Julen och jag
Moderator: Moderatorgruppen
- Skogsälvan
- Avslutat konto
- Johan Ågren
- Administratör
Appropå att städa, så har jag åtminstonde haft två killkompisar som frågat om hjälp att städa ur sina lägenheter. Jag försökte naturligtvis sätta dem i arbete också, men så fruktansvärt tafatta de var. De hade helt enkelt aldrig städat förut. När de höll i en skursvamp och försökte skura av t.ex badrumsväggarna, så skrattade bara smutsen åt dem. Jag gillar faktiskt att städa, men jag avskyr när inte andra människor orkar bevara det jag städat. Har just nu svårt för min sons rum som förfaller till kompost. Och när jag ber honom städa så skjuter han bara in skräpet i hörn, under soffor och i skåp. Jag inser att jag aldrig har städat med honom i hans rum. Antingen säger jag åt honom att göra det själv, eller gör det åt honom. Det ska det bli ändring på nu. Jag ska låta honom vara med när jag städar och visa hur roligt det kan vara.
Har fortfarande inte diskat, och det är nog en meter snö på uppfarten. Men julhelgen har varit bra då jag har haft tid att hitta lite mer av mig själv igen. Det är också därför som jag har använt forumet här att dels lägga upp saker och dels fört lite dagbok.
Har fortfarande inte diskat, och det är nog en meter snö på uppfarten. Men julhelgen har varit bra då jag har haft tid att hitta lite mer av mig själv igen. Det är också därför som jag har använt forumet här att dels lägga upp saker och dels fört lite dagbok.
- Johan Ågren
- Administratör
- Skogsälvan
- Avslutat konto
Jag tyckte länge att sphynxar såg sjuka ut, men jag har ändrat mig. Mainecooner är ju min favvo. En katt som är som en hund och låter som en fågel ibland. Helt fascinerande. Bland det mysigaste jag vet är en coonis som blinkar åt mig. De ser ju lite farliga ut, men det är de inte. Och du, Johan, det här om t ex teven är ju jag med om ibland också. Är ju vanligt vid schizofreni t ex. Den schizofrene tolkar ofta det som att säpo är ute efter en eller att hela världen avlyssnar ens tankar osv. Det handlar alltså mycket om hur man tolkar. Sedan skadar det ju inte om man kan hålla balansen där på galenskapens rand.
- Johan Ågren
- Administratör
- Johan Ågren
- Administratör
Det där att andra analyserar mina tankar är jag befriad ifrån. Jag tror jag helt saknar tankar. Jag måste i så fall börja visualisera något eller skriva. När jag skriver så uppstår orden innan jag läser dem. Sedan måste jag godkänna eller refusera. Enbart en del av vad jag skriver låter jag andra se således, då jag bedömmer att allt inte skulle falla i god jord. Jag tycker inte det är oärligt, utan nödvändigt. Det här är också varför jag oftast inte talar med människor, utan föredrar att skriva. Skulle jag prata rakt ut så vet jag inte på förhand vad jag kommer att säga och kan inte lägga orden tillrätta så att andra inte missförstår. Ibland förstår jag inte själv vad jag skriver/säger.
Det här har sin sociala förklaring då jag flydde till skogs och att min gammelmormor som tog hand om mig mycket inte kunde prata. Vi kommunicerade utan ord.
Det här har sin sociala förklaring då jag flydde till skogs och att min gammelmormor som tog hand om mig mycket inte kunde prata. Vi kommunicerade utan ord.
- Johan Ågren
- Administratör
Äter du kattmat ibland i nyktert tillstånd också Johan?
Jag är lite efterfundersam efter min höst nu. Jag fungerade helt fint på jobb utan en enda sjukdag, men var helpsykotisk/soliptistisk/andlig. Särskilt i slutet av augusti och september. Den drivande kraften var att jag kände kvinnors knullrörelser i min kropp. Långt ifrån all info jag fick till mig visade sig sann, men jag ser de som känslomässigt relationsmässigt sant. En som jag vet var sann var i alla fall från en av mina ex som jag kände när hon hade sex med en annan man än den som hon 'var ihop med'. Det bekräftade hon till mig senare den dagen per telefon.
