde inte bli så här förvånad, känns bara lite konstigt att få det såhär på papper liksom. Jag menar, jag går ju jättebra ihop med folk men jag kan ju samtidigt inte neka till att jag kan te mig ut något nedlåtande i sättet om jag har lite roligt för mig själv bakom skägget - ja, ler lite för mig själv åt nåt, eller någon. Är det arrogant? Genom internet för helvete! Det är verkligen att få det svart på vitt! Jag är ledsen alltså, om jag gått på för hårt eller nåt. Det är lite typiskt mig, så jag tar tillbaka allt ihop, hoppas du är okej!? :(

Rafael
Inlägg: 462
Blev medlem: 26 okt 2005 01:35

Inläggav Rafael » 21 jan 2007 01:08

Det är okej, det är okej. Skynda dig hem nu så ska du se, att mormor bjuder på kakor och te.

Och suchanother, vad håller han på med? Jag förstår vad det rör sig om, men likväl börjar det bli rätt tröttsamt med:

"ho ho ho, den eviga skitsnackaren Kyreus." och annat.

Jag var lite elak mot jbig och kallade honom en pajas osv, det var onödigt. Men nu kan vi väl alla skärpa oss och vara lite mer sakliga, det går ju inte att diskutera något innan någon (oftast such just nu) dyker upp och skriver något helt irrelevant. Håll er till Lunarstorm!

Användarvisningsbild
PopJimmy
Inlägg: 2569
Blev medlem: 23 nov 2004 07:07

Inläggav PopJimmy » 21 jan 2007 03:36

Bild


Återgå till "Information"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 6 och 0 gäster