Vad tänker du på?

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

Illusionen

Re: Vad tänker du på?

Inläggav Illusionen » 27 dec 2016 18:33

cawi skrev:Illusionen,
Nej, miljontals flugor kan inte ha fel ~ Ät skit!

En fascinerande slutsats!
Även människor med tveksam begåvning i ämnet kan ibland skriva fantastiska artiklar,
om han eller hon ägnar sig åt sådant som har berört dem djupt.
Jag tror det är just det du råkat ut för. Att skriva om dina egna erfarenheter är naturligtvis
det snabbaste sättet att utveckla och förfina din filosofiska talang.

/ Illusionen

Användarvisningsbild
cawi

Inläggav cawi » 27 dec 2016 19:02

Pilatus,
Vad min text här önskade lyfta fram var exakt denna reaktion på min formulering av innehållet Och, dessutom vill jag tacka dig för att du så delikat bevisade läget. Ja bara tänk Om, jag menar (om) någon mindre insatt i hur man textmässigt bör formulera sig önskar andas ut och bjuda på egna tänk så behöver denne ej mer rätta sitt utan att nåt arsel någonsin mer njuter av att totalt stänga av vederbörande, fantastiskt begåvat av dig känn här lyckan!
Ps, bjud nu dig själv på att istället förkovra dig uti 3 andra tecken där du innan ens börjar tänka först bör kicka igång ditt pall (din hjärna) med Lix-tal under 25 Och, frågar du mig kan jag värdera din tankefackla men då du skyndade fram väljer jag att avstå ~ Talet är Nikola Teslas 369 kämpa nu på!
Igen varmt ack för din medverkan samt din blygsamma ja ytterst intressanta framförändring.
..~

Användarvisningsbild
cawi

Inläggav cawi » 27 dec 2016 19:23

Illusionen,
Taffligt försök att fascinera!
Ok alla människor med tveksam begåvning kan oavsett ämne skriva fantastiska artiklar om vad han eller hon ägnar sig åt Och, även om sådant som har berört dem djupt vilket i ditt fall ytterst föga intresserar mig!
Vad än du uppenbarligen hela tiden råkar ut för beror det inte På, utan av samma anledning som du nu här råkat ut ja av prick samma anledning Hallå, du lever troligtvis ett duktigt hjärnsläpp (sök hjälp) och adressera ej mer hitåt om dina där säregna erfarenheter vilka intresserar mig föga.
Oftast är (Alltid Här) det kvickaste viset att utveckla och förfina sin filosofiska talang Dock, har ditt här inför mig inget annat visat än tröstlöshet!
..~

Användarvisningsbild
cawi

Inläggav cawi » 27 dec 2016 19:54

Tjena gott folk varför inte bara Ge sig och istället våga pröva sig fram till ett Gott och Glädjefullt slut på vårt mer än fabulösa 2016.
Varför jag går hårt på när någon vägrar använda sitt pall till mer än att försöka förkovra sig på någon annans bekostnad beror på att jag aa orkar bara inte sitta och bolla arselslick hit och dit för det ger nada mer än falskt gulligullande vilket jag ser som störande samt som ett ointelligent ja ofint farande i att vilja nå så Gott Fint Nytt år till er alla och det innefattar även alla praktarsel som här figurerar och för Böveln (läs och häpna) Ja, där inkluderar jag även mig själv, god fortsättning..!
..~

Anne

Inläggav Anne » 27 dec 2016 21:27

Jag har sagt det förut och säger det igen; våga vara vänlig. http://urplay.se/program/197592-godhet-i-generna

Användarvisningsbild
Pilatus
Moderator

Inläggav Pilatus » 27 dec 2016 23:00

cawi skrev:Igen varmt ack för din medverkan samt din blygsamma ja ytterst intressanta framförändring.

Jo, ja, kanske har du redovisat varför du uttrycker dig som du gör. Jag är i alla fall uppriktigt intresserad av att veta vad det handlar om, varför du ofta uttrycker dig på ett otillgängligt sätt. Du behöver naturligtvis inte redovisa om det handlar om något som är känsligt för din integritet.

Det jag skrev var inte avsett att såra, jag vill gärna förstå vad folk skriver.

