Ny information

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Åkes granne
Kontakt:

Inläggav Åkes granne » 19 okt 2008 18:59

Är det någon som förstår det här?

Det en EGODÖD handlar bortom medialitet -är att ADAPTERA en utochinvändning av jordiskt förankrade jag-PERSPEKTIV/projicerade ARKETYPER: och genom jordmassans ständiga förstörelse regenererar vi oss ständigt i dagens långsamma lopp.

(Medialitet är att leka med sitt eget spök-jag. Har VISS erfarenhet av det.)

Jag förstod det här när jag började "tänka mig IN I mitt eget intellekt", och förstod vad MYSTIK är rent tekniskt; hur man kan BYTA ROLL; både är Gud och står observerandes Gud -där ansvaret både är det egna (det finns ingen annan) och samtidigt något mycket större.

Jag upplevde HUR jag KUNDE "förstå allting som går att förstå".

Man skapar mental frihet genom att bevisa sitt "renhet" och hela tiden kringgå förstörelsen; genom att man tidigt skapade en "pol" där man blev "ingenting", då behöver man inte "använda" språket som "program", utan är den del av det.

Började förstå en massa saker som inte riktigt går att uttrycka nu, genom att jag konfronterade mitt inre automatiska språk och förstod att jag upprepar "rum" som jag fått projicerade på mig -och försökte ta reda på den bakomliggande tanken bakom ordet -menar ungefär att tänkandet består av inre broar av ritualer som integrerat sig som OMEDVETNA myter, som vi relaterar till tillvaron genom dess "pusselbitar" och får känslor av makt, Gud och mening vilket vi behöver i vår orientering frammåt.

Förstod samtidigt även andliga system kan vi kalla det -bl.a hur människan egentligen naturligt har ett behov av att återgå till sin närvaro på nätterna genom naturen, som ett slags transcendensbehov synkad med naturens cykler.
..::Quantum reinterpretation, breaking through zombiefication.. "I AM" the energy of me losing prenatal ground, with the grave to lean on, fuzzy freedom::..

Användarvisningsbild
Åkes granne
Kontakt:

Inläggav Åkes granne » 19 okt 2008 19:27

Man förstår ungefär hur människor skapar identiteter som något speciellt. Jag vet eller har känslan av att många människor som är "kultursnobbar" och likande upplever sitt intellekt som "djupt" eftersom det binder an till känslomässiga historier som inte har "blockerats" -annars skulle människor inte forstätta införliva myten-meningen genom olika grupper.

Jag har aldrig identifierat mig med den mystiska betydelse jag "utbyter" med miljön -bara i några få religiösa tillstånd, utan har genom sökandet efter "sann" kunskap "skalat sönder" tillvaron och upplever "cynismen" i det konkreta. Jag har t.ex. aldrig upplevt min egen "intelligens", när jag pratar om saker så upplever jag inte att jag "kan" något, det är bara en avsikt jag "upprepar", vilket är anledningen till att jag inte kan uppleva dialoger som genuina -jag har som ett djupt behov av "samtalet", att få "reda ut allt" (resans övergångar religiöst), med personen-jaget. Vill att Gud ska öppna ett rum, genom en kollektiv befrielse som når människans egentliga natur som det ursprung som skapade historian, slutet på sökande där vi kommer hem genom jämliken. Föresten -är det ingen annan som känner behovet av sanningen om det m-ä-n-s-k-l-i-g-a, eller vet vad detta är. Min högsta önskan är inte att "bli Gud", det är att bli människa -jag känner mig bara som något sorts fragment, av alla anledningar.

Skulle råda er till "teknisk-fysisk introspektion" i fil med mediation.
..::Quantum reinterpretation, breaking through zombiefication.. "I AM" the energy of me losing prenatal ground, with the grave to lean on, fuzzy freedom::..

Användarvisningsbild
Åkes granne
Kontakt:

Inläggav Åkes granne » 19 okt 2008 20:39

När vi är barn ser vi våra föräldrars och de andra vuxnas "agenda" strålandes rakt genom tillvaron, som vi långsamt hypnotiseras av. De är bokstavligen gudar för oss! Skulle denna medvetenhet uppnås som vuxen, med stora blockeringar i de mentala och andliga principerna, skulle samma penetrering av universum leda till "riktig paranoia", "förföljsepsykos", etc.

