Vilken färg är du?
Moderator: Moderatorgruppen
Lila
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Jonathan Haidt - A righteous mind
Juli 2026
Jonathan Haidt - A righteous mind
Juli 2026
Lila gillar jag också en hel del, om man går in på (någon) färglära, så representerar det visdom. Grönt och blått på websidor (också) inger lugn och förtroende, så man kan med fördel använda dessa färger för att ingjuta dessa tillstånd hos presumtiva kunder. Tror faktiskt grönt var den bästa färgen i det sammanhanget. Orange står visst för taking action, energi.
- Johan Ågren
- Administratör
Vet inte om jag förstår frågan, kan man vara en färg? Menas hud ögon och hårfärg då? Kan man känna sig som en färg?
Handlar frågan om vilken färg man tycker mest om eller föredrar?
Kör på allt...
När jag föddes var jag mörk som en n*g*r med svart hår blåsvarta ögon, sen började jag bli gul, fick lite ljusare hår och gråblåare ögon, sedan blev jag vit och blev helt ljushårig, sedan skiftades håret till gult, orange, rött, guld och brunt, ögonen skiftades till brunt, orange, grönt så idag är jag vit, har brunt hår och gröna ögon, tror att mina gener hade svårt att bestämma sig?
Gillar kontraster mer än enfärgade ytor, svag för mörkblått med vita inslag och svart med guldfärgade, ränder.
Går alltid i blå och svarta kläder, går aldrig i vitt eller lila som för mig symboliserar död, bruna skor är det värsta som finns.
Folk jag lärt känna tycker nog att jag passat mest i svart, ljusblått och purpur. Har aldrig sett mig som en färg dock,
melerad?
Handlar frågan om vilken färg man tycker mest om eller föredrar?
Kör på allt...
När jag föddes var jag mörk som en n*g*r med svart hår blåsvarta ögon, sen började jag bli gul, fick lite ljusare hår och gråblåare ögon, sedan blev jag vit och blev helt ljushårig, sedan skiftades håret till gult, orange, rött, guld och brunt, ögonen skiftades till brunt, orange, grönt så idag är jag vit, har brunt hår och gröna ögon, tror att mina gener hade svårt att bestämma sig?
Gillar kontraster mer än enfärgade ytor, svag för mörkblått med vita inslag och svart med guldfärgade, ränder.
Går alltid i blå och svarta kläder, går aldrig i vitt eller lila som för mig symboliserar död, bruna skor är det värsta som finns.
Folk jag lärt känna tycker nog att jag passat mest i svart, ljusblått och purpur. Har aldrig sett mig som en färg dock,
melerad?
- Johan Ågren
- Administratör
Återgå till "Tankar och känslor"