I natt drömde jag

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Re: I natt drömde jag

Inläggav Algotezza » 31 aug 2026 19:38

xion skrev:
Algotezza skrev:Jag kom i ett slags vaket drömmood igår. När jag slöt ögonen var medvetandet fullt av Något jag vet inte vad och jag halvsåg det med ögonen, ett slags lådor eller funktioner. Jag fick tanken att allt fyller ut allt. Det finns inget tomrum. Allt är fyllt med allt.

Alla drömmer.
Det gäller att vara snabb och fånga den precis när du vaknar.
Jag har alltid ett anteckningsblock med penna tillhands vid sängen.

Jag förde drömdagbok några år under 70-talet. Skrev ner drömmarna i en bok med svarta pärmar. Drömmar ingår i medvetandets digestionssystem.
Algotezza aka Algotezza

Användarvisningsbild
unik

Inläggav unik » 13 sep 2026 11:17

I natt drömde jag …

Efter musans sakrala tillkännagivande, kom idén att slumpa fram mobilnummer och lägga dom i Swish-appen.
Sedan välja ut kvinnliga namn.

Parallellt börjar textmeddelandet utkristalliseras som ska skickas till hundra okända kvinnor.
Då hundra kronor per person blir tiotusen kronor, så blir det ett ödets nyck i sin rätta bemärkelse.

( :!: Swish-app textmeddelande.)

Det finns för lite kärlek i världen, så bjud någon du håller kärt på en chokladask eller köp en kopp kaffe och smörgås till en utsatt.

Hälsningar från ödets väverska.
Du är nr 34 av 100.

V

1. Olsen Eva Marianne
2. …

Röda Flaggor
Bank spärr och Fisk varning.

Gröna Flaggor
Postgång

Användarvisningsbild
David H
Moderator

Inläggav David H » 21 sep 2026 14:15

En dröm från tidigare i somras:

Två kvinnor och en scen

Jag kommer till en plats där jag tänkt övernatta. Strax efter kommer också en kvinna dit. Ingen av oss hade väntat sig att möta någon annan där, och vi är båda obekväma över varandras närvaro. Jag tycker att hon är skrämmande, och hon visar tydligt att hon inte gillar att jag är där.

Men min rädsla avtar, och jag tänker att jag ska försöka kommunicera med henne. Hon framstår då plötsligt som en ung och vacker kvinna som jag känner viss attraktion till. Men hon är fortfarande inte road av min närvaro. Hon är tyst och undvikande.

Jag förstår att jag måste visa respekt och lämna henne ifred. Jag börjar backa och märker då att jag har hamnat i ett strålkastarsken. Det är ett stort cirkulärt fält som är upplyst och formar en scen. Jag förstår att jag måste fortsätta backa ända tills jag kommer till andra sidan.

När jag når gränsen ser jag att hela marken utanför scenen är täckt av frigolitkulor. Från mörkret kommer en annan kvinna fram. Hon är varken vacker eller attraktiv, och hon har frigolitkulor över hela kroppen.

Jag får fram en borste och börjar borsta bort kulorna från henne. Men innan jag hunnit klart börjar hon röra sig mot mitten av scenen. Jag står kvar tvekande. Hon vänder sig om och tittar missnöjt på mig. Jag förstår att hon vill att jag ska följa efter och fortsätta borsta bort frigolitkulorna medan hon rör sig mot mitten.
David Holmberg, moderator på filosofiforum
Mitt skrivarkiv där jag postar debattartiklar, drömanteckningar m.m.: https://davidholmberg.se/

Användarvisningsbild
Anders
Kontakt:

Inläggav Anders » 21 sep 2026 15:10

Nu i natt faktiskt en vagt positiv dröm.

Jag är någon slags konststudent som börjar på ett mycket förvirrat universitet i Paris (som väldigt mycket liknar Linköpings universitet). Vi som skall inleda kursen irrar omkring för att hitta lokalen. Jag gör det. Men en tjej jag har nån slags kontakt med tar tunnelbanan från där hon har sitt skåp, åker vilse och kommer sent. Sen är vi typ som klassens bonnie and clyde, anmärker och är småjobbiga. Hon hänger över mej bakifrån med armarna om min hals under lektionen och jag reflekterar över hur coolt det är att ha en sån cool tjej hängande på mej.
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Jonathan Haidt - A righteous mind
Juli 2026

Användarvisningsbild
David H
Moderator

Inläggav David H » 22 sep 2026 09:32

Anders skrev:Nu i natt faktiskt en vagt positiv dröm.

Jag är någon slags konststudent som börjar på ett mycket förvirrat universitet i Paris (som väldigt mycket liknar Linköpings universitet). Vi som skall inleda kursen irrar omkring för att hitta lokalen. Jag gör det. Men en tjej jag har nån slags kontakt med tar tunnelbanan från där hon har sitt skåp, åker vilse och kommer sent. Sen är vi typ som klassens bonnie and clyde, anmärker och är småjobbiga. Hon hänger över mej bakifrån med armarna om min hals under lektionen och jag reflekterar över hur coolt det är att ha en sån cool tjej hängande på mej.

Kanske din anima som vill uppmuntra och stödjer ditt initiativ!
David Holmberg, moderator på filosofiforum
Mitt skrivarkiv där jag postar debattartiklar, drömanteckningar m.m.: https://davidholmberg.se/

Återgå till "Tankar och känslor"