Filosofiforum #1

Information till medlemmar.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Johan Ågren
Administratör
Inlägg: 3368
Blev medlem: 15 jan 2003 00:58
Ort: Gävle

Filosofiforum #1

Inläggav Johan Ågren » 14 aug 2010 19:47

Efter senaste uppdateringen med det nya temat "alternativ", så har Google belönat oss med förstaplatsen för söktermen "filosofi". Spöar således Wikipedia nu.  :)

Läge att notera densiteten på den termen nu på förstasidan. Guld värt för sökmotoroptimeringsföretag som skulle råka ramla in här. Fasen jag skulle kunna vara rik om jag brydde mig!

Äh, skryt straffar sig. Är fortfarande #2. Låg #1 för några år sedan ett tag. Dubblar gott och väl besökarantalet i jämförelse med andraplatsen. Wikipedia har kanske en låst position idag.

Användarvisningsbild
freddemalte
Inlägg: 3393
Blev medlem: 04 mar 2006 20:04

Re: Filosofiforum #1

Inläggav freddemalte » 14 aug 2010 19:59

Johan Ågren skrev:Efter senaste uppdateringen med det nya temat "alternativ", så har Google belönat oss med förstaplatsen för söktermen "filosofi". Spöar således Wikipedia nu.  :)
Härligt! Grattis ;-)
Johan Ågren skrev:Läge att notera densiteten på den termen nu på förstasidan. Guld värt för sökmotoroptimeringsföretag som skulle råka ramla in här. Fasen jag skulle kunna vara rik om jag brydde mig!
Kanske, om du med rik avser stora mängder pengar - men har det verkligen gjort någon riktigt lycklig?

Fredrik
"Jag drömde att jag var, vaknade och var den jag drömde."

För mig är filosofi i princip likställt med ifrågasättandet av det vardagliga (common-sense) med det rationella tänkandet (analys och abstraktion), känsla och språket som huvudsakliga verktyg i en spännande samklang med fantasin drivet av en enorm nyfikenhet på världen vanligast manifesterad i en undran över hur andra människor upplever sin tillvaro, tänker och känner.

Användarvisningsbild
Kallekula
Inlägg: 5394
Blev medlem: 24 maj 2005 17:23

Inläggav Kallekula » 14 aug 2010 20:01

Sorry Johan wikipedia fortf. först. Nu ger google ofta dem förtur så det är inget att gräma sig över.

I övrigt kanonbra jobbat. Imponerande.

Rensa din historik och gör en ny sökning så ser du.
Fridens Liljor

Användarvisningsbild
Johan Ågren
Administratör
Inlägg: 3368
Blev medlem: 15 jan 2003 00:58
Ort: Gävle

Inläggav Johan Ågren » 14 aug 2010 20:04

Kallekula skrev:Sorry Johan wikipedia fortf. först. Nu ger google ofta dem förtur så det är inget att gräma sig över.

I övrigt kanonbra jobbat. Imponerande.

Rensa din historik och gör en ny sökning så ser du.


Rensa din egen historik du!  :)

Användarvisningsbild
Kallekula
Inlägg: 5394
Blev medlem: 24 maj 2005 17:23

Inläggav Kallekula » 14 aug 2010 20:16

Jag antar att du hänger med och skämtar  :)

I annat fall menade jag självklart alla sökhistorik du har i din webbläsare.
Fridens Liljor

Användarvisningsbild
Johan Ågren
Administratör
Inlägg: 3368
Blev medlem: 15 jan 2003 00:58
Ort: Gävle

Inläggav Johan Ågren » 14 aug 2010 20:25

Äh, min Googlecache är från den 11:e, har du en senare? Har kollat från flera enheter.

Användarvisningsbild
Kallekula
Inlägg: 5394
Blev medlem: 24 maj 2005 17:23

Inläggav Kallekula » 14 aug 2010 20:32

Samma, men det har inte med det att göra.

Måste ändå igen säga imponerade, seriöst. Det är bra jobbat. 74 500 sökresultat. I Sverige söker låt se...ähä det funkar inte just nu men googla på: adwords keyword google så kan du kolla på hur många i Sverige som varje månad söker på "filosofi"
Fridens Liljor

Användarvisningsbild
Johan Ågren
Administratör
Inlägg: 3368
Blev medlem: 15 jan 2003 00:58
Ort: Gävle

Inläggav Johan Ågren » 14 aug 2010 20:40

Intressant: prova att söka med enbart gemener.

http://www.google.se/search?q=filosofi

Användarvisningsbild
Zokrates
Inlägg: 9945
Blev medlem: 14 maj 2007 02:27

Inläggav Zokrates » 14 aug 2010 20:49

Körde en cacherens, samt tog en dator jag ej använt, hos en bekant, sorry, filosofisökningen gav filosofiforum först en andra plats, men bättre än senast jag kollade.

Användarvisningsbild
Kallekula
Inlägg: 5394
Blev medlem: 24 maj 2005 17:23

Inläggav Kallekula » 14 aug 2010 20:51

Kör i firefox men det ska vara detsamma med explorer, okej kollar för säkerhets skull (det har eg ingen betydelse webbläsare...om de har samma sökhistorik).Rensar explorers sökhistorik. Samma resultat versaler eller germaner oavsett webbläsare.

Har du verkligen rensat din sökhistorik? Du måste ta bort all sådan. Då ska vi få samma resultat.
Fridens Liljor

Användarvisningsbild
Johan Ågren
Administratör
Inlägg: 3368
Blev medlem: 15 jan 2003 00:58
Ort: Gävle

Inläggav Johan Ågren » 14 aug 2010 20:54

Har ni cache 11 aug 2010 02:20:07 GMT?

Har ni provat med enbart gemener, klickat länken ovan?

Sådant här kan bero på att leverantören har en annan cache, och att informationen inte hämtas direkt från källan så att säga.

Användarvisningsbild
Kallekula
Inlägg: 5394
Blev medlem: 24 maj 2005 17:23

Inläggav Kallekula » 14 aug 2010 21:03

Johan ,glöm det där med cache nu. Det har inte med det att göra i detta fall. Ju mer du söker på filosofi och sedan klickar på filosofiforum desto mer lär sig google att just att du är intresserad av detta och kommer ta det i beaktning (när det kommer till SEM) . Jag har sett de som söker på ord viktiga för deras verksamhet och hoppar helt till när de ligger på bland de 3dje första på google, men det beror just på detta. Rensar de historiken kan de hamna på plats 20 eller 30 eller däromkring. Så du måste rensa i annat fall får du ingen bild som stämmer överens med vad de andra, de allra flesta ser.

Om jag kollar:

Det här är Googles cachelagrade version av http://www.filosofiforum.com/. Det här är en ögonblicksbild av hur sidan såg ut den 11 aug 2010 02:20:07 GMT. Den aktuella sidan kan ha ändrats sedan dess. Läs mer
Fridens Liljor

Dura M
Inlägg: 438
Blev medlem: 06 mar 2008 11:17

Inläggav Dura M » 14 aug 2010 21:51

För att förtydliga: Google använder cookies för att hålla koll på vad användarna söker och anpassar sökresultaten efter det. Rensa dina cookies om du vill se hur sökresultatet blir för en "ren" användare. Hos mig blir ff tvåa.


Återgå till "Information"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 2 och 0 gäster