klorofyll skrev:Pilatus skrev:konsekvens = vad som logiskt följer av något annat
kontinuitet = obrutet sammanhang
Dom här definitionerna stämmer inte!
Hur har du kommit fram till den slutsatsen?
Moderator: Moderatorgruppen
klorofyll skrev:Pilatus skrev:konsekvens = vad som logiskt följer av något annat
Pilatus skrev:klorofyll skrev:Pilatus skrev:konsekvens = vad som logiskt följer av något annat
Hur har du kommit fram till den slutsatsen?
klorofyll skrev:Jag fattar inte hur ni INTE kan tycka att detta är intressant!
klorofyll skrev:Gör det faktum att någon talar sanningen det sagda mer konsekvent?
Pilatus skrev:klorofyll skrev:Gör det faktum att någon talar sanningen det sagda mer konsekvent?
Faktum?
klorofyll skrev:Gör det faktum att någon talar sanningen det sagda mer konsekvent?
Esther skrev:klorofyll skrev:Gör det faktum att någon talar sanningen det sagda mer konsekvent?
bara en tanke här som du kanske kan fundera över... bara för att jag tror att något är sant - gör det inte mer sant.
Jag kan tro och hålla något för sant men det är de facto en lögn.
klorofyll skrev:Esther skrev:klorofyll skrev:Gör det faktum att någon talar sanningen det sagda mer konsekvent?
bara en tanke här som du kanske kan fundera över... bara för att jag tror att något är sant - gör det inte mer sant.
Jag kan tro och hålla något för sant men det är de facto en lögn.
Det är inte så viktigt vad som är sant... Det viktigaste är att att man diskuterar och söker sanningen, för jag tror just att "vad vi tror" bestämmer i vilken riktning vi går.
Esther skrev:Det är dessutom så att det som är sant är avgörande.
klorofyll skrev:Esther skrev:Det är dessutom så att det som är sant är avgörande.
Det är synd att så många glömmer det!
rekoj skrev:Ett ord kan definieras efter ett ordlexikon, om det är det man är ute efter. När det är ett känt ord på ett känt språk som diskuteras exempelvis på ett filosofiforum handlar det ofta om något annat. Det är klart man kan ändå hänvisa till en ordboksdefinition,,,...men för alla kommer det inte vara tillräckligt uttömmande.
Återgå till "Tankar och känslor"
Användare som besöker denna kategori: 8 och 0 gäster