Vad tänker du på?
Moderator: Moderatorgruppen
- Skogsälvan
- Avslutat konto
- Inlägg: 5804
- Blev medlem: 28 jun 2005 18:54
- Skogsälvan
- Avslutat konto
- Inlägg: 5804
- Blev medlem: 28 jun 2005 18:54
Zokrates skrev:Skogsälvan skrev:Just nu är det 15 gäster här, hade ju varit roligt om någon skrev någonting...
Bara Annabotar
<iframe width="420" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/RYQUsp-jxDQ?rel=0" frameborder="0"></iframe>
Jag har aldrig förstått vad den där låten handlar om. Flera år efter den kom ut förklarade någon att det var något datortjosan, men jag lyssnade inte så noga. Hade jag gillat musiken kanske jag hade lyssnat lite mer.
"Det är inte volten som skadar dig, utan amperen." (Kompis)
Skogsälvan skrev:Zokrates skrev:Skogsälvan skrev:Just nu är det 15 gäster här, hade ju varit roligt om någon skrev någonting...
Bara Annabotar
<iframe width="420" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/RYQUsp-jxDQ?rel=0" frameborder="0"></iframe>
Jag har aldrig förstått vad den där låten handlar om. Flera år efter den kom ut förklarade någon att det var något datortjosan, men jag lyssnade inte så noga. Hade jag gillat musiken kanske jag hade lyssnat lite mer.
Det handlar om en irc bot som bannar folk som spammar, visade sig att det inte var en bott i slutet på sången,
utan att anna är en riktig människa.
IRC är en textbaserad chatt server, och för att ha kolll på tex spam så har man roBOTar som kickar ut en ifall man skulle uppföra sig illa.
Går själv på bottar ibland och tror dom är människor som säger saker.
Funderar på vad nuet är,
Om nuet är nu och allting är som det är, då kan jag inte ändra på nuet.
I morgon kommer jag befinna mig i ett liknande tillstånd, jag befinner mig i nuet då med, och kan inte förändra saker eftersom dom är som dom är. när kan jag förändra saker om jag bara lever i ett enda nu ?
Om nuet är nu och allting är som det är, då kan jag inte ändra på nuet.
I morgon kommer jag befinna mig i ett liknande tillstånd, jag befinner mig i nuet då med, och kan inte förändra saker eftersom dom är som dom är. när kan jag förändra saker om jag bara lever i ett enda nu ?
Marko skrev:Funderar på vad nuet är,
Om nuet är nu och allting är som det är, då kan jag inte ändra på nuet.
I morgon kommer jag befinna mig i ett liknande tillstånd, jag befinner mig i nuet då med, och kan inte förändra saker eftersom dom är som dom är. när kan jag förändra saker om jag bara lever i ett enda nu ?
Antingen via planering eller att agera impulsartat, utan handling minimal förändring. Bra fråga marko!
Det är just Aktiviteten som förbryllar med att använda ordet Nu,
Då, Nu, Senare är punkter som kommer att vara som dom är,
sker aktiviteten innan nu, efter nu eller i nuet.
Så tanken blir då,
Är jag aktiv i:
DÅ-tid (uteslutet om man inte gör en tidsresa)
Nu-tid (då allt är som det är och man kan inte påverka nuet)
Fram-tid, också uteslutet om man inte gör en tidsresa.
var agerar vi i tiden ?
kanske är det som jag uppfattar som nu bara historia...
Då, Nu, Senare är punkter som kommer att vara som dom är,
sker aktiviteten innan nu, efter nu eller i nuet.
Så tanken blir då,
Är jag aktiv i:
DÅ-tid (uteslutet om man inte gör en tidsresa)
Nu-tid (då allt är som det är och man kan inte påverka nuet)
Fram-tid, också uteslutet om man inte gör en tidsresa.
var agerar vi i tiden ?
kanske är det som jag uppfattar som nu bara historia...
Återgå till "Tankar och känslor"
Vilka är online
Användare som besöker denna kategori: 8 och 0 gäster