Anna Sara, jag är nog lite trögfattad - men jag försöker förstå.
Mår du dåligt av den bristande identifiktionen med gud, eller att indentifikationen finns där?
Ja! Ge gärna exempel!
Om utvecklingen i begränsningar och ande i växelspel
Moderator: Moderatorgruppen
- Skogsälvan
- Avslutat konto
Det är komplicerat. Praktiskt har jag en väldigt hämmad relation till droger som jag arbetar med, relaterar postupplevelsen till känslan av "synden", inte personligt utan kollektivt. Ser mer och mer under ytan en oförlöst kristen identitet, och jag vet inte vad jag ska göra med den, känner att jag ändå tagit reda på ganska mycket.. Det är när jag jag vet att jag är levande, och att våra svagheter syftar på en djup identifikation med den gudomliga offret som detta kommer tillbaka. Det är inte ens gud jag pratar om utan en annan nivå av mänsklighet som jag inte längre kan förneka, att inte vara hämmad är också en hämning. Saknar bara ett svar, men det finns inget lätt eller explicit sådant. Vi brukar värdera våra sidor för sig, men det är bara helheten som fokuserar.
- Skogsälvan
- Avslutat konto
- Skogsälvan
- Avslutat konto
Anna Sara skrev:Det är komplicerat. Praktiskt har jag en väldigt hämmad relation till droger som jag arbetar med, relaterar postupplevelsen till känslan av "synden", inte personligt utan kollektivt. Ser mer och mer under ytan en oförlöst kristen identitet, och jag vet inte vad jag ska göra med den, känner att jag ändå tagit reda på ganska mycket.. Det är när jag jag vet att jag är levande, och att våra svagheter syftar på en djup identifikation med den gudomliga offret som detta kommer tillbaka. Det är inte ens gud jag pratar om utan en annan nivå av mänsklighet som jag inte längre kan förneka, att inte vara hämmad är också en hämning. Saknar bara ett svar, men det finns inget lätt eller explicit sådant. Vi brukar värdera våra sidor för sig, men det är bara helheten som fokuserar.
Hade du varit här så hade jag kramat dig. Jag vet inte vad jag ska säga.
Skogsälvan skrev:Anna Sara, jag skulle behöva din expertis inom astrologi en sekund - vad säger du om två personer som den ena är född vid midvintersolståndet och den andra född vid sommarsolståndet? Är de kompatibla enligt astrologin?
Lizard skrev:Frågan om identitet får nu en ny innebörd: Ascendenten är hur andra identifierar oss, men den är också vårt Ursprungliga Självs identitet, som vi gradvis kan börja identifiera oss med, om och när, vi börjar känna visionen inom oss!
En ganska intressant sak händer då vi mediterar på den punkt som vi kallar Ascendenten. Det är som om de primära negativa och positiva energierna tar ut varandra och lockar fram en neutral energi. Denna neutrala energi är den som också är aktivt närvarande vid Solstånden och Dagjämningspunkterna då Yin och Yang når sin största balans, eller extremer. Och Ascendenten delar naturligtvis symbolik med Vårdagjämningspunkten, inte sant?
Denna neutrala energi är den pol runt vilket vårt polariserade medvetande har sitt varande. Och det är allas vår evolutionära uppgift att integrera varande med icke-varande!
- Skogsälvan
- Avslutat konto
- Skogsälvan
- Avslutat konto
- Skogsälvan
- Avslutat konto
Jag tycker inte alls att du är "flummig", du skriver klarare och klarare hela tiden, visst du har endel arbete kvar att göra men det är uppenbart att du är på "rätt" bana.Anna Sara skrev:Förlåt för min flummighet, jag hatar den.
Kram
Wilbers Integral Meta-Theory:
http://www.integralworld.net/helfrich.html#ABS
http://integrallife.com/node/37539/
http://www.integralworld.net/helfrich.html#ABS
http://integrallife.com/node/37539/
Jag kanske inte borde ha forumet nära hands så att säga, eftersom det bygger på tvångsmässighet och jag vet inte vad. Utvecklades när jag inte satt här på 2 månader eller vad det var, faktiskt upplever jag hur jag kommit igenom det det trögaste av det värsta, mina ritualer har börjat tona ner sig, kliva in. Jag riskerar kanske bara att bli mer deprimerad om jag fastnar här just nu. Om man slutar retuschera inför sin förnöjsamhet... finns det någon inneboende etik i resursernas ytliga plattland -finns det något vi vet som kan hindra att vi blir frustrerade?
Återgå till "Tankar och känslor"