Ett forums evolution

Information till medlemmar.

Moderator: Moderatorgruppen

Waggho
Inlägg: 273
Blev medlem: 01 dec 2005 04:45

Inläggav Waggho » 31 mar 2008 22:04

Får jag fråga om du syftar på mig Waggho? Ser gärna ett rakt svar.

Nej.

Du behöver inte nämna mig som en som ibland skriver lite fåniga och kanske lite provocerande  inlägg och ofta associerar hej vilt. Det vet jag redan.

Nej, syftar inte på dig heller.

Waggho
Inlägg: 273
Blev medlem: 01 dec 2005 04:45

Inläggav Waggho » 31 mar 2008 22:36

Algotezza skrev:Det är väl bara att ta upp ämnet på nytt i ett inspirerande inlägg? Leda tillbaka diskussionen till huvudfåran... Om man orkar. Det brukar löna sig att anstränga sig.

Samtidigt kanske det är en vettig off topic-diskussion som förs och det är onödigt att de måste samsas i en och samma tråd. Istället kan man få två intressanta och levande trådar.

Det är förstås en fråga om hur mycket moderatorerna har tid med, men det funkar väldigt bra på andra forum som jag är medlem i.

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 18459
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 01 apr 2008 07:20

Waggho skrev:
Får jag fråga om du syftar på mig Waggho? Ser gärna ett rakt svar.

Nej.

Du behöver inte nämna mig som en som ibland skriver lite fåniga och kanske lite provocerande  inlägg och ofta associerar hej vilt. Det vet jag redan.

Nej, syftar inte på dig heller.


Mysteriet tätnar... :?:  :?:  :?:

MVH

Algotezza
Göran Egevad egevad@gmail.com

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 18459
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 01 apr 2008 07:23

Waggho skrev:
Algotezza skrev:Det är väl bara att ta upp ämnet på nytt i ett inspirerande inlägg? Leda tillbaka diskussionen till huvudfåran... Om man orkar. Det brukar löna sig att anstränga sig.

Samtidigt kanske det är en vettig off topic-diskussion som förs och det är onödigt att de måste samsas i en och samma tråd. Istället kan man få två intressanta och levande trådar.

Det är förstås en fråga om hur mycket moderatorerna har tid med, men det funkar väldigt bra på andra forum som jag är medlem i.


Ja, klyva en tråd kan ju inte vara ett problem. Det kan man ju göra själv, på eget initiativ. Citera lämpligt inlägg i den gamla tråden och starta en ny tråd. Så funkar det ibland på andra fora jag är medlem i... Varför skall moderatorerna göra allt? Vi kan väl hjälpas åt alla här, vet ja!

MVH

Algotezza
Göran Egevad egevad@gmail.com

Användarvisningsbild
Ling
Inlägg: 1266
Blev medlem: 13 okt 2007 18:09

Inläggav Ling » 01 apr 2008 07:23

Algotezza skrev:
Waggho skrev:
Får jag fråga om du syftar på mig Waggho? Ser gärna ett rakt svar.

Nej.

Du behöver inte nämna mig som en som ibland skriver lite fåniga och kanske lite provocerande  inlägg och ofta associerar hej vilt. Det vet jag redan.

Nej, syftar inte på dig heller.


Mysteriet tätnar... :?:  :?:  :?:

MVH

Algotezza


Varför denna mystik, varför inte säga det rakt ut ? Någon finns ju i åtanke verkar det som.

suchanother
Avstängd
Inlägg: 4110
Blev medlem: 14 feb 2004 23:37
Ort: Göteborg

Inläggav suchanother » 01 apr 2008 09:49

Johan Ågren skrev: Tänkte att Suchanother kunde göra en insats till jag kommer tillbaka, men det är helt frivilligt.
/Johan

Haha, du saknar inte humor Johan.
Ska göra mitt bästa men jag tar det nog lite lugnt den närmaste tiden och bara bevakar i bakgrunden.

Mvh, eder nye moderator
Such

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 18459
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 01 apr 2008 10:48

Finns kanske  Ett Forums Revolution också?

undrar Algotezza
Göran Egevad egevad@gmail.com

Waggho
Inlägg: 273
Blev medlem: 01 dec 2005 04:45

Inläggav Waggho » 01 apr 2008 10:57

Varför denna mystik, varför inte säga det rakt ut ? Någon finns ju i åtanke verkar det som.

Okej, jag tänker i första hand på sådana som (c) KYREUS, FIG och Jörgen.

