Länkar: filosofi, litteratur, historia

Hittat intressant information på internet? Ge bra länktips till andra medlemmar.

Moderator: Moderatorgruppen

Gassendi
Avslutat konto

Länkar: filosofi, litteratur, historia

Inläggav Gassendi » 06 aug 2010 01:09

Här är några tillskott:

Användarvisningsbild
Pho-ku

Inläggav Pho-ku » 10 aug 2010 00:09

Passar på att - åter igen - tipsa om den eminenta sidan aaaaarg.org En simpel registreering och du har tillgång till mängder med intressanta texter. Många är OCR-scannde.
Flows are necessary—and indeed this is a thought in terms of flows—the feminine flow, following very determined trajectories, rises up following the lines of masculine flow, along the spinal column, to go to the brain, and that’s desire in its immanence as a process.
– Deleuze

Gassendi
Avslutat konto

Inläggav Gassendi » 10 aug 2010 23:14

Pho-ku skrev:Passar på att - åter igen - tipsa om den eminenta sidan aaaaarg.org En simpel registreering och du har tillgång till mängder med intressanta texter. Många är OCR-scannde.
Tack för länken. Jag har registrerat mig och inväntar besked -- ännu ett dygn senare ...

PostDebornit

Inläggav PostDebornit » 12 aug 2010 20:17

Pho-ku:
Tack för tipset! Det tog något dygn innan de acceptade min ansökning, men nu är jag inne...och tankar fett!
Exempel för dem er inte kan logga in: Sökning på Balibar (känd, men inte megakänd marxist) ger 25 träffar...på olika böcker med och om honom. Lite mer kända filosofer skall vi inte prata om:)

Skall ladda upp lite från mitt privata arkiv också som tack till Aaaaarg.

Användarvisningsbild
Pho-ku

Inläggav Pho-ku » 12 aug 2010 20:50

PostDebornit skrev:Pho-ku:
Tack för tipset! Det tog något dygn innan de acceptade min ansökning, men nu är jag inne...och tankar fett!
Exempel för dem er inte kan logga in: Sökning på Balibar (känd, men inte megakänd marxist) ger 25 träffar...på olika böcker med och om honom. Lite mer kända filosofer skall vi inte prata om:)

Skall ladda upp lite från mitt privata arkiv också som tack till Aaaaarg.

Vackert!
Flows are necessary—and indeed this is a thought in terms of flows—the feminine flow, following very determined trajectories, rises up following the lines of masculine flow, along the spinal column, to go to the brain, and that’s desire in its immanence as a process.

– Deleuze

Återgå till "Länkar"