Pilatus skrev:Martin Heidegger
"Martin Heidegger skapar sedan drygt ett år tillbaka svartare rubriker än någon nu levande filosof. Det berättas om hur universitetet i Freiburg vill dra in den professorsstol Heidegger en gång innehade, men har tillfälligt hejdats. Den nuvarande innehavaren, Günter Figal, har sedan många år varit ordförande i Heidegger-sällskapet men avgick med stor dramatik nyligen. Båda händelserna har indirekt eller direkt att göra med det som uppfattas som antisemitism i Heideggers ”svarta häften” som började ges ut i fjol" (se SvD 27/3 -14)
http://www.svd.se/kultur/fullt-kaos-rader-i-heideggervarlden_4476057.svd
Har läst det där. Men det som Heidegger skrev var nog vad väääldigt många tyckte och tänkte. En mil från det som de hardcore gav uttryck för. En mäktig grupp som verkar i ett land, och inte till medelklassens fördel, kommer att få problem, då medelklassen får det pyrt. Inte så bra med effekterna av börskraschen i USA 1929.
Ser mig själv som mer projudisk och pro-israel än de flesta, lärdom är min gud, men såna som Wolodarski kan få seriösa problem här i Sverige om låglöneländernas konkurrens gör det alltför svårt för ingenjörer, lärare och industriarbetare. Inte hans fel, precis, men han är exempel på en sån som totalt skiter i Svensson. Wolodarski valde en ganska farlig väg då han totalt övergav Niklas Ekdals fokus på Svennar och deras bekymmer, och flyttade DN's ledarsidor utomlands. Det är Bonniers största blunder, att de plockade bort Ekdal.
Den här kanalen Access TV, vilken i och för sig har fenomenalt bra innehåll, har också en del bra suspekta inslag...
Det finns skit i alla grupperingar och ingen anledning att sopa skiten under mattan. Men problemet historiskt för Judarna är helt enkelt att en klick av dem är mycket framgångsrika. Dock har de i Sverige varit väldigt välintegrerade, låt oss hoppas det fortsätter så. Wolodarski är det första egentliga hotet jag ser mot en sådan bild.
Och mina vänner som bott på Kibbutz, och min ingifta stridsvagnsförare från Yom Kippur håller fullständigt med mig. Har diskuterat det här ivrigt, folk har svårt för min aversion mot Wolodarski, men i princip brukar de hålla med mig.