Vad tänker du på?
Moderator: Moderatorgruppen
-
transversal
Hej!
Eftersom jag är en anhängare av Bibeln som ledande text så ber jag att få hänvisa till den andliga orsaken till "olyckor" som händer i naturen. Inget händer av en slump. Men vad som händer beror på hur kollektivet hanterar världen och dess invånare.
Efter egoismens utbredning och godtyckliga fördelningar av resurserna så får vi finna oss i att vaka och bedja.
Det gäller att ligga i om man skall få något resultat.
Bästa hälsningar
runeb
[/b]
Eftersom jag är en anhängare av Bibeln som ledande text så ber jag att få hänvisa till den andliga orsaken till "olyckor" som händer i naturen. Inget händer av en slump. Men vad som händer beror på hur kollektivet hanterar världen och dess invånare.
Efter egoismens utbredning och godtyckliga fördelningar av resurserna så får vi finna oss i att vaka och bedja.
Det gäller att ligga i om man skall få något resultat.
Bästa hälsningar
runeb
[/b]
Tja, då måste jorden ha straffat oss bra mycket redan för 3miljarder år sedan...
att jorden skulle straffa oss har inget med bibeln att göra. att kontinetalplattor rör sig är bara det gamla vanliga,
förra veckan hade en kompis deras högsta jordbävning i hans stad i usa, så plattorna är aktiva just nu...
jag tror inte underdemoner skulle straffa oss för våra synder ; )
annars tänker jag på naaada just nu, en klar förbättring alltså.
kanske jag tänkte lite på seductions med...
att jorden skulle straffa oss har inget med bibeln att göra. att kontinetalplattor rör sig är bara det gamla vanliga,
förra veckan hade en kompis deras högsta jordbävning i hans stad i usa, så plattorna är aktiva just nu...
jag tror inte underdemoner skulle straffa oss för våra synder ; )
annars tänker jag på naaada just nu, en klar förbättring alltså.
kanske jag tänkte lite på seductions med...
-
transversal
Zokrates skrev:transversal skrev:?Que piensas? Är precis tillbaka från en muy intressante spanskalektion och tänker på att jag satt upp som mål att kunna prata en hel spanskaträff på spanska innan året är slut ... hur det nu ska gå.
No sé, pero es siempre mejor paso a paso con mucha práctica?
Estoy obstinanda y inspirada. :D
- Johan Ågren
- Administratör
- freddemalte
Zokrates skrev:Johan Ågren skrev:monstret skrev:Folk som inte håller tider är jobbiga.
Folk som alltid håller tider är ännu jobbigare! :)
Folk som har tider att passa är bedrövliga! :)
<iframe title="YouTube video player" width="480" height="390" src="http://www.youtube.com/embed/oTugjssqOT0" frameborder="0"></iframe>
"Jag drömde att jag var, vaknade och var den jag drömde."
För mig är filosofi i princip likställt med ifrågasättandet av det vardagliga (common-sense) med det rationella tänkandet (analys och abstraktion), känsla och språket som huvudsakliga verktyg i en spännande samklang med fantasin drivet av en enorm nyfikenhet på världen vanligast manifesterad i en undran över hur andra människor upplever sin tillvaro, tänker och känner.
För mig är filosofi i princip likställt med ifrågasättandet av det vardagliga (common-sense) med det rationella tänkandet (analys och abstraktion), känsla och språket som huvudsakliga verktyg i en spännande samklang med fantasin drivet av en enorm nyfikenhet på världen vanligast manifesterad i en undran över hur andra människor upplever sin tillvaro, tänker och känner.
monstret skrev:Folk som inte håller tider är jobbiga.
Hej monstret!
Jag hittade en användbar lista på farbror torstens sida för de som inte håller tider.
Jag brände håret med locktången och var tvungen att gå till frisören.
Jag hade snott in mig i lakanen så mycket att jag inte kunde lämna sängen på hela dagen.
När jag vaknade låg det en kvinna ovanpå mig så jag kunde inte komma upp ur sängen.
Jag fick svår hicka.
Jag snöt mig så kraftigt att jag fick ont i ryggen.
Jag nös så hårt att ansiktet höll på att lossna.
Min röv fastnade i toan så jag kom inte loss.
Katten/hunden drog ut sladden till väckarklockan.
Nyckeln gick av och fastnade i låset när jag skulle låsa upp ytterdörren.
Rösterna i mitt huvud förbjud mig lämna hemmet.
Jag glömde att gå tillbaka efter lunchen.
Jag valde att arbeta sovandes i sängen.
En medarbetare/kompis ringde från sin mobil och sa att han/hon var inlåst, och det fanns ingen i närheten som kunde släppa ut honom/henne.
Ytterdörren gick i baklås så jag kom inte ut.
En av väggarna i huset höll på att välta så jag fick stå och stötta den.
Jag blev förgiftad.
Min gamla mamma har hamnat i fängelse och behövde hjälp att rymma.
Jag snubblade över hunden och slog mig medvetslös.
Jag blev arresterad p g a en felaktig identifiering.
Bilen/bussen fick motorstopp.
En giftorm spottade på mig.
Kärringen där hemma sa att det var en massa hushållsarbete jag måste göra.
Jag blev kidnappad av utomjordningar.
Jag helt enkelt struntade i allt och stannade hemma.
- Skogsälvan
- Avslutat konto
-
transversal
Kollar just på ett riktigt gammalt avsnitt av Simpsons och funderar på när de bytte färg på Mr Smithers - Mr Burns assistent - från mörkhyad-brun (då) till ljushyad-gul (nu). Hur gick färgbytet till? Gjorde de det bara över ett avsnitt, eller blev han gradvis ljusare som Michael Jackson ...
http://dubsism.files.wordpress.com/2010 ... =218&h=228
- Johan Ågren
- Administratör
transversal skrev:Kollar just på ett riktigt gammalt avsnitt av Simpsons och funderar på när de bytte färg på Mr Smithers - Mr Burns assistent - från mörkhyad-brun (då) till ljushyad-gul (nu). Hur gick färgbytet till? Gjorde de det bara över ett avsnitt, eller blev han gradvis ljusare som Michael Jackson ...
Det var färgläggaren som gjorde ett misstag i det första avsnittet han medverkade i. Mot slutet i samma avsnitt så är det korrigerat. Så det finns inget planerat underfundigt med det.
Återgå till "Tankar och känslor"