En vegetarians funderingar
Moderator: Moderatorgruppen
sailaways skrev:Ett bryt i tråden; finns det något man kan byta ut mjölkprodukter emot, och som har en liknande protein och fett-balans? Förutom ägg.
Det finns ju havremjölk och annat, konstgjorda mjölkliknande produkter, men jag vet inget om deras näringsinnehåll.
MVH
Algotezza
Algotezza aka Algotezza
-
Tony The Pony
-
Tony The Pony
sidospår som skall smakas.. jag är kostmässigt epikuréansk frukterian.. mm, den smakade va?
bröd ost och frukt.. underbart
åt nyss bananer fullproppade med hallon, och en tunnbrödsmacka med ost till det.. oh yeah baby put it in my mouth.. Tony, på väg till Södertörns högskola för att undervisa i det sköna med frukt..
Kolla detta hallon, är den inte great, och du kan äta upp den, det finns ändo nog för mig!
bröd ost och frukt.. underbart
åt nyss bananer fullproppade med hallon, och en tunnbrödsmacka med ost till det.. oh yeah baby put it in my mouth.. Tony, på väg till Södertörns högskola för att undervisa i det sköna med frukt..
Kolla detta hallon, är den inte great, och du kan äta upp den, det finns ändo nog för mig!
Tony The Pony skrev:Kyano skrev:Vem äter leverkorv?
Morbida människor. Till exempel min farfar, och hans bror, gillade leverkorv (mycket). Båda tog livet av sig.
Tes: Leverkorv är populärst hos självmordsbenägna äldre, som ej vill gå till vad de kallar "hjärnskrynklare".
Min hulda moder älskar detta korvslag - men har dock gått till skrynkelmannen. Där fick han en massa gosiga piller, bland annat mot (eller för?) epilepsi, fast det inte var det som var problemet utan hennes gamla struma som spökade. Gamlingar gillar piller, oavsett vilka, ju fler, desto bättre, lyder väl myten om dem...
MVH
Algotezza
Algotezza aka Algotezza
- Avantgardet
Ser du fram emot den kemikaliska långvården? Jag har tagit ut segern i förskott bara.
Förövrigt slog mig tanken igår att mitt missbruk aldrig kan kosta mer - givet att jag inte sjabblar till det - än bidragsnormen, men tätt i följd med denna tanke kom en annan som löd, på ett ungefär, så här: "men är det då möjligt att kalla detta ett missbruk, emedan Svenssons totala missbruk vida överstiger denna ynkliga summa"
Förövrigt slog mig tanken igår att mitt missbruk aldrig kan kosta mer - givet att jag inte sjabblar till det - än bidragsnormen, men tätt i följd med denna tanke kom en annan som löd, på ett ungefär, så här: "men är det då möjligt att kalla detta ett missbruk, emedan Svenssons totala missbruk vida överstiger denna ynkliga summa"
En god vän om mig: "Inte ens hans egen mor tycker om honom!"
Återgå till "Tankar och känslor"