Vad tänker du på?

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Johan Ågren
Administratör

Inläggav Johan Ågren » 26 jan 2011 19:23

rekoj skrev:hon ville inte svara på frågan
men jag får acceptera det som nobben tänker jag

1. Hon vill kanske bli tillsammans med dig, men behöver betänketid.

2. Hon svarar inte på så larviga frågor.

3. Hon blev ställd och ville inte göra dig ledsen med ett "nej". Var rädd att säga ifrån.

4. Hon vill inte bli tillsammans med dig, men ville heller inte slå ifrån sig din uppmärksamhet.

5. Hon vill inte bli tillsammans med dig, och passade på att utdela lite extra lidande.

Fler alternativ?

transversal

Inläggav transversal » 26 jan 2011 20:23

Tråkigt att höra att du inte fått något svar! Ett riktigt svar tycker jag att du förtjänar. Man kan åtminstone säga ja eller nej. Blä för folk som inte svarar ordentligt.

transversal

Inläggav transversal » 26 jan 2011 20:25

Jag tänker på att jag denna vecka har glömt bort: ett läkarbesök, min pappas födelsedag (iofs redan gratulerat honom i förväg - men ändå!), och ett telefonmöte för jobbet.

Va fan är det med min hjärna just nu?

:(

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 28 jan 2011 11:33

Jag försöker att inte tänka på min fruktansvärda tandvärk sedan i måndags, men genom att ta upp det nu så är det ju prexis det jag likväl gör. Jag klarar av att hantera både en och två tänder som bråkar samtidigt, men när tre tänder spökar igång samtidigt så att både övre och nedre halvan av samma sidas käkrader exploderar i en blixtrande intensiv tortyrupplevelse och gör så att varje försök att äta innebär att det svartnar för ögonen, då är det svårt till och med för mig att motivera varför man inte bör ta smärtlindande värktabletter. :cry:

I min tröstlösa tandvärkskamp fann jag en liten lindring, jag började dansa mitt i natten, synkroniserade rytmiska rörelser i takt med smärtans intensitet och ta mig fan, vid rätt balans upphörde smärtan, men nackdelen är ju att jag inte kan stå och dansa mig igenom både nätter och dagar, så jag resignerade och begav mig imorse iväg till tandläkaren bara för att få reda på att vid akuta besvär skall man ringa först och det redan vid 8 tiden,
;-Ring på måndag, trevlig helg!
Smärtan för i allafall med sig en positiv sak, jag vet värkligen att jag lever!   :)

Användarvisningsbild
nytt namn

Inläggav nytt namn » 28 jan 2011 12:03

Zok,
En sak som gav mig tröst vid långvarig smårta var att titta på Lovecraft filmer och läsa om Lovecraft. Alternativ andra skräck/zombie filmer. Som ett expriment inbillade kag mig att jag var insjuknad i en slags Zombiesjuka och att jag nu endast hade några få dagar kvar allt leva. "Verklighetsflykt" kanske vissa menar att det är, men verkligheten är nog allt mycket vad vi gör den till också. Så länge du inte på allvar börjar tro att du är en zombie (och därför börjar bita i andra) så är det nog ingen fara. :)

Marko
Avstängd

Inläggav Marko » 28 jan 2011 12:22

Om smärtan blir långvarig blir det ett normal läge.
Jag hade lunginflammation i 2-2.5 månader, varav jag spendera 28 dagar på sjukhus.
Antibiotika kurerna bet inte, men dom fick ner febern till runt 39c. i ett par månader och jag gick omkring som en zombie, hade inte ont, allt var mer som att jag levde segare.. först när dom dränerat lungan på några liter var så försvann febern..

Tandvärk är än värre, jag brukade käka ibumetin... det hjälper en timme. En natt var alla askar tomma och jag fick ett nödläge, och gjorde ett experiment i ny tappning. Jag tog en karta ur asken, poppade ut tabletten och tog ett glas vatten och svalde den osynliga tabletten, tro om min förvåning att smärtan försvann i en halvtimme till en timme för var gång jag gjorde denna manöver.

Varma bad kan få bort smärta tillfälligt.. kroppen ger så många signaler så att bruset stör smärtan.

Det finns inget värre än tandvärk :/, lunginflammationen var rena barnleken mot det.