Passar på att önska dig ett Gott Nytt År.
Moderator

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 27 dec 2016 23:55

lynx skrev:Jag har sagt det förut och säger det igen; våga vara vänlig. http://urplay.se/program/197592-godhet-i-generna

Ja, vi har ju en pågående klimatförändring, det kommer att ställa höga krav på vår förmåga att hjälpa varandra i framtiden, men tyvärr ser det dystert ut även på den fronten, en med stormsteg utbredande global primatförändring är även på G och i dess spår kan vi redan nu skönja en växande egoism där det bara är en tidsfråga innan empatin är ett minne blott, snart är det bara "back to the nature" som gäller!

Anne

Inläggav Anne » 28 dec 2016 00:42

Primatförändring? Vad menar du?

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 28 dec 2016 00:50

Ja, det förefaller ju som om den mänskliga empatin bara var en tillfällig flux, men tack vare idogt parande mellan besinnigslösa individer så har naturen snart rättat till misstaget.

Här är ett färskt exempel.

Ryssland skakas av björn som plågas ihjäl
http://www.svt.se/nyheter/utrikes/ryssl ... agas-ihjal

Bildtext
Björnen flyr och djurplågarna kör efter – och dödar det.

Inte ens dagens journalister förefaller vara skonade, DET, om en björn, det, djuret, DET, det människan dog en smula.

Anne

Inläggav Anne » 28 dec 2016 01:00

Ge inte upp, Zokrates! Sånt här går bara att bekämpa med kärlekshandlingar som kan sprida sig som ringar på vatten. Fråga en gamling på bussen om denne behöver hjälp med sin rollator eller nåt. Låt nån gå före i kön osv. Småttingar som Amor och Eros var nog så kraftfulla.

Jag ser gärna en forumträff och jag vill så gärna träffa dig Zokrates! Kan du tänka dig det? Det skulle göra mig glad och det kan jag väl få bli ibland i den här råheten som florerar?

Anne

Inläggav Anne » 28 dec 2016 02:49

Jag tänker på två bröder som åkte Vasaloppet, tror de hette Anders och Örjan. Ring any bells? Skulle gärna se det klippet igen.

Användarvisningsbild
Pilatus
Moderator

Inläggav Pilatus » 28 dec 2016 11:42

lynx skrev:Jag tänker på två bröder som åkte Vasaloppet, tror de hette Anders och Örjan. Ring any bells? Skulle gärna se det klippet igen.

Anders och Örjan Blomquist vann Vasaloppet 1988.

Bild
Moderator

Illusionen

Inläggav Illusionen » 28 dec 2016 11:51

lynx skrev:Jag har sagt det förut och säger det igen; våga vara vänlig.

Behovet av vänlighet har inget att göra med det jag skriver och avser.
Anser du att det är acceptabelt att kalla någon ”praktarsel” och uppmana till att ”ät skit” på ett forum som detta ?
Reagerar man inte på ett oförskämt språkbruk får det till konsekvens att FF på sikt utarmas, av det enkla skälet att
flertalet inte vill figurera i sammanhanget.

/ Illusionen

Användarvisningsbild
Pilatus
Moderator

Inläggav Pilatus » 28 dec 2016 12:47

Illusionen skrev:
lynx skrev:Jag har sagt det förut och säger det igen; våga vara vänlig.

Behovet av vänlighet har inget att göra med det jag skriver och avser.

Som jag tolkade lynx avsåg hon cawi. Men hennes vädjan saknade adressat och då kan man ju aldrig veta vem som avses.

“Courage. Kindness. Friendship. Character. These are the qualities that define us as human beings, and propel us, on occasion, to greatness.”
― R.J. Palacio, Wonder
Moderator

Anne

Inläggav Anne » 28 dec 2016 15:02

Jag skrev det generellt eftersom jag just hade tittat på videon jag länkade till. Jag tycker att det är viktiga ämnen som berörs så som hjälpsamhet, empati och altruism. Nu råkade tajmingen bli ganska aktuell. Vanligtvis skriver jag vem jag riktar mig till om det inte är uppenbart.

Återgå till "Tankar och känslor"