Vad tänker du på?

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

Anne

Re: Vad tänker du på?

Inläggav Anne » 06 nov 2017 11:59

klorofyll skrev:Jag tycker att det verkar som att rädsla sällan är accepterat. Det är som att känslan av rädsla skulle innebära något omoraliskt.

Det är antagligen primitiva, empatilösa grobianer (uttryck) som fått dig att känna så. Sånt ska du inte lyssna på. Alla sorters hyena- (uttryck) yttringar bör helst ignoreras, alternativt att sätta dem på plats. Rekommenderar skamvrån en stund med förhoppning om bot och bättring. Som det ser ut i världen är det befogat att bli rädd. Det är ju inte klokt vilka riktiga galningar som går lösa. Jag är också ofta rädd när jag inte fullkomligt känner att änglarna/gud/kraften (kalla det vad du vill) är med mig.

Anne

Inläggav Anne » 06 nov 2017 12:21

Och det här med misshandlade (oftast kvinnor) tar på sig skulden och stannar i relationen. Jag vill ha slut på den här idiotin!

klorofyll

Inläggav klorofyll » 06 nov 2017 12:35

Jag är inte rädd för något, men jag känner ofta rädsla... man kan säga att jag är rädd för det okända. Det finns ingen logik. Ibland hjälper det att tänka "att andra tror" att jag är rädd för olika saker, och tänka på hur fel de har, förmodligen är det ett sätt att distansera sig. Sedan antar jag att man blir härdad, det blir bättre om man bara kommer över trösklarna.

Anne

Inläggav Anne » 06 nov 2017 12:41

Jo, men det här med xenofobin är vanligt. Försökte prata med Pilatus om det nyligen, men jag fick inte uppfattningen att han fattade. Många tror att det rör sig om invandrare enbart.

klorofyll

Inläggav klorofyll » 06 nov 2017 13:27

lynx skrev:Jo, men det här med xenofobin är vanligt. Försökte prata med Pilatus om det nyligen, men jag fick inte uppfattningen att han fattade. Många tror att det rör sig om invandrare enbart.

Okej, jag tror att det är hälsosamt att ha problem. Om man exempelvis har en skrikande bebis, så är det positivt, det betyder att barnet har ett rikt känsloliv (känslighet), det är meningen att mamman skall trösta eller hitta nappen, osv. Man kan väl inte säga att skrikande bebisar är något positivt i sig, men om man tröstar barnet så skriker det mindre på sikt.

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 06 nov 2017 14:04

Att det är höst. Det tänker jag på... Jag gillar hösten. Eftertankens tid. Gråhet och sol. Hög luft och molnen strax över hustaken. Mörka morgnar. Läsa en bok i favoritfåtöljen. Lyssna på musik...

Sommaren är fylld av stress och går snabbt förbi som en fiiis i kosmos. Substanslös...
Algotezza aka Algotezza

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 06 nov 2017 19:45

Tror Moder jord är psykotisk eller bipolär...
Algotezza aka Algotezza

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 06 nov 2017 19:55

Tjänat ytterligare 100 spänn på mina låtar... 200 spänn på 4 år. Inget jag kan leva på direkt... Men ändå rätt najs...
Algotezza aka Algotezza

Användarvisningsbild
Pilatus
Moderator

Inläggav Pilatus » 06 nov 2017 19:59

Algotezza skrev:Att det är höst. Det tänker jag på... Jag gillar hösten. Eftertankens tid. Gråhet och sol. Hög luft och molnen strax över hustaken. Mörka morgnar. Läsa en bok i favoritfåtöljen. Lyssna på musik...

Sommaren är fylld av stress och går snabbt förbi som en fiiis i kosmos. Substanslös...

... nu kom jag av mig ... hade tänkt att skriva något om årstiden, dess tyngd och melankoli. Det får vara, får tänka på något roligt i stället.

Bild
American comic strip created by the German immigrant Rudolph Dirks and drawn by Harold H. Knerr for 37 years (1912 to 1949).
Moderator

Anne

Inläggav Anne » 06 nov 2017 20:00

Algotezza skrev:Tjänat ytterligare 100 spänn på mina låtar... 200 spänn på 4 år. Inget jag kan leva på direkt... Men ändå rätt najs...

Grat(t)is :) Så länge de har velat lyssna på det är det väl bra.

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 06 nov 2017 20:03

lynx skrev:
Algotezza skrev:Tjänat ytterligare 100 spänn på mina låtar... 200 spänn på 4 år. Inget jag kan leva på direkt... Men ändå rätt najs...

Grat(t)is :) Så länge de har velat lyssna på det är det väl bra.

Ja, kul när andra än bara jag lyssnar... Så blir det inte så audionanistiskt... :-({|=
Algotezza aka Algotezza

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 06 nov 2017 20:04

Pilatus skrev:
Algotezza skrev:Att det är höst. Det tänker jag på... Jag gillar hösten. Eftertankens tid. Gråhet och sol. Hög luft och molnen strax över hustaken. Mörka morgnar. Läsa en bok i favoritfåtöljen. Lyssna på musik...

... nu kom jag av mig ... hade tänkt att skriva något om årstiden, dess tyngd och melankoli. Det får vara, får tänka på något roligt i stället.

Bild
American comic strip created by the German immigrant Rudolph Dirks and drawn by Harold H. Knerr for 37 years (1912 to 1949).

Kul bild. Heter de Pigge och Gnidde eller Knoll och Tott på svenska?
Algotezza aka Algotezza

Användarvisningsbild
Pilatus
Moderator

Inläggav Pilatus » 06 nov 2017 20:48

Algotezza skrev:
Pilatus skrev:American comic strip created by the German immigrant Rudolph Dirks and drawn by Harold H. Knerr for 37 years (1912 to 1949).

Kul bild. Heter de Pigge och Gnidde eller Knoll och Tott på svenska?

Både och, här är bakgrunden till de två serierna.

Rudolph Dirks skapade redan 1897 serien "The Katzenjammer Kids"/"Knoll och Tott". 1912–14 pågick dock en juridisk tvist mellan Dirks och hans arbetsgivare i Randolph Hearsts tidningsimperium. Orsaken var att Dirks hade velat ta ett avbrott med "Knoll och Tott"-serien efter 15 år, medan Hearsts tidningssyndikat inte tillät det. Då Dirks ändå lämnade arbetet, lämnades serien över till den unge tecknaren Harold Knerr, som tidigare tecknat det oblyga "Knoll och Tott"-plagiatet "The Fineheimer Twins". Dirks stämde Hearst-pressen, och efter en två år lång strid tilläts tidningarna att fortsätta med "Katzenjammer Kids". Dirks å sin sida tilläts starta och syndikera en ny serie baserad på precis samma koncept (och så gott som identisk med originalet). Dirks nya skapelse fick titeln "Hans & Fritz", men döptes snart om till "The Captain and the Kids". Det är denna serie som har fått heta "Pigge och Gnidde" på svenska. Ref Serieframjandet
Moderator

Användarvisningsbild
Ben

Inläggav Ben » 06 nov 2017 23:03

Algotezza skrev:Tror Moder jord är psykotisk eller bipolär...

jorden är platt, rent av...

Återgå till "Tankar och känslor"