Algotezza
Moderator: Moderatorgruppen
Re: Algotezza
Jag är mest rädd att ramla ner. Gillar inte höjder mer än för utsikten
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017
4 november 2017
Anders skrev:Jag är mest rädd att ramla ner. Gillar inte höjder mer än för utsikten
Höjder är ok om jag har en uppgift att utföra.
Algotezza aka Algotezza
Algotezza skrev:Vega skrev:En stege kan vara användbar och rentav rolig att använda om man vet vart man ska.. Stegar är helt meningslösa för mig.
En stege hjälper en att nå en högre nivå. Sedan kan man kasta bort den.
Allt tillverkas i China nuförtiden…
-
hakkapeliitta
Som ung var jag inte alls rädd för höga höjder. Balansera en gång 30 meter upp på en smal pelare tills chefen kom och skällde ut mig.
Men det har blivit annorlunda med åren. Höga höjder lockar mig att hoppa ner. Har blivit nojig över detta.
Men det har blivit annorlunda med åren. Höga höjder lockar mig att hoppa ner. Har blivit nojig över detta.
hakkapeliitta skrev:Som ung var jag inte alls rädd för höga höjder. Balansera en gång 30 meter upp på en smal pelare tills chefen kom och skällde ut mig.
Samma här, inte för att jag vill dö, men det känns som ett okontrollerbart sug.
-
hakkapeliitta
Vega skrev:Samma här, inte för att jag vill dö, men det känns som ett okontrollerbart sug.
Precis den känslan. Obehagligt. Som ett sug som drar till sig och uppmanar att hoppa ner. Jävligt obehagligt, därför undviker jag höga höjder idag.
Rätt overkligt, som ung var jag helt orädd för höga höjder. Kanske ADHD.
hakkapeliitta skrev:Vega skrev:Samma här, inte för att jag vill dö, men det känns som ett okontrollerbart sug.
Precis den känslan. Obehagligt. Som ett sug som drar till sig och uppmanar att hoppa ner. Jävligt obehagligt, därför undviker jag höga höjder idag.
Rätt overkligt, som ung var jag helt orädd för höga höjder. Kanske ADHD.
Sedan litar jag inte på andra heller.. rädd för att bli nerputtad..
Nu är jag på sjukhuset i Malmö. Ljumskbråcksoperation tidigast måndag.
Algotezza aka Algotezza
-
hakkapeliitta
Jag var och besökte en optiker igår, börjar se allt oskarpt annars har jag inga problem med avstånd, ser lika dåligt på närhåll som långt. Tänkte jag behöver glasögon.
Dåligt och dåligt, kan läsa en bok utan glasögon, samma med datorskärmen och tv. Ser lika bra/dåligt fast oskarpt.
Efter undersökningen sa optikern, du har gråstarr!
Va?
Han skrev en remiss till en ögonläkare så operation väntar.
Googlade lite, operationen är enkel och över på 10-15 minuter. Jag är optimistisk läste att flera får tillbaka sin skarpa syn och eftersom jag inte har konstiga fel såsom närsynthet eller översynthet så hoppas jag får tillbaka min ungdomliga friska syn haha och klarar några år till utan glasögon.
Är till visshet gränsande sannolikhet.
Dåligt och dåligt, kan läsa en bok utan glasögon, samma med datorskärmen och tv. Ser lika bra/dåligt fast oskarpt.
Va?
Googlade lite, operationen är enkel och över på 10-15 minuter. Jag är optimistisk läste att flera får tillbaka sin skarpa syn och eftersom jag inte har konstiga fel såsom närsynthet eller översynthet så hoppas jag får tillbaka min ungdomliga friska syn haha och klarar några år till utan glasögon.
hakkapeliitta skrev:Jag var och besökte en optiker igår, börjar se allt oskarpt annars har jag inga problem med avstånd, ser lika dåligt på närhåll som långt. Tänkte jag behöver glasögon.
Va?
Hoppas din operation går bra. Grå starr är ok att fixa. Grön starr är värre.
När min mor blivit opererad sa hon att fick städa oftare för nu såg hon dammet igen.
Algotezza aka Algotezza
Hoppas allt går bra, Algot
Har lite arm, knän och prostata, men inget som är annat än business as usual 60+
Har lite arm, knän och prostata, men inget som är annat än business as usual 60+
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
4 november 2017
4 november 2017
Anders skrev:Hoppas allt går bra, Algot
Det hoppas jag också! Har ingen lust just nu att så att säga handgripligen bevisa att medvetandet överlever den fysiska kroppens död.
Algotezza aka Algotezza
Operation av min ljumskbråck sker i morgon cirka klockan 09.00.
Opererad 08.00 till och med 12.45. Allt gick bra!
Opererad 08.00 till och med 12.45. Allt gick bra!
Algotezza aka Algotezza
Tyvärr gick operationen inte bra. Bråcket gick upp igen. Är hemma för tillfället. Ny operation tidigast på måndag. Då i Malmö. Men jag håller humöret uppe och deppar inte ihop. Det är som det är. Det blir inte alltid som man vill. Jag är nog lite åt stoikerhållet.
Algotezza aka Algotezza
Algotezza skrev:Tyvärr gick operationen inte bra. Bråcket gick upp igen. Är hemma för tillfället. Ny operation tidigast på måndag. Då i Malmö. Men jag håller humöret uppe och deppar inte ihop. Det är som det är. Det blir inte alltid som man vill. Jag är nog lite åt stoikerhållet.
Jag var tvungen att läsa på och jo det skall gå att göra något åt ett recidiv, kirurgen lägger in ett syntetiskt nät för att förstärka den försvagade bukväggen. Jag förmodar dock att de redan har gjort så. Vid återfall väljer kirurgen en metod som inte användes förra gången, säger Google AI. Om man opererats med öppen teknik först, används oftast titthålsteknik vid ett återfall för att kunna lägga nätet i ett annat skikt och undvika ärrvävnad. Ursäkta, kanske är sådana här funderingar helt tokiga. Jag blev fundersam och hoppas naturligtvis att kirurgen har en plan B som fungerar. God bättring.
Moderator
Återgå till "Tankar och känslor"