Algotezza skrev:Ja, klyva en tråd kan ju inte vara ett problem. Det kan man ju göra själv, på eget initiativ. Citera lämpligt inlägg i den gamla tråden och starta en ny tråd. Så funkar det ibland på andra fora jag är medlem i... Varför skall moderatorerna göra allt? Vi kan väl hjälpas åt alla här, vet ja!

Jo det kan man förstås göra, men det blir inte lika snyggt och en moderator kan flytta över alla inlägg som handlar om det nya ämnet.

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 18459
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 01 apr 2008 11:01

Waggho skrev:
Algotezza skrev:Ja, klyva en tråd kan ju inte vara ett problem. Det kan man ju göra själv, på eget initiativ. Citera lämpligt inlägg i den gamla tråden och starta en ny tråd. Så funkar det ibland på andra fora jag är medlem i... Varför skall moderatorerna göra allt? Vi kan väl hjälpas åt alla här, vet ja!

Jo det kan man förstås göra, men det blir inte lika snyggt och en moderator kan flytta över alla inlägg som handlar om det nya ämnet.


Förvisso men om dessa moderatorer inte alltid orkar/ har tid... kan ju vi vanliga skribenter stå till tjänst med en halvmessyr, kanske...

Finns problem och problemformulering finns ofta en lösning!

tror och hoppas Algotezza
Göran Egevad egevad@gmail.com

Waggho
Inlägg: 273
Blev medlem: 01 dec 2005 04:45

Inläggav Waggho » 01 apr 2008 11:44

Waggho skrev:Visst kan det vara berikande med att udda personligheter får säga sitt, men vissa trådar som skapas är helt meningslösa och här tycker jag att modereringen kan vara lite hårdare. Någon som bara är ute efter att tramsa, provocera eller vara konstig för konstighetens skull bör inte ha rätten att ta upp seriösa forummedlemmars tid med sina fånigheter.

Ett konkret exempel på detta:
http://www.filosofiforum.com/forum/vie ... highlight=

Här tycker jag själv att "personangreppet" från What Gives sida är det mest givande i tråden.

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 18459
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 01 apr 2008 11:51

Waggho skrev:
Waggho skrev:Visst kan det vara berikande med att udda personligheter får säga sitt, men vissa trådar som skapas är helt meningslösa och här tycker jag att modereringen kan vara lite hårdare. Någon som bara är ute efter att tramsa, provocera eller vara konstig för konstighetens skull bör inte ha rätten att ta upp seriösa forummedlemmars tid med sina fånigheter.

Ett konkret exempel på detta:
http://www.filosofiforum.com/forum/vie ... highlight=

Här tycker jag själv att "personangreppet" från What Gives sida är det mest givande i tråden.


Ja, den tråden var ett bra exempel på jagvetickevad... Trams? Kanske...

Hur skiljer man på nätet mellan ironi och avsiktlig elakhet? Kollar man smajlisarna, bara?  :roll:

Utan smajlisar = på allvar?

MVH

Algotezza
Göran Egevad egevad@gmail.com

Användarvisningsbild
Avantgardet
Inlägg: 8885
Blev medlem: 06 okt 2006 22:33
Ort: Socialklass III

Inläggav Avantgardet » 01 apr 2008 12:01

Själv är jag en av dem som anser att saker och ting gör sig bäst med en gnutta humor. Personligen fann jag i What Gives? personangrepp i den där tråden blott ett magplask - prepubertalt. Vederbörande har kommit med bra mycket fyndigare grejer andra gånger, så det där var nog bara tecken på en svacka.

Nu vet jag förvisso att du hyser nåt slags antipatier mot Jbig, Waggho, varför du kanske sammanblandar fenomenen finess och mob.
En god vän om mig: "Inte ens hans egen mor tycker om honom!"

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 18459
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 02 apr 2008 06:48

Waggho skrev:
Varför denna mystik, varför inte säga det rakt ut ? Någon finns ju i åtanke verkar det som.

Okej, jag tänker i första hand på sådana som (c) KYREUS, FIG och Jörgen.



Hm, men jag uppskattar verkligen dessa personers inlägg! Kryddar min tillvaro! Deras inlägg vill jag inte vara utan! Jag gillar allt här, minst dock inlägg som andas icke konstruktiv kverulans. Men de får hänga med de också!

MVH

Algotezza
Göran Egevad egevad@gmail.com


Återgå till "Information"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 2 och 0 gäster