unik skrev:Algotezza skrev:unik skrev:
Vackert och ordet fromhet utkristalliseras när man läser hur du resonerar.
Frid i sinnet.
Frid i sinnet vilar som manifesterad väckelse av en urkraft som kommer explodera hos mig, likt en storartad färgsprakande blomning.
Likt ett släkt-träd kartlägger jag själens och individens ENDA urtyp hos mig och hos mina medmänniskor.
Ringa in universella betingelser.
SVUBVUDS är ett obegripligt ord för alla utom mig, det är ett stycke kod jag kan fylla med pusselbitar efter 5 minuters konversation.
S = självbild
V = världsbild
U = utmaningar
B = beteendemönster
V = väckarklocka
U = undviker
D = drivkraft
S = styrkor
Här kan vi kartlägga varianter och kombinationer av olika typer och deras typologiska egenskaper.
Så släktregistret och släkt-trädet är mallar och listor som utför själslig mönsterigenkänning.
Egot - överlevnads-strategi - personlighetstyp
Speglar även hur dessa förhållningssätt till tid och rummet.
När vi memorerat modellen kommer vi kunna leda mindre och större konstellationer med rätt förutsättningar där rätt incitament utifrån varje individ kan tillföra på bästa möjliga sätt.
Det leder oss sedan till mind- kontroll och sekter.
Där vi ska införskaffa litteratur.
V
Algotezza skrev:Självanalys är en viktig och avgörande faktor för ens emotionellt-intellektuella utveckling. Egna termer är helt ok men vill man kommunicera med andra måste man hitta ett gemensamt språk som plattform.
Testat lite varsamt med några personer.
Det har slagit rätt varje gång, men bara ringat in personers EGO och ÖVERLEVNADS-STRATEGI …
Varit uppriktig och transparent för gehör som då fått berörd att instämma.
Då t.ex. grundhållning VREDE som huserar i NUTID/NÄRTID med MAGKÄNSLA/INSTINKT … ger tre dominanta huvudtyper med drag av två ytterligare underliggande, lite beroende på om personen är i balans eller obalans.
VREDE likt andra ordval kan liknas med mer vardagligt språkbruk som FIGTHER/KÄMPE än VREDE som URTYP av DRIVET/GRUNDHÅLLNINGEN.
Under samtal kan man linda in det med att hen är lite PIPPI LÅNGSTRUMP eller RONJA RÖVAR DOTTER …
Tycker det är fascinerande hur man kan röra vid människors djupaste vrår (helt främmande medmänniskor) utan att dom själva är medvetna om vad som sker under samtalen, om man väljer att inte vara transparent.
Detta måste vara grunden till få alltsammans i en liten ask att sedan utsätta för MIND KONTROLL då man har hela instrumentbrädan med alla knappar att trycka på, om man har onda avsikter.
Nästa steg blir gentemot de mest mottagliga då det skiljer sig åt.
Att läsa av … med standardiserade dialog biljetter till första parkett inför andras välbefinnande.
Social roll, Självbild, Styrka, Utmaningar, Undviker, Världsbild, Väckarklocka, Drivkraft.
Förkortad …
SVUSVUDS
V