Vad tänker du på?

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Vad tänker du på?

Inläggav Algotezza » 08 apr 2015 14:24

Ben skrev:Ok
la på andra trummor
hur låter det nu tycker du?
(filen är uppdaterad på soundcloud)

Vad är det som avgör att det blir osynkat egentligen när de är på samma bpm?

Kan vara små skillnader som gör det. Finns det kan det låta bra först men bli mer osynkat ju längre man kommer i låten. En trumloop är ju ofta helt låst vad gäller bpm medan det ju inte är så när man spelar och sjunger till piano. Ofta gör känslan att man ibland ökar tempot lite, ibland minskar det.

Man kan vara smart och inte ha så taktfast trumkomp, mer lite jazzbrushes eller congas-bongos lite mer smygande, så märks det inte lika tydligt om det blir osynkat...

PS blev bättre nu DS
Algotezza aka Algotezza

Användarvisningsbild
Ben

Vad tänker du på?

Inläggav Ben » 08 apr 2015 15:00

-------

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Vad tänker du på?

Inläggav Algotezza » 09 apr 2015 07:24

Ben skrev:Ska hitta nån som kan lägga på trummor så den blir lyssningsbar...

Du får väl ha en live trummis eller själv trumma på drumpads...
Algotezza aka Algotezza

Användarvisningsbild
Ben

Vad tänker du på?

Inläggav Ben » 09 apr 2015 13:24

ghghgh

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Vad tänker du på?

Inläggav Algotezza » 09 apr 2015 20:39

Ben skrev:jo la upp en tråd på studio forum om eftersökning av trummare

vart hittar du loopar algotezza? looperman.com är bra

Tack för tips! Använder MagixMusicMaker där det finns Soundpools med fina loopar. Använder gärna även drumsynths och gör mina egna loopar. Kul rytmer kan du göra med Liquid Rhythm.
Algotezza aka Algotezza

Användarvisningsbild
Ben

Vad tänker du på?

Inläggav Ben » 10 apr 2015 16:21

ett ännu enklare program är väl mixcraft som jag använder

-

nu är det fredag, vad gör ni?

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Vad tänker du på?

Inläggav Algotezza » 10 apr 2015 17:28

Grym, kall sol idag. Lasersol i morse. Tunt ozonlager?

Håller på med filosofi. Som lärare. Paus just nu.
Algotezza aka Algotezza

Användarvisningsbild
Ben

Vad tänker du på?

Inläggav Ben » 10 apr 2015 17:39

det måste ju vara givande med just filosofi kan jag tänka mig

jag längtar till sommar o sol

Bild

Användarvisningsbild
Pilatus
Moderator

Vad tänker du på?

Inläggav Pilatus » 11 apr 2015 13:32

Martin Heidegger

"Martin Heidegger skapar sedan drygt ett år tillbaka svartare rubriker än någon nu levande filosof. Det berättas om hur universitetet i Freiburg vill dra in den professorsstol Heidegger en gång innehade, men har tillfälligt hejdats. Den nuvarande innehavaren, Günter Figal, har sedan många år varit ordförande i Heidegger-sällskapet men avgick med stor dramatik nyligen. Båda händelserna har indirekt eller direkt att göra med det som uppfattas som antisemitism i Heideggers ”svarta häften” som började ges ut i fjol" (se SvD 27/3 -14)

http://www.svd.se/kultur/fullt-kaos-rader-i-heideggervarlden_4476057.svd
Moderator

Användarvisningsbild
Ben

Vad tänker du på?

Inläggav Ben » 11 apr 2015 18:16

ghjghj

Användarvisningsbild
Ben

Vad tänker du på?

Inläggav Ben » 11 apr 2015 18:53

Damien Rice har en ny skiva, släppt 2014... glömt checka han på ett tag. rekommenderas

Användarvisningsbild
Ben

Vad tänker du på?

Inläggav Ben » 11 apr 2015 21:14

ghjghj

Användarvisningsbild
Anders
Kontakt:

Vad tänker du på?

Inläggav Anders » 13 apr 2015 20:21

Pilatus skrev:Martin Heidegger

"Martin Heidegger skapar sedan drygt ett år tillbaka svartare rubriker än någon nu levande filosof. Det berättas om hur universitetet i Freiburg vill dra in den professorsstol Heidegger en gång innehade, men har tillfälligt hejdats. Den nuvarande innehavaren, Günter Figal, har sedan många år varit ordförande i Heidegger-sällskapet men avgick med stor dramatik nyligen. Båda händelserna har indirekt eller direkt att göra med det som uppfattas som antisemitism i Heideggers ”svarta häften” som började ges ut i fjol" (se SvD 27/3 -14)

http://www.svd.se/kultur/fullt-kaos-rader-i-heideggervarlden_4476057.svd

Har läst det där. Men det som Heidegger skrev var nog vad väääldigt många tyckte och tänkte. En mil från det som de hardcore gav uttryck för. En mäktig grupp som verkar i ett land, och inte till medelklassens fördel, kommer att få problem, då medelklassen får det pyrt. Inte så bra med effekterna av börskraschen i USA 1929.