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 28 jan 2011 13:32

Uuuäää, har du också dränerat lungan, Marko? Det var något av det vidrigaste jag har varit med om. Doktorn sa till mig att han aldrig hade sett en så allvarlig lunginflammation som min och hade det varit för 50 år sedan hade jag dött, vilket naturligtvis gav mig massiv ångest. Det gjorde Vansinnigt ont när doktorn punkterade lungan.

Marko
Avstängd

Inläggav Marko » 28 jan 2011 14:25

Skogsälvan skrev:Uuuäää, har du också dränerat lungan, Marko? Det var något av det vidrigaste jag har varit med om. Doktorn sa till mig att han aldrig hade sett en så allvarlig lunginflammation som min och hade det varit för 50 år sedan hade jag dött, vilket naturligtvis gav mig massiv ångest. Det gjorde Vansinnigt ont när doktorn punkterade lungan.

värsta tyckte jag var när dom spolade rent, trodde aldrig det skulle läka.
Men sjuksköterskan var trevlig, tyckte lite synd om henne som fick jobba med sån skitgöra,
Det var dessutom en av mina tidigare vänners sambo.. som det kan bli.

vill du veta en tokig sak ?
Jag är ju envis av mig, och var hemma i 1.5 månad med penicillinkurer till och från,
var 'frisk' som mest en vecka i stöten.

Enda stället jag kunde sova i var  badkaret, och i en visst läge kände jag inte av smärtan.
så jag bäddade badkaret på nätterna och sov där : ).. då fick man ett par timmar sömn den natten.

transversal

Inläggav transversal » 28 jan 2011 19:29

Zokrates skrev:Jag försöker att inte tänka på min fruktansvärda tandvärk sedan i måndags, men genom att ta upp det nu så är det ju prexis det jag likväl gör. Jag klarar av att hantera både en och två tänder som bråkar samtidigt, men när tre tänder spökar igång samtidigt så att både övre och nedre halvan av samma sidas käkrader exploderar i en blixtrande intensiv tortyrupplevelse och gör så att varje försök att äta innebär att det svartnar för ögonen, då är det svårt till och med för mig att motivera varför man inte bör ta smärtlindande värktabletter. :cry:

I min tröstlösa tandvärkskamp fann jag en liten lindring, jag började dansa mitt i natten, synkroniserade rytmiska rörelser i takt med smärtans intensitet och ta mig fan, vid rätt balans upphörde smärtan, men nackdelen är ju att jag inte kan stå och dansa mig igenom både nätter och dagar, så jag resignerade och begav mig imorse iväg till tandläkaren bara för att få reda på att vid akuta besvär skall man ringa först och det redan vid 8 tiden,
;-Ring på måndag, trevlig helg!
Smärtan för i allafall med sig en positiv sak, jag vet värkligen att jag lever!   :)

Citodon funkar för mig. ;-)
Nämen stackare! Det är sjukt jobbigt med värk. Varför ska du inte ta värktabletter?

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 28 jan 2011 21:02

Marko skrev:
Skogsälvan skrev:Uuuäää, har du också dränerat lungan, Marko? Det var något av det vidrigaste jag har varit med om. Doktorn sa till mig att han aldrig hade sett en så allvarlig lunginflammation som min och hade det varit för 50 år sedan hade jag dött, vilket naturligtvis gav mig massiv ångest. Det gjorde Vansinnigt ont när doktorn punkterade lungan.

värsta tyckte jag var när dom spolade rent, trodde aldrig det skulle läka.
Men sjuksköterskan var trevlig, tyckte lite synd om henne som fick jobba med sån skitgöra,
Det var dessutom en av mina tidigare vänners sambo.. som det kan bli.

vill du veta en tokig sak ?
Jag är ju envis av mig, och var hemma i 1.5 månad med penicillinkurer till och från,
var 'frisk' som mest en vecka i stöten.

Enda stället jag kunde sova i var  badkaret, och i en visst läge kände jag inte av smärtan.
så jag bäddade badkaret på nätterna och sov där : ).. då fick man ett par timmar sömn den natten.

