- Den stora tråden för DUMMA frågor -

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Re: - Den stora tråden för DUMMA frågor -

Inläggav Algotezza » 06 jun 2026 16:18

Anders skrev:Är det bara jag i hela världen som skulle vilja ha en brödrost som alltid gav perfekt rostresultat? Är nog den minst prylgalne här på forumet men en sån brödrost skulle jag vilja ha. Kan väl inte vara rocket science. Säkert miljövänligt också, ingen omrost pga bränd rosting.

Det handlar bara om anpassning. Är brödet djupfryst eller ej. Hur tjock är skivan? Hur många skivor skall rostas? Vi har en Smeg brödrost för fyra skivor.
Algotezza aka Algotezza

Användarvisningsbild
Anders
Kontakt:

Inläggav Anders » 27 jun 2026 07:59

Men det borde inte vara svårt för en rost att se var det är vitt fortfarande och kräma på lite mer där.
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Jonathan Haidt - A righteous mind
Juli 2026

Vega

Inläggav Vega » 30 jun 2026 19:15

Anders skrev:Men det borde inte vara svårt för en rost att se var det är vitt fortfarande och kräma på lite mer där.

Om man inte kan få fram en bra brödrost så beror det förmodligen på att det har blivit för billigt att misslyckas, alternativt att den är tillverkad långt bort för en annan marknad. Priserna stiger i butikerna, man ska vara glad om man har samlat på sig grejer som gör att man slipper köpa nytt. Risken är att vi kommer väldigt långt från verkligheten.

Återgå till "Tankar och känslor"