Ser mig själv som mer projudisk och pro-israel än de flesta, lärdom är min gud, men såna som Wolodarski kan få seriösa problem här i Sverige om låglöneländernas konkurrens gör det alltför svårt för ingenjörer, lärare och industriarbetare. Inte hans fel, precis, men han är exempel på en sån som totalt skiter i Svensson. Wolodarski valde en ganska farlig väg då han totalt övergav Niklas Ekdals fokus på Svennar och deras bekymmer, och flyttade DN's ledarsidor utomlands. Det är Bonniers största blunder, att de plockade bort Ekdal.
Den här kanalen Access TV, vilken i och för sig har fenomenalt bra innehåll, har också en del bra suspekta inslag...

Det finns skit i alla grupperingar och ingen anledning att sopa skiten under mattan. Men problemet historiskt för Judarna är helt enkelt att en klick av dem är mycket framgångsrika. Dock har de i Sverige varit väldigt välintegrerade, låt oss hoppas det fortsätter så. Wolodarski är det första egentliga hotet jag ser mot en sådan bild.

Och mina vänner som bott på Kibbutz, och min ingifta stridsvagnsförare från Yom Kippur håller fullständigt med mig. Har diskuterat det här ivrigt, folk har svårt för min aversion mot Wolodarski, men i princip brukar de hålla med mig.
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Jonathan Haidt - A righteous mind
Juli 2026

Antic

Vad tänker du på?

Inläggav Antic » 16 apr 2015 22:01

Har varit väldigt loj ett tag men det är för att jag jobbat med min FB grupp. Det blev mer jobb än jag trodde, fler medlemmar också. Vi börjar närma oss 1000 personer i gruppen nu.

Användarvisningsbild
Pilatus
Moderator

Vad tänker du på?

Inläggav Pilatus » 17 apr 2015 00:25

Anders skrev:Har läst det där. Men det som Heidegger skrev var nog vad väääldigt många tyckte och tänkte. En mil från det som de hardcore gav uttryck för. En mäktig grupp som verkar i ett land, och inte till medelklassens fördel, kommer att få problem, då medelklassen får det pyrt. Inte så bra med effekterna av börskraschen i USA 1929.

Nej, jag har inte läst Heidegger. Kanske skulle jag tyckt att hans ateistiska existentialism var intressant då jag läste Sartre och Kierkegaard. Min far fnös åt existentialismen. Jag tror han betraktade dem som pratmakare som satt på fiken och drack sitt lankiga kaffe.
Anders skrev:Ser mig själv som mer projudisk och pro-israel än de flesta, lärdom är min gud, men såna som Wolodarski kan få seriösa problem här i Sverige om låglöneländernas konkurrens gör det alltför svårt för ingenjörer, lärare och industriarbetare. Inte hans fel, precis, men han är exempel på en sån som totalt skiter i Svensson. Wolodarski valde en ganska farlig väg då han totalt övergav Niklas Ekdals fokus på Svennar och deras bekymmer, och flyttade DN's ledarsidor utomlands. Det är Bonniers största blunder, att de plockade bort Ekdal.

Israels politik finner jag tämligen omedgörlig, Benjamin Netanyahu är knappast min favorit. Att yttra sig kritiskt om Israel utgör en stor risk att omedelbart bli stämplad som antisemit. Men jag är osäker på om det betyder någonting numera. Utrikespolitiska institutet skrev 2013: Den israeliska fredsrörelsen är helt avsomnad och det råder en bred politisk enighet om att bosättningspolitiken ska fortsätta. Samtidigt vänder sig Israel inåt och betonar allt mer det judiska framför det israeliska.
Peter Wolodarski följer jag på Twitter. Han framstår som fantastiskt begåvad, fortfarande ung. Jag vet inte om han prövat sina krafter på samma sätt som Niklas Ekdal. Kanske får han större tyngd efter hand. Ekdal var jag tvungen att fundera litet på, men måste erkänna att jag inte har någon så tydlig bild av honom som du redovisar.
Anders skrev:Men problemet historiskt för Judarna är helt enkelt att en klick av dem är mycket framgångsrika.

Det tror jag är något som väldigt många funderat på.
Moderator

Återgå till "Tankar och känslor"