Varför förknippas känslor med färger?

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Åkes granne
Kontakt:

Inläggav Åkes granne » 08 maj 2008 11:41

Slår upp en sida i "Den nionde insikten" -- "det var bara en mardröm, sa jag"

Baksidan: En dramatisk jakt genom djungeln och en räcka tillsynes tillfälliga möten med andra engagerade finner han och tar till sig de åtta första instikterna. Men det svåraste återstår: existerar den ännu - den sista och allt avgörande insikten?

Den nionde insikten är en spännande actionberättelse som samtidigt ger oss nyckeln till ett helt nytt sätt att leva.
..::Quantum reinterpretation, breaking through zombiefication.. "I AM" the energy of me losing prenatal ground, with the grave to lean on, fuzzy freedom::..

Användarvisningsbild
Åkes granne
Kontakt:

Inläggav Åkes granne » 08 maj 2008 11:49

Läs ELLE's horoskop. Det var min största passion under några år i tonåren. Jag undrar om Sofi Farhman förstår någonting, eftersom jag skrev i en chatt till henne för ca 2 år sen, att jag LOVADE att ett speciellt klädesplagg skulle bli en trend. De kläder jag vill ha finns inte -jag bara har dem i mitt inre. Skrev till vad heter hon.. Gynning i en chatt -att hon är du i huvudet publikt, för att det är att SE SANNINGEN. Då skojade hon om att hon skulle spela basket med sina utagna silikoninlägg.

Som jag sa. Läs Elle's horoskop. Jag brukade gå in i affärer och göra det, och bli extremt frustrerad när jag inte fick möjlighet. Detta är inte "heta"/fysiska känslor. Det är ingenting -verkligheten. Det är en STUDIE. Inget annat. En studie. Jag försöker hitta riktiga kompisar, bland annat.
..::Quantum reinterpretation, breaking through zombiefication.. "I AM" the energy of me losing prenatal ground, with the grave to lean on, fuzzy freedom::..

Användarvisningsbild
Åkes granne
Kontakt:

Inläggav Åkes granne » 08 maj 2008 11:57

Finn detta:

Där har du det. Du kan inte förlora! Jag har till och med hört sägas att muslimska män får höra att om de dör när de dödar andra i en jihad-handling, som till exempel en självmordsbombning, då belönas de i himlen genom att de får ha obegränsat sex med 72 jungfrur.

Användarvisningsbild
Åkes granne
Kontakt:

Inläggav Åkes granne » 08 maj 2008 12:21

Det var när jag läste kapitel 16 i ACIM (efter en "reading" hemma hos en medial kvinna som blev kallad till psyket av mamma -samtidigt som mamma avskyr henne)

Hon sa att jag skulle -läsa den, just så som jag sa. Samt börja i en skola, och få kontakt med min fd. SJÄL. Sen ställde hon mig under lampan och ville "byta energi" -totalt flummigt. Utan att säga något -hon tror att jag känner "energi" när hon ger mig lägger händerna på mig för att "föra över" energi -jag kände INGENTING. Samtidigt säger hon att jag "inte lyssnar på mina behov" eftersom jag inte åt den maten hon åt -men jag drack vin (vilket gör mig dum i huvudet.) Hon tar mycket stora summor pengar för detta, och älskar hur hon "hjälper" människor.

Som sagt -- när jag läste det kapitlet som jag hade lagt någonstans på golvet, utskrivna. Det var då ett inre raseri välde upp -förståelsen för hela min bakrund; den transparenta SKULDEN/oron -hela kristendommens BLUFF.

Samtidigt sa hon att jag var psykotiskt på psyket. JA -min MOSTER, mammas tvillingsyster bytte SJÄL (Pluto) med mig när jag var neddrogad/död i några dagar -mardrömslikt, allt RANN UR MIG. Var står hennes och mammas Pluto? Jo, på min MC exakt.

Användarvisningsbild
Åkes granne
Kontakt:

Inläggav Åkes granne » 08 maj 2008 12:47

ÅKES GRANNE (JAG) är INTE JESUS eller -det är NÅGOT ANNAT.

Användarvisningsbild
chela
Kontakt:

Inläggav chela » 07 jun 2008 10:55

Jag håller med om att det har med traditioner att göra. Det finns inget universiellt "färgspråk" utan folk tolkar det olika beroende på vad deras kultur eller tradition förknippar färgen med. Det som betyder "godhet" i en kultur kan betyda "ondska" i en annan. Jörgens exempel var lysande  :!:

Mvh.

Återgå till "Tankar och känslor"