Vad är lycka?

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

Fication
Kontakt:

Inläggav Fication » 27 sep 2005 22:18

PopJimmy skrev:Och visst är mina ett år gamla försök till logiska förklaringar om min upplevelse rätt taffliga, men om du nu själv varit med om en mystisk upplevelse och tror du kan beskriva den på ett bättre sätt än mina taffliga försök, så är jag säker på att det finns fler människor än bara jag här på forumet, som skulle tycka det vara väldigt intressant att ta del av.

I can only show you the door, Neo.

Användarvisningsbild
PopJimmy

Inläggav PopJimmy » 27 sep 2005 22:22

Fication skrev:PopJimmy,

Du krånglar till det. Klicka på länken, titta mitt på sidan, i kursivt.

Förenkla, förenkla, förenkla!
Jag har redan läst all text i länken, men jag förstog inte din poäng. Jag förstår inte sammanhanget. Tyvärr.

Fication
Kontakt:

Inläggav Fication » 27 sep 2005 22:33

Du ska inte läsa all text, bara det viktiga:

"If you pursue pleasure for its own sake, two things happen. First, it disappears. Philosophers call this the "hedonistic paradox." Second, it steers you wrong, because pleasure can result from doing wrong as well as doing right."

Fication
Kontakt:

Inläggav Fication » 27 sep 2005 23:28

Jag märker att jag läst dina inlägg lite slarvigt. Nu ser jag att du själv skriver det. Det är bara det att du själv inte riktigt förstår vad du skriver. Du ställer till och med rätt fråga!

Förenkla och förtydliga vad du skriver ända tills du förstår. Läs tråden! Allt står här.

Jag vet att jag är jobbig, men jag vill inte ta ifrån dig nöjet att upptäcka det själv.

Användarvisningsbild
PopJimmy

Inläggav PopJimmy » 27 sep 2005 23:55

Fication skrev:Jag märker att jag läst dina inlägg lite slarvigt. Nu ser jag att du själv skriver det. Det är bara det att du själv inte riktigt förstår vad du skriver. Du ställer till och med rätt fråga!

Förenkla och förtydliga vad du skriver ända tills du förstår. Läs tråden! Allt står här.

Jag vet att jag är jobbig, men jag vill inte ta ifrån dig nöjet att upptäcka det själv.
Det är bra att det i alla fall är någon som förstår vad jag skriver om jag inte tycks göra de själv. Allt står här? Lägg av, det finns ingen dörr. Neo drömde bara alltihopa.

Sen är du jävligt jobbig faktiskt. :) Ta och läs en bok eller två om kommunikation, alltså hur man för över budskap utan att förvirra sina lyssnare.

Fication
Kontakt:

Inläggav Fication » 28 sep 2005 00:05

PopJimmy skrev:Det är bra att det i alla fall är någon som förstår vad jag skriver om jag inte tycks göra de själv. Allt står här? Lägg av, det finns ingen dörr. Neo drömde bara alltihopa.

Sen är du jävligt jobbig faktiskt. :) Ta och läs en bok eller två om kommunikation, alltså hur man för över budskap utan att förvirra sina lyssnare.

Jag kan inte förklara det bättre än Krishnamurti och inte heller han lyckas där. Titta noga i länken du själv anger i den här tråden.

Användarvisningsbild
PopJimmy

Inläggav PopJimmy » 28 sep 2005 00:38

Fication skrev:Jag kan inte förklara det bättre än Krishnamurti och inte heller han lyckas där. Titta noga i länken du själv anger i den här tråden.
Vad pratar du om och vem är Krishnamurti egentligen?

Fication skrev:Jag vet att jag är jobbig, men jag vill inte ta ifrån dig nöjet att upptäcka det själv.
Haha. så du tror fortfarande att det finns något att upptäcka? Det finns ingenting att upptäcka. Ett omfattande ingenting. Upptäck det själv istället för att komma här och snacka om upptäckter.

Återgå till "Tankar och känslor"