..tänkandet består av inre broar av ritualer som integrerat sig som OMEDVETNA myter, som vi relaterar till tillvaron genom dess "pusselbitar" och får känslor av makt, Gud och mening vilket vi behöver i vår orientering frammåt.

upplever sitt intellekt som "djupt" eftersom det binder an till känslomässiga historier som inte har "blockerats"

mystiska betydelse vi "utbyter" med miljön

Samtidigt bevaras alltid den röda tråden genom historian, det finns en mening med den betydelse "lekar" fått -syftet som strålade mot oss i den form vi föddes in i. Det fanns bara syftet -och den behövde en "historia" för att uttryckas/integreras återförenande genom olika evolutionära "områden".

Kulturell religion är verkligen hindret för oss att bryta igenom filtrets begränsning. Det andra stycket jag skrev/citerade beskriver bakrundet för det som jag tror händer när vi får en tillgång till vårt undermedvetnade genom psykadeliska droger -det är då man kan möta fantasi-Gud som Avantgardet beskrivit. Ofta tror jag då man skuldbelägger föräldraapparatens nya former, eftersom den utformat "handen". Människor som sysslat med sånt här fjärmar sig från "riktig religion" i sin nyvunna andlighet, eftersom de inte inte förstår den kollektiva meningen -som de säkert kommer längre ifrån.

JimmyAberg

Inläggav JimmyAberg » 20 okt 2008 00:26

Jag måste bara påpeka att jag tycker att ditt skrivande börjar ta sig mer och mer. Det är enklare att ta till sig det du skriver, du skriver på ett enklare sätt, mer jordnära begrepp. Jag tycker att du har väldigt mycket intressanta saker att bidra med.

Användarvisningsbild
Åkes granne
Kontakt:

Inläggav Åkes granne » 20 okt 2008 18:01

Angående teknisk mystik inom den djupa dualismen.

Det vi möter -den avsikt som äger vår rörelse utgör en egen intelligens, och detta är planeringen, där vi möter karma -ungerfär som "klockan" i sig. Vi ser detta som något som ligger bortom vår kontroll, men vår verklighet är vårt eget djupare tänkande, som skapar de perfekta erfarenheterna/stegen. Vi borde lära oss vikten av att sammarbeta med våra begränsningar och medvetetet uppleva skapandet av tillvaron, speciellt när gud gått oss på hjärnan och hindren upplevs som intensivast i vårt brottande med trosökandet och auktoriteten.

Känner fortfarande att jag har lite svårt att föra fram bilden av det här, men vill utveckla det i framtiden.

Användarvisningsbild
Åkes granne
Kontakt:

Inläggav Åkes granne » 27 nov 2008 18:39

Du har helt enkelt för mycket dopamin i det serotonerga systemet, dels för att du envisas med att aldrig sova.

Jag har funderat på min kemiska profil, eftersom min hjärna antagligen ändrats fysiskt av "trauman", kriser och antipsykotika.

Misstänker att forskningen överlag är s.a.s feltolkad, eftersom den utgår från "funktion".

Testade 54 mg Concerta (centralstimulerande) idag och reagerar helt olikt de jag känner. Får ett extremt monotont lugn (antagligen slappt tolkat som den sk. "koncentrationen"), reducerad mental kreativitet, får jättesvårt att hitta ord. Har bättre uppfattningsförmåga och flexibiliet i vanliga fall. Kan nu inte "plocka" information från fragment för att förstå sammanhanget, utan begränsas i fokusering på en "del" i taget. Det fula är att jag har blivit klassad psykotisk pga mitt associserande kommunikationssätt eftersom jag inte använder den allmänna uppfattningens kontrakt. Är mest koncentrerad när jag gör "flera saker samtidigt".

Jag har alltså som en slags adhd konserverad i min intellektuella natur och idéimpulsiviet, i kombination men enivshet/"egenhet". (Antingen är jag maniskt koncentrerad eller helt tankspritt irrande.) Min mor har samma sätt att associsera holitiskt präglat av hennes dyslexi, vilken slags sarkasm ständigt missförstås ("ingenting hänger ihop") av samhällsmänniskor faktiskt.

Morningstar

Inläggav Morningstar » 12 dec 2008 15:15

----

Morningstar

Inläggav Morningstar » 12 dec 2008 15:20

---

Morningstar

Inläggav Morningstar » 12 dec 2008 15:34

---

Återgå till "Tankar och känslor"