Nähä, badkaret?  :lol: Vad tragikomiskt. Snittade de din lunga eller satte de in en sån här slang? De ville ju snitta min och jag tvärvägrade. En kirurg kom sen in på mitt rum och måttade en decimeter med fingrarna och sa oförstående "men det rör sig bara om ett så här litet snitt". Men jag är en mycket dålig patient. Bl a har jag duktig ångest inför blodprov och jag kräver att de ska ha respekt för det och inte förvärra det ytterligare. Så det är ju flera gånger som jag har varit inlagd som jag sagt "Nej, nu ska det inte alls tas några jävla blodprov. Jag behöver en kopp kaffe och lugna ner mig och sedan kanske jag klarar av det."

scirocco

Inläggav scirocco » 28 jan 2011 21:13

Av hänsyn till jordklotet- vore det bäst om vi människor inte fanns. Vi har förstört och fortsätter att förstöra jordens natur. De forna naturfolken eller livet här ett par hundra år tillbaka lämnade inga direkta spår efter sig (skadliga eller tärande). Sträva tillbaka är ingen populär väg.  Här i alla fall i mycket grova drag ett utkast till framtid. Jag har inte kommit på detta , säger det bara på mitt sätt.
      Lyft bort alla gränser mellan länder från jordytan. Upplös alla styren. Gör inga anspråk på att äga något . Mat värme kläder räcker till alla. Decentralisera boendet då storstäder belastar miljön för mycket.
       Jag stannar där, ni kan själv tänka vidare. Det uppstår säkert  små problem men tänk efter,när ni vill något,har bestämt er för något, så löser sig detaljerna.   Gamla tankar men tiden blir kanske mogen en dag.

Marko
Avstängd

Inläggav Marko » 28 jan 2011 21:21

Skogsälvan skrev:Nähä, badkaret?  :lol: Vad tragikomiskt. Snittade de din lunga eller satte de in en sån här slang? De ville ju snitta min och jag tvärvägrade. En kirurg kom sen in på mitt rum och måttade en decimeter med fingrarna och sa oförstående "men det rör sig bara om ett så här litet snitt". Men jag är en mycket dålig patient. Bl a har jag duktig ångest inför blodprov och jag kräver att de ska ha respekt för det och inte förvärra det ytterligare. Så det är ju flera gånger som jag har varit inlagd som jag sagt "Nej, nu ska det inte alls tas några jävla blodprov. Jag behöver en kopp kaffe och lugna ner mig och sedan kanske jag klarar av det."

Vad olika vi människor är,
Dom tryckte in någon slang eller kanyl bakom skulderbladet och ner i lungan,
Det gjorde lite ont, men jag var samtidigt barnsligt nyfiken på hur ont det skulle göra.
Det stack till lite när dom borra in sina saker : P men någon ångest får jag inte av läkarnas arbete.
heh, hade du inte haft lunginflammationen så hade du tatt en cigg för att lugna ner dig..
jag var rökfri i 6månader efter operationen, hur länge höll du upp med rökandet ?

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 28 jan 2011 21:24

"Lite" ont?? Det gjorde ju vansinnigt ont! Jag höll väl upp med rökningen kring ett år.

Marko
Avstängd

Inläggav Marko » 28 jan 2011 21:33

Skogsälvan skrev:"Lite" ont?? Det gjorde ju vansinnigt ont! Jag höll väl upp med rökningen kring ett år.

Det kändes nog en hel del, men jag brukar glömma sånt fort.
jag oroade mig mer för ärret i lungan efteråt, tog ett par månader innan det sluta skära som en kniv i en när man blev ansträngd.. ibland kan man få behålla det livet ut sa dom. Det var mer oroande.
Ett års uppehåll e ju skitbra, nu lever du minst ett år längre : D

Användarvisningsbild
David H
Moderator

Inläggav David H » 30 jan 2011 12:27

Johan Ågren skrev:

1. Hon vill kanske bli tillsammans med dig, men behöver betänketid.

2. Hon svarar inte på så larviga frågor.

3. Hon blev ställd och ville inte göra dig ledsen med ett "nej". Var rädd att säga ifrån.

4. Hon vill inte bli tillsammans med dig, men ville heller inte slå ifrån sig din uppmärksamhet.

5. Hon vill inte bli tillsammans med dig, och passade på att utdela lite extra lidande.

Fler alternativ?

Hon hörde av sig dagen efter.

Det var bara jag som hade fått för mig att hon inte skulle svara alls. När jag uppvaktade henne i Frankrike, blev jag varnad att hon var mystery girl som man inte kunde lita på. Och det återkom i en dröm att jag konfronterar henne med en allvarlig fråga, och hon verkar inte höra, försvinner bara iväg i tät folkmassa. Lita inte för mycket på drömmar. :)

Återgå till "Tankar och känslor"