Vad tänker du på?
Moderator: Moderatorgruppen
Sur, trött och jävlig. Svårt att bryta det, då det sätter igång.
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017
-
transversal
- Skogsälvan
- Avslutat konto
- Skogsälvan
- Avslutat konto
- Skogsälvan
- Avslutat konto
Skogsälvan skrev:Uppskattar du inte livet mer nu då, monstret? Eller är inte det positivt?
Problemet är att det bara är tillfälligt och att jag inte kommer göra något för att lösa de långsiktiga problemen förrän jag hamnar på botten. Men har jag tur så ger det kraft till att göra just det. Är dock tveksam till det.
- Skogsälvan
- Avslutat konto
Wow - kan du inte lägga upp ett klipp på det på youtube :) ?
Ingen av er gissade tyärr rätt av vad jag fick av brorsan, men en sak var en märklig sorts byxkjol. Det var rena intelligenstestet att förstå hur de där banden skulle knytas ihop på rätt sätt. Dessutom skulle man visst kunna göra det på flera olika sätt. Det hade blivit en höjdarvideo att titta på dessa försök
Ingen av er gissade tyärr rätt av vad jag fick av brorsan, men en sak var en märklig sorts byxkjol. Det var rena intelligenstestet att förstå hur de där banden skulle knytas ihop på rätt sätt. Dessutom skulle man visst kunna göra det på flera olika sätt. Det hade blivit en höjdarvideo att titta på dessa försök
- freddemalte
Hej monstretmonstret skrev:Mm, sånt där jobbigt. Jag vaknade kl 14 i dag typ. Kommer inte kunna sova på många timmar.
Ahhhh . . . det är lite tufft, för några år sedan råkade jag sova förbi ett helt dygn och polisen knackade på dörren då en vän blivit orolig för mig! Det var aningen surrealistsikt!
Fredrik
"Jag drömde att jag var, vaknade och var den jag drömde."
För mig är filosofi i princip likställt med ifrågasättandet av det vardagliga (common-sense) med det rationella tänkandet (analys och abstraktion), känsla och språket som huvudsakliga verktyg i en spännande samklang med fantasin drivet av en enorm nyfikenhet på världen vanligast manifesterad i en undran över hur andra människor upplever sin tillvaro, tänker och känner.
För mig är filosofi i princip likställt med ifrågasättandet av det vardagliga (common-sense) med det rationella tänkandet (analys och abstraktion), känsla och språket som huvudsakliga verktyg i en spännande samklang med fantasin drivet av en enorm nyfikenhet på världen vanligast manifesterad i en undran över hur andra människor upplever sin tillvaro, tänker och känner.
Återgå till "Tankar och känslor"