Varför är du på ff?

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
StefanW

Inläggav StefanW » 11 feb 2008 23:03

Banana tree skrev: Jag är nog inte här för att diskutera som många är, ty mina kunskaper är alldeles för ringa för det.

Finns ingen som har för ringa kunskaper för att kunna deltaga i en diskussion. Alla har vi olika kunskaper och erfarenheter och det är just det som skapar själva diskussionen. Genom diskussioner som präglas av respekt lär vi oss sedan av varandra.

Lux Aeterna

Inläggav Lux Aeterna » 27 feb 2008 20:28

Jag är förbluffar över att ingen skrivit "sex, drugs and philosophy" än. Jag är här för att fundera och ventilera. Inget annat.

Användarvisningsbild
StefanW

Inläggav StefanW » 27 feb 2008 21:33

Lux Aeterna skrev:Jag är förbluffar över att ingen skrivit "sex, drugs and philosophy" än.

Varför förbluffar det dig? Philosophy är väl givet, men varför skulle sex och drugs vara en anledning till att vara här? Eller menar du kanske att diskutera frågor kring dessa ämnen?

Tony The Pony

Inläggav Tony The Pony » 03 mar 2008 17:53

Droger och sex, eller avsaknaden av det, är orskakerna till min depression, kanske inte psykosen, men depressionen - för lite hasch och fitta helt enkelt.

Användarvisningsbild
Ling

Inläggav Ling » 03 mar 2008 20:55

Hmm, det är väl inte så svårt att finna varken det ena eller det andra  :shock:
I den värld vi befinner oss i verkar det inte råda någon brist på sådana varor

Tony The Pony

Inläggav Tony The Pony » 17 mar 2008 17:51

Ling skrev:Hmm, det är väl inte så svårt att finna varken det ena eller det andra  :shock:
I den värld vi befinner oss i verkar det inte råda någon brist på sådana varor

Dionysos blod pumpar i våra ådror!

Makterna

Inläggav Makterna » 17 mar 2008 18:19

Egentligen för att pröva den logiska bärkraften hos de tankar jag har, genom att bollplanka dem mot andra och se om jag får några logiska invändningar. Detta för att dels lära mig mer om hur folk fungerar, vilket är intressant och användbart. En annan anledning att jag är här är väl för att debatter är beroendeframkallande.

Användarvisningsbild
Åkes granne
Kontakt:

Inläggav Åkes granne » 15 maj 2008 02:43

Tycker detta är en mycket bra fråga jag med. Vi har skapat detta (helt själva) -och vi är ofta väldigt besvikna på varandras brist på MÅL. Detta är kritiskt.

På riktigt nu. Vem är jag? Vem är du?

Motarbetar du livets kommunikation självt med statiska referensramar -vad har du då för problem egentligen?
..::Quantum reinterpretation, breaking through zombiefication.. "I AM" the energy of me losing prenatal ground, with the grave to lean on, fuzzy freedom::..

Användarvisningsbild
Åkes granne
Kontakt:

Inläggav Åkes granne » 16 maj 2008 00:26

Jupiter har under denna period stått på den 22.a graden i Stenbocken. (Titta på Sveriges horoskop.)
..::Quantum reinterpretation, breaking through zombiefication.. "I AM" the energy of me losing prenatal ground, with the grave to lean on, fuzzy freedom::..

Användarvisningsbild
chela
Kontakt:

Inläggav chela » 07 jun 2008 10:59

Jag är främst här för att jag inte känner speciellt många människor som går att diskutera lite djupare saker med IRL.

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 07 jun 2008 11:49

Jag är här som martyr ibland, nej, det finns inte så många jag kan ventilera djupare tankar med här heller. Så fort jag försöker så används det jag skrivet mot mig om inte direkt så senare, peka finger mentaliteten tycks frodas hos vissa. Men att ha ett öppet sinne och vara lyhörd för innehåll som kan leda till en djupare, bredare förståelse är annars huvudorsaken till att jag är här, m.a.o, jag vill förändras, förnyas och förbättras samt påverka er i samma riktning ( dold agenda ).

Hoppas jag. :)

kaktus

Inläggav kaktus » 07 jun 2008 13:45

Du är så varm och klok Zokrates,jag fattar precis vad du menar,om man skriver ngt som man inte har undersökt i förväg,ja då finns det vissa som ska hoppa på en.Det är viktigt att vara ödmjuk också.Skulle jag skriva att jag kan och vet allt.ja då skulle ngn säga:ja,men då kan du väl översätta Dostojevskij till Japanska eller forska fram en medicin eller vad det kallas för mot bukspottkörtelcancer.Det är ju inte riktigt klokt!
Jag äger bara en liten bråkdel av all kunskap som existerar.Min arbetsgivare är nöjd med mig,för mig så är det huvudsaken.Kommunen skulle avskeda mig om jag skulle bete mig som vissa här.

Återgå till "Tankar och känslor"