Vad är frihetens arketyp

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 26 okt 2011 07:36

sailaways skrev:Harald tror att han är gud.

Zokrates är en lögnare.

lol  :roll:

hur mycket pengar får du av kyrkans kontor för att sprida din nonsens,

fast att jag skrev att jag vänskapsfullt är beredd att lyssna, ta in din psykos-upplevelse,
och detta är från min kärlek som tusentals människor upplever dag och natt genom min själs-kropp,

så fortsätter du ditt vad ska vi säga anti-kommunicerande skulle nog Darrida säga,

Laings grupp fixade ett fint lugn hus för en psykotisk kvinna, jag minns boken, jag träffade aldrig henne,
men jag ska kolla internet, för psykosen kan levas ut ifall omgivningen är kärleksfull och förstående, som den gruppen hon hade runt sig, samtidigt ska det finns penslar, färger, dukar, skrivmaskiner möjlighet till dans och musik osv
tillgängligt då kanaliseras  psykosen som ju är en blockering bara för att få igång ett expenderande metvetande att börja lyfta kundalini-mässigt från tredje till fjärde chakrat, för vid fjärde chakrat omvandlas energin och nya medvetande-möjligheter träder in i den psykotiskes liv och hon börjar en expansion av ett kosmiskt medvetande.

sailor,
jag kan se på dina teckningar att det demoniska har ett grepp om dig, och din kontakt med världen
är sptesig, vass och fylld av försvar, visst är världen ond, jävligt ond, men vaddå, vi måste våga leva ändå
MER OCH MER ÖPPET  trots den smärta och sorg som då drabbar oss, men samtidigt kan vi också då och då uppleva motsatsen, alltså fröjd och glödje, dessa två tillständ går hand i hand,

vi måste våga öppna oss för livet,
fast att vi då konfronterar
existensens motsatser

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 26 okt 2011 07:52

Ronald David Laing
Uttale: leiŋ Ronald David Laing, født 1927, død 1989, britisk psykiater og psykolog. Med utgangspunkt i eksistenspsykologien belyste han sammenhengen mellom schizofreni og usunne trekk i samfunnet; schizofren oppførsel karakteriseres som en spesiell strategi som et menneske benytter seg av for å kunne leve i en uholdbar situasjon, et abnormt samfunn. Ny kunnskap om schizofreni de senere tiår støtter ikke Laings teorier i vesentlig grad, og disse har i dag liten betydning for forståelse og behandling av schizofreni.

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 26 okt 2011 07:57

Harald Davidsson skrev:Ronald David Laing
Uttale: leiŋ Ronald David Laing, født 1927, død 1989, britisk psykiater og psykolog. Med utgangspunkt i eksistenspsykologien belyste han sammenhengen mellom schizofreni og usunne trekk i samfunnet; schizofren oppførsel karakteriseres som en spesiell strategi som et menneske benytter seg av for å kunne leve i en uholdbar situasjon, et abnormt samfunn. Ny kunnskap om schizofreni de senere tiår støtter ikke Laings teorier i vesentlig grad, og disse har i dag liten betydning for forståelse og behandling av schizofreni.

Laing har naturligtvisrätt, men efter hans död slog psykiatrin över i sin motsats,
för utvecklingen funkar på  det sättet, radikal-reaktionär osv,

Återgå till "Tankar och känslor"