Algotezza
Moderator: Moderatorgruppen
Re: Algotezza
Var hos både fysioterapeut och dietist häromdagen pga min njursvikt. Tydligen har jag inte blivit sämre så dialys verkar ej vara aktuell. Gjorde en del tester för fysioterapeuten och värdena de resulterade var ok. Dietistens råd mynnade it i ät energirik och proteinrik mat. Det äter jag redan. Carambolefrukt och energidrycker är döden för njurarna. Men sådant inmundigar jag aldrig.
Numera åker jag gratis i Lunds stad. Fick ett pensionärskort häromdagen. Har dock återupptagit mitt cyklande. Jag kan gå gratis på Njurmottagningens gym eftersom jag fått frikort.
Numera åker jag gratis i Lunds stad. Fick ett pensionärskort häromdagen. Har dock återupptagit mitt cyklande. Jag kan gå gratis på Njurmottagningens gym eftersom jag fått frikort.
Algotezza aka Algotezza
Du behövs här!
Algotezza skrev:På sjukhuset igen. Med magproblem och njursvikt.
Hubert skrev:Du behövs här!Algotezza skrev:På sjukhuset igen. Med magproblem och njursvikt.
Då får vi önska dig god bättring och att njurarna kommer att kunna göra sitt jobb.
Moderator
Hubert skrev:Du behövs här!Algotezza skrev:På sjukhuset igen. Med magproblem och njursvikt.
Som sagt.
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017
Algo - ägna dig en bön och hoppas du får en bra tillvaro framöver.
VSOMM
VSOMM
Algotezza skrev:På sjukhuset igen. Med magproblem och njursvikt.
Jag vet ju inte vad du lider av, men en burk majs då och då brukar hjälpa mot magproblem..
Vega skrev:Algotezza skrev:På sjukhuset igen. Med magproblem och njursvikt.
Jag vet ju inte vad du lider av, men en burk majs då och då brukar hjälpa mot magproblem..
Så kan det vara. Majs är bra för din bajs.
Algotezza aka Algotezza
Algotezza skrev:Vega skrev:Algotezza skrev:På sjukhuset igen. Med magproblem och njursvikt.
Förr, när jag åt litium.
Vega skrev:Algotezza skrev:Vega skrev:Jag vet ju inte vad du lider av, men en burk majs då och då brukar hjälpa mot magproblem..
Förr, när jag åt litium.
Jag käkade litharex under delar av 70-talet. En läkare menade att detta kan ha bidragit till mina njurproblem.
Algotezza aka Algotezza
Algotezza skrev:Vega skrev:Algotezza skrev:
Förr, när jag åt litium.
Jag käkade litharex under delar av 70-talet. En läkare menade att detta kan ha bidragit till mina njurproblem.
Jag har ätit litium i över tjugo år och jag har inte problem med njurarna. Man får ju ta blodprov och jag har aldrig ändrat min dos. För att då framhäva båda sidor.
Vega skrev:Algotezza skrev:Vega skrev:Förr, när jag åt litium.
Jag har ätit litium i över tjugo år och jag har inte problem med njurarna. Man får ju ta blodprov och jag har aldrig ändrat min dos. För att då framhäva båda sidor.
Olika känslighet kan ge olika utfall, skulle jag tro.
Algotezza aka Algotezza
Algotezza skrev:Blir sannolikt utskriven i morgon.
Hur känns det?
Återgå till "Tankar och känslor"