Drömmer om spindlar
Moderator: Moderatorgruppen
Drömmer om spindlar
Varje gång jag drömmer om spindlar finns det alltid en tråkig nyhet eller något jag hade förväntat mig försvann. Jag tror inte på t ex. om man slår sönder en spegel så får jag 7 års otur. Men kan drömmar ge oss varningar om framtiden? 
Döden är så nära men jag är så mycket närmare.
- Potatis Gratäng
Sannolikheten att det då och då inträffar något du drömt bör ju anses ganska hög antar jag. Risken är väl också att så fort du minns att du drömt om spindlar lägger märke till tråkiga nyheter.
Själv tror jag inte, just nu i allfall, på att drömmar kan ge oss förvarningar om framtiden.
Själv tror jag inte, just nu i allfall, på att drömmar kan ge oss förvarningar om framtiden.
"Glid fram på den halvraka vägen."
Är det kanske så att om du inte drömmer om spindlar och får dåliga nyheter så tänker du inte på det. Men om du drömmer om spindlar och får dåliga nyheter så är det lätt att koppla dem saman.
Säg att min telefon ringer, jag tänker "det är nog bob" och när jag svarar så är det bob, ganska underligt skulle jag känna då. Men om det är någon annan så blir det bara ett "jaha" och så glömmer man det.
Säg att min telefon ringer, jag tänker "det är nog bob" och när jag svarar så är det bob, ganska underligt skulle jag känna då. Men om det är någon annan så blir det bara ett "jaha" och så glömmer man det.
Återgå till "Tankar och känslor"