Jo, man börjar prata om Hitlers hund när man får en fråga om hur ens livsplaner ser ut... Det är med andra ord lätt att halka in på något sidosår..
Ville bara kommentara det.. :D ...
/Skyline
Moderator: Moderatorgruppen
suchanother skrev:hoho, lite amatörpsykologi.
noname skrev:suchanother skrev:hoho, lite amatörpsykologi.
Det råder ingen tvekan om att du pruttar ur dig en massa kvasipsykologi såval som "amatörfilosofi". Nazityskland är nämligen ett ofantligt mycket mer komplicerat ämne än att slänga ur sig en massa skitsnack om Hitler som person, om vilken du ju inte vet ett smack.
Värt också att nämna att naziideologin vilar just på den avskyvärda människosyn där blonda ariska stora starka män var överlägsna andra raser (inte olik amerikanska soldaters nedvärderande syn på viatnemeser). Exakt samma syn använder du mot Hitler eftersom du förmodligen själv har mindervärdeskomplex vilket du projicerar på andra. Varför inte göra ett medkännande försök att känna igen tragedin hos denna man när du nu ändå vet att han var ett verktyg för (den tyska) kapitalismen? Om du nu ändå inte tillerkänner honom en viktigare roll än så, har du inte heller något att säga.
Min plan i mitt liv är att inte sträva efter andra och titta vad de har utan köra mitt race och vara glad över de jag har och förhoppningsvis kunna dela mitt liv ihop med min sambo och prioritera livskvalite före sådant som supa och försöka impa på andra.

hovnarr skrev:Min plan i mitt liv är att inte sträva efter andra och titta vad de har utan köra mitt race och vara glad över de jag har och förhoppningsvis kunna dela mitt liv ihop med min sambo och prioritera livskvalite före sådant som supa och försöka impa på andra.
Tror du inte att andra resonerar på liknande sätt, dvs att deras strävan efter livskvalitet ÄR just att supa och impa på andra. De gillar att supa, känner att livskvaliteten ökar när de super, och super därför. Medan du får livskvalitet av andra saker. Ambitionen är samma, men sätten är olika.
bumbimys skrev:Lägg av att kritisera bara för att kritisera hatar sådant folk.
bumbimys skrev:Varför hata när man kan älska
Återgå till "Tankar och känslor"
Användare som besöker denna kategori: 2 och 0 gäster