Jag upplevde i min solipsism en hel del kontakt med dig också under den perioden Johan. Undrar om du hade några sådana upplevelser vid den tiden och om du i så fall vill bekräfta det?
Jag är lite efterfundersam efter min höst nu. Jag fungerade helt fint på jobb utan en enda sjukdag, men var helpsykotisk/soliptistisk/andlig. Särskilt i slutet av augusti och september. Den drivande kraften var att jag kände kvinnors knullrörelser i min kropp. Långt ifrån all info jag fick till mig visade sig sann, men jag ser de som känslomässigt relationsmässigt sant. En som jag vet var sann var i alla fall från en av mina ex som jag kände när hon hade sex med en annan man än den som hon 'var ihop med'. Det bekräftade hon till mig senare den dagen per telefon.
Jag upplevde i min solipsism en hel del kontakt med dig också under den perioden Johan. Undrar om du hade några sådana upplevelser vid den tiden och om du i så fall vill bekräfta det?
...och Herre, inled oss inte i fjant-ande, utan fräls oss ifrån ondo
- Johan Ågren
- Administratör
Skumt, men kanske är så med underhuggare. Många som speglar sig i en när man är på toppen och själv låter man minnet finnas kvar där hos dem endast. Så kan det vara. Men din sambo höll i mig en gång också där när ni hade sex och sa till mig att du fick mer djup av mig. Tror kvinnor minns allt sånt här, men vad de säger vid fråga är endast sanningsmässigt lojalt mot den rådande känslosituationen. Hur sanna de är avgörs då i hur mycket av den totala känslosituationen som de omfamnar. And don't be pissed, jag har aldrig sett henne irl.
...och Herre, inled oss inte i fjant-ande, utan fräls oss ifrån ondo
om våra medvetanden är förenade
och om de kan kommunicera
genom själen, är det fullt möjligt att
känna hur andra känner sig i själen...
och om våra medvetanden påverkar
själen, kan vi få en glimt av vad andra
tänker på
men för att detta skall vara möjligt
1. kontakt med själen
2. kontakt med allmedvetandet
och om de kan kommunicera
genom själen, är det fullt möjligt att
känna hur andra känner sig i själen...
och om våra medvetanden påverkar
själen, kan vi få en glimt av vad andra
tänker på
men för att detta skall vara möjligt
1. kontakt med själen
2. kontakt med allmedvetandet
- Johan Ågren
- Administratör
Jag gjorde en utställning med en kvinna (kommer inte ihåg namnet) och hon packade in sina tavlor med en tejp som hade kravmärket på sig. Hon var en lokal tecknare. Jag frågade då varför, och hon sa då att hon formgett kravloggan. Det här var för i Sandviken för 20 år sedan. Tänker jag på nu när jag ser kravloggan på baginbox vinet framför mig. Tror inte hon får några royalties.
Vaknade just upp ur en zombiedröm. Vi var ett gäng som klarade oss. Av en tillfällighet hade vi skruvat igen en stor port, som ledde ut till en flygplansgate till universum eller dyligt, där smittan hade sitt ursprung. Allo potentiellt smittade människor var instängda i ett stort magasin fyllt med sand där de skulle gräva ner sig själva, inklusive jag själv. Jag notera dock att inga fler insjuknade och tog mig ut och förklarade det för de andra. De andra utgjordes av lekkamrater från min barndom och gamla kärlekar. När vi kom tillbaka för att kolla så kom en zombie mot oss i alla fall, men han var bara maskerad och skulle ge sig ut på trick or treat.
Vaknade just upp ur en zombiedröm. Vi var ett gäng som klarade oss. Av en tillfällighet hade vi skruvat igen en stor port, som ledde ut till en flygplansgate till universum eller dyligt, där smittan hade sitt ursprung. Allo potentiellt smittade människor var instängda i ett stort magasin fyllt med sand där de skulle gräva ner sig själva, inklusive jag själv. Jag notera dock att inga fler insjuknade och tog mig ut och förklarade det för de andra. De andra utgjordes av lekkamrater från min barndom och gamla kärlekar. När vi kom tillbaka för att kolla så kom en zombie mot oss i alla fall, men han var bara maskerad och skulle ge sig ut på trick or treat.
- Johan Ågren
- Administratör
Återgå till "Tankar och känslor"