Jag känner mig förföljd...

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

Minded

Inläggav Minded » 23 aug 2008 18:22

Min poäng med inlägget var att uppmärksamma dig på det... Grejen är att det i huvudsak - mig troendes än så länge - är just den subjektiva upplevelsen av trevnad som är det helande. Men vetskapen om det hindrar inte fenomenet från att hända. Tvärt om blir man klokare på sig själv, och vad man egentligen reagerar på, vad man egentligen söker.

Fö, en psykolog kanske kan bestå med faktiska tekniker för att gräva fram skit i en som annars har svårt att komma fram. Det vet jag inte, men jag kan ärligt inte tänka mig att yrket skulle erkännas om det inte var så.

Och dessutom, inget fel i att runka om man har lite tid över. Vi alla gör det ändå.

Användarvisningsbild
Damir

Inläggav Damir » 23 aug 2008 19:26

Minded skrev:Min poäng med inlägget var att uppmärksamma dig på det... Grejen är att det i huvudsak - mig troendes än så länge - är just den subjektiva upplevelsen av trevnad som är det helande. Men vetskapen om det hindrar inte fenomenet från att hända. Tvärt om blir man klokare på sig själv, och vad man egentligen reagerar på, vad man egentligen söker.

Fö, en psykolog kanske kan bestå med faktiska tekniker för att gräva fram skit i en som annars har svårt att komma fram. Det vet jag inte, men jag kan ärligt inte tänka mig att yrket skulle erkännas om det inte var så.

Och dessutom, inget fel i att runka om man har lite tid över. Vi alla gör det ändå.

Jag förstår din poäng. Tack. Psykolog träffar jag redan som sagt. Även om jag inte har tid över skapar jag lite till runk.

Återgå till "Tankar och känslor"