Vad tänker du på?

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

Morningstar

Inläggav Morningstar » 04 nov 2011 23:47

---

Användarvisningsbild
-Petter-
Inlägg: 117
Blev medlem: 04 sep 2011 23:31

Inläggav -Petter- » 06 nov 2011 16:29

Sverige, enformigt och kantigt.. Usch så dystert.
-Samverkan mellan naturligt kemiska substanser (droger)  och människan är skaparen av religioner och religioner är dels grunden till hur vi lever idag.

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto
Inlägg: 5804
Blev medlem: 28 jun 2005 18:54

Inläggav Skogsälvan » 06 nov 2011 16:54

Just nu är det 15 gäster här, hade ju varit roligt om någon skrev någonting...
"Det är inte volten som skadar dig, utan amperen." (Kompis)

Användarvisningsbild
Zokrates
Inlägg: 9937
Blev medlem: 14 maj 2007 02:27

Inläggav Zokrates » 06 nov 2011 17:55

Skogsälvan skrev:Just nu är det 15 gäster här, hade ju varit roligt om någon skrev någonting...


Bara Annabotar
<iframe width="420" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/RYQUsp-jxDQ?rel=0" frameborder="0"></iframe>

Användarvisningsbild
Zokrates
Inlägg: 9937
Blev medlem: 14 maj 2007 02:27

Inläggav Zokrates » 06 nov 2011 18:41

Att min Niko Bellic har dött en gång och dödat 300 pers efter 30% avverkat spel i GTAIV, usch, fy på mig...
Bild

Morningstar

Inläggav Morningstar » 06 nov 2011 19:51

---

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto
Inlägg: 5804
Blev medlem: 28 jun 2005 18:54

Inläggav Skogsälvan » 06 nov 2011 20:57

Zokrates skrev:
Skogsälvan skrev:Just nu är det 15 gäster här, hade ju varit roligt om någon skrev någonting...


Bara Annabotar
<iframe width="420" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/RYQUsp-jxDQ?rel=0" frameborder="0"></iframe>


Jag har aldrig förstått vad den där låten handlar om. Flera år efter den kom ut förklarade någon att det var något datortjosan, men jag lyssnade inte så noga. Hade jag gillat musiken kanske jag hade lyssnat lite mer.
"Det är inte volten som skadar dig, utan amperen." (Kompis)

Marko
Avstängd
Inlägg: 5408
Blev medlem: 13 jan 2011 01:47

Inläggav Marko » 06 nov 2011 22:22

Skogsälvan skrev:
Zokrates skrev:
Skogsälvan skrev:Just nu är det 15 gäster här, hade ju varit roligt om någon skrev någonting...


Bara Annabotar
<iframe width="420" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/RYQUsp-jxDQ?rel=0" frameborder="0"></iframe>


Jag har aldrig förstått vad den där låten handlar om. Flera år efter den kom ut förklarade någon att det var något datortjosan, men jag lyssnade inte så noga. Hade jag gillat musiken kanske jag hade lyssnat lite mer.


Det handlar om en irc bot som bannar folk som spammar, visade sig att det inte var en bott i slutet på sången,
utan att anna är en riktig människa.

IRC är en textbaserad chatt server, och för att ha kolll på tex spam så har man roBOTar som kickar ut en ifall man skulle uppföra sig illa.

Går själv på bottar ibland och tror dom är människor som säger saker.

Användarvisningsbild
Zokrates
Inlägg: 9937
Blev medlem: 14 maj 2007 02:27

Inläggav Zokrates » 06 nov 2011 23:29

Marko skrev:
Går själv på bottar ibland och tror dom är människor som säger saker.


Kanske har de många gånger mer vettigare saker att säga än riktiga människor trots allt? :)

Marko
Avstängd
Inlägg: 5408
Blev medlem: 13 jan 2011 01:47

Inläggav Marko » 06 nov 2011 23:32

Zokrates skrev:
Marko skrev:
Går själv på bottar ibland och tror dom är människor som säger saker.


Kanske har de många gånger mer vettigare saker att säga än riktiga människor trots allt? :)


dom har ALLTID rätt och ger dom mest perfekta svaren : )

Marko
Avstängd
Inlägg: 5408
Blev medlem: 13 jan 2011 01:47

Inläggav Marko » 07 nov 2011 01:25

Funderar på vad nuet är,
Om nuet är nu och allting är som det är, då kan jag inte ändra på nuet.
I morgon kommer jag befinna mig i ett liknande tillstånd, jag befinner mig i nuet då med, och kan inte förändra saker eftersom dom är som dom är.  när kan jag förändra saker om jag bara lever i ett enda nu ?

Användarvisningsbild
Zokrates
Inlägg: 9937
Blev medlem: 14 maj 2007 02:27

Inläggav Zokrates » 07 nov 2011 16:25

Marko skrev:Funderar på vad nuet är,
Om nuet är nu och allting är som det är, då kan jag inte ändra på nuet.
I morgon kommer jag befinna mig i ett liknande tillstånd, jag befinner mig i nuet då med, och kan inte förändra saker eftersom dom är som dom är.  när kan jag förändra saker om jag bara lever i ett enda nu ?


Antingen via planering eller att agera impulsartat, utan handling minimal förändring. Bra fråga marko!

Marko
Avstängd
Inlägg: 5408
Blev medlem: 13 jan 2011 01:47

Inläggav Marko » 07 nov 2011 16:47

Zokrates,
Den där minimala förändringen ger mig samma tankeproblem, Det är även då ett nu som vi befinner oss i och kan inte påverka omgivningen i mer än att planera var jag ska vara i mitt nästa nu. logiken går inte ihop för mig med att existerande nu.

Användarvisningsbild
Zokrates
Inlägg: 9937
Blev medlem: 14 maj 2007 02:27

Inläggav Zokrates » 07 nov 2011 17:13

Jag vet inte riktigt vad du menar marko, men vi kommer ju aldrig ifrån att vi bara har nuet att minnas och verka i,
med eller utan aktiviteter, förändringar. :roll:

Marko
Avstängd
Inlägg: 5408
Blev medlem: 13 jan 2011 01:47

Inläggav Marko » 07 nov 2011 17:19

Det är just Aktiviteten som förbryllar med att använda ordet Nu,

Då, Nu, Senare är punkter som kommer att vara som dom är,
sker aktiviteten innan nu, efter nu eller i nuet.

Så tanken blir då,

Är jag aktiv i:

DÅ-tid (uteslutet om man inte gör en tidsresa)
Nu-tid (då allt är som det är och man kan inte påverka nuet)
Fram-tid, också uteslutet om man inte gör en tidsresa.

var agerar vi i tiden ?

kanske är det som jag uppfattar som nu bara historia...


Återgå till "Tankar och känslor"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 8 och 0 gäster