Vad gör dig glad?
Moderator: Moderatorgruppen
-
Tony The Pony
-
Tony The Pony
Nu börjar den tid på året då man får kämpa för att vara glad.
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Jonathan Haidt - A righteous mind
Juli 2026
Juli 2026
Anders skrev:Nu börjar den tid på året då man får kämpa för att vara glad.
Visst blir man lite less när hösten kommer. (Hoppas det var hösten du syftade på) Det blir kallt, blåsigt och eländigt. Men det handlar också om en inställning. Man kan också bli glad över att man fått leva en sommar till med sina nära och kära. Man vet egentligen inte om man kommer leva ett år till. Varje dag åker du i trafiken och tappar du eller någon annan koncentrationen så kan du dö på en sekund. Höstan har också fina färger och frisk vind vilket är ypperligt för mysiga promenader :lol: Jo, men allvarligt, ju mer positivt man ser saker o ting, ju bättre upplever man dem. Oftast iaf. Genraliseringar har ju alltid undantag. Hamnar man i krig och blir av med sin familj så är det förstås svårt att se det positivt. Men du förstod nog min poäng.
Glad höst!
/Skyline
Angelina skrev:Har de nattöppet?
Höst- och vinteröppet har de i alla fall. Jag hade en kollega som gick på dylikt på sjukhuset här i sta'n för att få upp sina serotonin-värden (tror jag det var).
Skaffa en lampa som har samma frekvens som solljus, "naturligt ljus", och glo in i den.
A
Algotezza aka Algotezza
Algotezza skrev:Angelina skrev:Har de nattöppet?
Höst- och vinteröppet har de i alla fall. Jag hade en kollega som gick på dylikt på sjukhuset här i sta'n för att få upp sina serotonin-värden (tror jag det var).
Skaffa en lampa som har samma frekvens som solljus, "naturligt ljus", och glo in i den.
A
Hjälper det, så...... November är själens vinter. Sen vänjer man sig.
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Juli 2026
Juli 2026
Återgå till "Tankar och känslor"