Att vara undergiven (på riktigt) och längta.
Moderator: Moderatorgruppen
Re: Att vara undergiven (på riktigt) och längta.
Men om din gubbe är ok med det så kör på.
Esther skrev:lynx skrev:Ålarens.
https://www.folkmun.se/definition/Ålarens
Ålarens
En riktigt korkad person
av Hetrometrus 2007-08-02
antar du pratar med dig själv igen Lynx... för om du pratar med mig så är det att anse som att du kränker mig publikt - inte så roligt för dig!
Du kan med fördel läsa på lite här: Att kränka är ingen rättighet
DEBATT I en demokrati är det önskvärt att människor uttrycker många olika åsikter offentligt. Det medför dock inte en självklar rätt att vräka ur sig vad som helst i skydd av anonymitet.
https://www.svd.se/att-kranka-ar-ingen-rattighet
Veritas vos liberabit
lynx skrev:Men om din gubbe är ok med det så kör på.
Vad skulle det vara för fel med att lära känna nya människor? Du kanske bara känner de du känt hela livet sedan du var liten och har ingen umgängeskrets eller vill lära känna nya människor någonsin som du tycker är intressanta - jag är inte som du (återigen).
För mig är det normalt att säga vad jag skulle vilja, vad jag tycker eller tänker - kanske inte så för dig.
Vad maken har med saken att göra begriper jag ännu mindre? Du menar att han inte tycker om att lära känna nya människor? Har jag sagt att jag har en make? Har jag nämnt något för dig om mitt privatliv någonsin?
Inte vad jag minns.
Veritas vos liberabit
Esther skrev:lynx skrev:Ålarens.
Ålarens
En riktigt korkad person
antar du pratar med dig själv igen Lynx... för om du pratar med mig så är det att anse som att du kränker mig publikt - inte så roligt för dig!
Det är ju för i helskotta du som skämmer ut dig! Tigga klär dig inte och Pilatus har vänligt, men bestämt signalerat att han inte är intresserad av närmare kontakt.
lynx skrev:Esther skrev:lynx skrev:Ålarens.
Ålarens
En riktigt korkad person
Det är ju för i helskotta du som skämmer ut dig! Tigga klär dig inte och Pilatus har vänligt, men bestämt signalerat att han inte är intresserad av närmare kontakt.
upplys mig varför du är talesperson för Pilatus?
Veritas vos liberabit
Hur kul och lätt är det att säga en sådan sak? Han avvisar dig och du blir mer och mer påträngande.
lynx skrev:Hur kul och lätt är det att säga en sådan sak? Han avvisar dig och du blir mer och mer påträngande.
Han avvisar mig?
Berätta... när det hände...
Veritas vos liberabit
Vill du verkligen veta det? Pilatus är inte elak.
lynx skrev:Vill du verkligen veta det? Pilatus är inte elak.
Jag är oerhört intresserad -- mer än du kan ana... berätta för mig.
Veritas vos liberabit
Jag har inte hjärta att göra det. Men självklart diskuterar han gärna med dig.
lynx skrev:Jag har inte hjärta att göra det. Men självklart diskuterar han gärna med dig.
du har inte hjärta?
Då ska jag berätta för dig vad som hände mig... jag kom till detta forum här för att tala och diskutera kring frågor som jag tycker är intressanta - dvs filosofi och gjorde detta - fick privata meddelande från en man... av ett slag som inte just handlade om att diskutera filosofi - det är inte helt vanligt för mig. Så jag ville veta vem det var - för personen i fråga skrev under sitt nick - men jag fick inget svar - så jag letade ... kollad den som skriver mest - Pilatus --- men inget där alls - inte ens överhuvudtaget. Det sa jag också inledningsvis.
Människor är ganska vidriga när de inte låssas publikt vara något de inte är --- så jag ville veta - och du ... med alla dina "felsägningar" att du visste och pratade med Pilatus var solklart för mig eftersom du ofta sa saker jag inte sagt till dig eller skrivit om här men talat privat med Pilatus om
Det är så i livet med människor Lynx - att de sällan eller aldrig är det de utger sig för - utan är ganska ruttna ofta och helst bakom kulisserna.
Att jag skulle ha stött på Pilatus när jag bjudit in honom och sambon - OCH SAMBON --- ser jag inte som något anmärkningsvärt. Eller klandervärt eller att jag lagt ut mig - det är en lögn. Det stämmer helt enkelt inte - eftersom vi privat talat om allmänna saker och inte något intimt eller där det varit frågan om att lägga an på någon. Har han sagt det är det helt enkelt inte sant.
Jag har lärt mig --- med människor och vad de är gjorda av...
Något att invända?
Veritas vos liberabit
Vem kontaktade dig på det viset, Esther? Nu blir jag på mycket dåligt humör. Jag är beredd att ge ut mitt fullständiga namn och adress. Du har missuppfattat den lilla relation jag och Pilatus har.
lynx skrev:Vem kontaktade dig på det viset, Esther? Nu blir jag på mycket dåligt humör. Jag är beredd att ge ut mitt fullständiga namn och adress.
Jag trodde det var en kvinna - så klart... det brukar ju vara det (som utger sig för att vara män för att kolla om det går att ragga eller inte).--- mannen i fråga hette Scirocco - men när jag kollade i registret här på olika nick - hittade jag inte honom. Så jag som är extremt misstänksam mot sådant - tog kontakt med Pilatus för att få reda på (inte för att jag trodde han skulle säga om det var han
Veritas vos liberabit
Ingen skugga ska falla över Pilatus - han har uppfört sig och uppför sig som en sann gentleman - så det ska sägas. Både privat och publikt.
Mer sådana personer som han!!!
Mer sådana personer som han!!!
Veritas vos liberabit
Men gud! Scirocco är en av de få personer jag har träffat irl härifrån. Han betedde sig som en gentleman mot mig iaf.
Återgå till "Tankar och känslor"